Dagens påhitt
Vad har ni hittat på i dag?
Här har vädret varit underbart och dottern o jag o magen har varit med mina föräldrar o ätit, tittat på båtar, fikat o promenerat i staden Söderköping. Mycket trevligt! Å skönt att göra nått som fördriver tiden lite…
Sen när vi kom hem så skrämde vi liv i gräsklipparen o drog ett par varv o nu är dottern i säng o jag ska ägna mig åt att slappa framför dator/tv.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jobbat
och jag kan lova att det var väldigt varmt, AC:n fungerade inte, sen har jag stått i köket och fixat till 4,4 kg köttfärs o en lax.
Nu blir det en bok, lite segt är det. Å du vankar omkring än, Johanna. Är du säker på att du inte räknat fel på en månad? Nu är det ju varmt o skönt ute, har du talat om det för honom? Stor kramis får du 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#1 Det låter inte trevligt att jobba utan AC…jag rör mig helst inte många mm i onödan i denna värme. I Söderköping var det dock ganska skönt att gå för det fläktade skönt.
Det måste vara felräknat nånstans…typiskt för jag kunde ju ha jobbat två veckor till…
Nu misstänker jag att han tycker att det är FÖR varmt istället…suck först regn o för kallt o nu för varmt…ganska kinkig rackare…

Söderköping är ett mysigt ställe att strosa runt i, det kan jag sakna ibland 
Undrar vad han väntar på nu då? Värmeböljan skulle väl hålla i sig ett tag……….Jag hade tur för jag har inte gått med stora magen under värsta värmen, feb, juni och dec prickade jag in.

Jag vet inte om den rackaren siktar på augusti…Pappan o de andra syskonen samt de flesta släktingar på pappans sida fyller i augusti o september. Han kanske inte vill vara själv i Juni? Iof fyller min mamma i juni ju och jag 31 juli…
Säger mer och mer han om den, va paff jag kommer bli om det är en tjej!

Men den kommer vara lika älskad o välkommen vilket som!
Bara den kommer ut!

Har också tänkt "han" om din mage, skulle kanske haft en tävling om det istället
Efter mina två grabbar sa jag när jag låg på förlossningen att om det inte var en tjej kunde de stoppa tillbaka den, hade tur det blev en tjej 

Ja det var en himla tur!!
jag gick ut i trädgården kl 09 och skulle "bara" klippa en ros som blivit lite tufsig, men sedan ledde det ena till det andra och jag var inte klar med mina trädgårdsbestyr förren klockan var 15.00 och då fick jag bråttom med maten och allt annat som anstår en nybliven hemmafru, ha ha.
Imorgon får det bli andra bullar men det är ju så himla skönt nu när sommaren har kommit och jag får aldrig nog av min trädgård!

Jag åkte upp till stugan på eftermiddan, det var för varmt ute på gården - fy, gillar inte den här värmen..
Men jag låg o slappade på bryggan uppe vid stugan, och av o till så drog jag några drag med färgskrapan uppe på verandan, som jag ska måla om. Ett dopp förstås hann jag också med. Trodde att det skulle vara skitkallt men redan nu är vattnet säkert 19-20 grader. Härligt! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kan inte sova så jag hamnade framför datorn…
Obekvämt att ligga o så känns det varmt o svettigt i sängen…suck.
Det ser ut att bli en underbar dag i dag med! Solen skiner och det ser så himla fint ut. Var ute på verandan för nån timme sen och det var lite dimmigt och en hare kom skuttande o tittade på mig, solen sken och allt bara kändes så himla bra där.
Usch o fy Johhanna! Förstår att det känns jobbigt för dig i värmen!
Jag blev väckt vid halv sju av en humla som "störtade" i huvet på mig. Sedan flög han iväg mot fönstret, och då måste jag ju bara stiga upp och hjälpa honom att komma ut igen. Och det var bra det, att jag blev väckt alltså, för då hann jag iväg till handelsträdgår'n som ligger ett par mil härifrån, innan det blev för varmt. Gick en härlig morgonpromenad i skogen strax intill det lilla samhället. Det heter Nyland och ligger vid älven här i Ådalen, ett jättefint ställe där alla känner alla. Men jag får vänta med att plantera till kvällen, nu steker solen ute på gården.
Blir nog en sväng upp till stugan idag också, för eftermiddagskaffe om inte annat. Har dammsugit och städat undan lite på en höft så där, ni vet som man gör när det egentligen är för varmt för att röja.
Ha en fortsatt fin dag allihop! 

God dag allesammans, nu är vi hemma igen från Sverigeturen! Jag märker att ni tagit värmen, haha -för här regnar det och åskar och ska göra hela helgen tydligen, medans det är värmerekord i Sverige.Men det unnar jag er så gärna!
.Synd bara att det inte kunde ha kommit på midsommarafton, då hade vi grått o blåsigt o på kvällen regn…
Dagarna känns så himla lååånga när det är ruskigt ute, jag har hunnit tvätta, hänga tvätt, dammsuga o skura, baka småkakor med sonen ( vi gör en mördeg och sen får han fria händer med kokosflingor, kakao, nonstop,nötter och sylt i olika varianter -riktigt mumsiga blir dem!) lagat o ätit lunch och även myst med film.Och klockan är bara 15!!
Jag är uttråkad och lat på samma gång-en hemsk kombination
Och jag ser att Johanna har magen kvar - jag som trodde att den skulle ha kommit ut nu.Huvudsaken är att ni båda mår bra!
Åskstormskramar till er alla!

Välkommen tillbaka szirius
Vi behövde verkligen den här värmen nu så att blommorna kan sätta lite fart, regn och åska låter inte så kul.
Har en känsla av att Johanna kanske har åkt in, hon brukar nog vara inne här vid den här tiden 
Ska fixa lite "måsten" inne i kväll eftersom jag är ledig i helgen och vill tillbringa den ute
och bara vara lat, förutom dra lite ogräs här o var 

#12 Så rätt du hade Clary! Strax efter 18 var vi inne på BB och 22.27 behagade han titta ut!
Välkommen tillbaka Szirius!

#13 grattis till bebis! 

Tack!!

Gissar att de flesta av er är ute i solen hela dagarna och njuter för att dyka in sent och pusta ut.
Jag ska jobba idag till 16 men sen ska jag vara ledig i flera dar och bara njuta av tillvaron. Gubben min skickar jag till Norge i morgon så jag ska bara rå mig själv en vecka. Jaja min dotter passar på att komma hit till helgen för att få rå om mamma och bli uppassad 
Hoppas ni alla har det bara helt fantastiskt skönt!
idag skall jag ta det lungt och inte försöka mig på något stordåd i denna värme!! hästaran mina är hemma några dagar från betet för att vila ut lite i stallet så jag skall passa på att gosa med dom
Jag tror att jag är lite känsligt för allt detta ljus som kommer på en gång, behöver nog starkare solbrillor…ha ha
Här går man och längtar i 9mån på sommaren också när den väl slår till så blir jag helt matt.
Men nu skall jag ta värmen som ni alla coolingar, strosa runt, fika, ta ett dopp, strunta i alla måsten och njuta av allt vacker omkring mig….nu är kl 09.20 och det är redan 25gr i skuggan!!!

#18 Det tycker jag att du gör helt rätt i, det gäller ju att ladda batterierna till de övriga 9 månaderna 

Jag ska pyssla hemma i dag, städa, stryka plocka i ordning, göra rent hos hönan samt göra en rabarberpaj o lite saft för vi får besök i em.
Ska se om jag kan få lägga mig en stund i solstolen o läsa lite med det skulle vara ganska skönt! Bäst att passa på med medan vi har sol för det kanske är den enda som dyker upp denna sommar…

Om jag får tipsa på lite kinesiska trick, så drick iste av mynta,ät melon och avokado.Alla dessa har kylande egenskaper.
Blir ni för heta "uppe i huvudet" så kan ett citronfotbad hjälpa -pressa citroner i vattnet o låt vattnet nå upp över anklarna för bästa effekt.Detta "drar ner" värmen.
Här har vi alltid en kanna med kall mynta-te, det är läskande och svalkande!
Lycka till

#21 Vilka bra tips!
Jag älskar melon!! Kan leva en hel sommar på det men hittills verkar jag ha glömt bort det…ska genast skriva upp det på shoppinglistan tills i morgon.
En kanna vanligt citronvatten står i min kyl nu det är oxå ganska svalkande. Får hälla det på fötterna om jag gillar myntan mer!

Lite i hetaste laget blev det att jobba idag men nu är det gjort 
Myntathé är ju bara så gott och färsk mynta har jag gott om, melon o avacado gillar jag också, bra tips szirius, har du fler på lager så ös på 
Äppelcidervinäger är bra för svullna fötter, vi har just nu lite såna tips på gång inne på alternativ behandling
Nu ska jag bara packa gubbens väska (ja, han är bortskämd) sen ska jag vara lat
Kramis
hej hopp! hur gör Du ditt mynta te szirius? det skulle jag vilja prova.
mina myntor mår prima i år och växer frodigt så dom kan jag nog klippa lite i…
Rabareber paj lät ju också himla gott men mina rabarber ser ut som lessna bananer nu i hettan så det blir nog svårt.

#24 tja, den snabbaste varianten är köpt mynta-te
. Fast jag har även färsk mynta ute, men jag lyckas inte alltid få det så gott.Bladen ska nämligen inte kokas, då blir myntan besk. Så jag brukar koka vatten o lägga i bladen när jag tagit av kastrullen från plattan och låyter det dra. Sedan blandar jag i lite grönt te också ( på lösvikt) .Jag brukar även ha i honung eftersom jag vill ha det sött, men det är en smaksak.Och sen häller jag genom en sil i en kanna och låter kylas.Sedan i med isbitar om man vill ha kallt.
Jag gissar att man kan torka bladen o smula sönder till te också…fast när vi var i Egypten kokade de på färska myntablad och det teet var ju ljuuuvligt…
Jag tar gärna emot andras recept på mynta-te!!!

Det finns ju fler varianter av mynta, den jag har river jag itu lite, ner i hett vatten ca 5 minuter men jag har inte i något annat thé. Sötar gör jag inte. På hösten brukar jag ta in den och torka, gott till myntasås också
Hade äppelmynta ett år, inte heller så dumt.

Jag var i affären i dag o vattenmelon hade de inte!
Mynta glömde jag…

Du får komma ihåg att köpa en planta men passa dig, den sprider sig väldigt lätt 
Tack för te tipsen, jag har en temynta,en äppel mynta så nu skall jag göra mig en magisk dryck
Johanna, du verkar så oförskämt pigg!! vad härligt!! lite glömsk hör till när mamma hormonerna vill tänka på annat…
Wow, det måste jag prova! Kallt Mynta te! Min mynta trivs också väldigt bra i år, och tanken har faktiskt slagit mig att försöka göra nåt gott att dricka utav det. Jag brukar göra som du szirius, lägga bladen i det heta vattnet tillsammans med nåt annat te. Smakar jättegott, men visst skulle det va härligt med nåt svalkande dom här dagarna. Tack för tipset! 

Jag kan lova att jag är trött! Ruggit glömsk o virrig med…
Tyvärr kommer jag inte i säng, det är ju bara att gå o lägga sig men jag MÅSTE sitta lite framför datorn sen blippa lite på tvn…jag som knappt kollade på tv förr…

Om man gillar lammkött är myntasås och/eller gele väldigt gott så den är en trevlig växt som man kan använda till mycket.
Johanna, det är tillåtet att vara trött, det blir ju vi andra bara av värmen och du har ju uträttat storverk 

Mynta hackat i creme fraiche och blanda i salladen är också mums! Det blir fräscht och syrligt.
Hej, jag har inte glömt bort er! 
Jag har knappt suttit vid datorn den senaste veckan p.g.a. värmen. Har suttit ute mycket i loftgången och löst kryss. Idag har det varit lite svalare.
Det blev tyvärr inget av webbshopspraktiken, de ville ha någon med mer erfarenhet. Men jag hoppas att det kan bli hos ett annat företag till hösten, så jag fortsätter att fräscha upp mina kunskaper.

#34 Kul att du är tillbaka, trodde nästan du hade tagit semester från datorn
Tråkigt att det inte blev något av praktikjobbet men det väntar säkert ett bra jobb på dig någonstans.
Idag verkar det bli en svalare dag här, fullt med moln på himlen, då kanske jag får något gjort 

I dag har vi varit inne på Valla Fritidsområde, de har jättefin stor lekpark med massa spännande saker! Hade med lite fika o filtar. Norma sprang runt o lekte o jag låg o läste på filten o bebben snusade i vagnen. Vädret var bra till en början sen började det åska o sen kom regnet men vi var kvar ett bra tag ändå för vi hittade ett tak att vara under så det var mest skönt med ett rensande regn.

Vi åkte till stranden efter lunch idag, men vi fick hoppa in i bilen titt som tätt då det kom små regnskurar.Lika snabbt var solen framme igen och så höll det på ett tag.Sen kom de stora åskmolnen och vi åkte hem.Väl hemma blev det en liten orkan ute -allt blåste omkull! Nu har det lugnat ned sig och humlen börjar åter klarna.
Vi ska få tokvarmt i helgen…
Nu är det dags för fredagsmys med film!

Blandat väder idag men nu är det märkbart svalare så i natt kommer jag att sova gott. Lite röjning inne, fika med grannen och en vända till centrum är vad denna dag har innehållit. Vet inte riktigt vad vi ska få för väder i morgon, hoppas på uppehåll, ska åka till Norrtälje med min dotter och förstöra lite pengar och sen grilla hade vi tänkt.
Ha en riktig skön fredagskväll
Jag och min syster tänker sälja på loppis första helgen i augusti, så jag har börjat rensa ut och packa i banankartonger. Det blir första gången som vi säljer, så det känns bra att ha varandra som stöd.

Slappat…Börjar bli en ful ovana…
Men jag har tagit en långpromenad i dag i varje fall så nått nyttigt har jag gjort

#40 Du har ju nyss fött en alldeles fantastisk liten feng-shui bebis mänska!! Varsågod och slappa!!!
I detta land ligger mödrarna i sängen o ammar hela dagarna och blir uppassade av mor och svärmor( som visserligen flyttar in…..) i minst EN MÅNAD!
Ok, inflyttningen kan jag gärna skippa
men jag skulle inte ha nåt emot att få serverad mat och städat hemma och bara ligga o lukta på bebis iaf en vecka om jag får en till liten nån gång…
Säger detsamma Johanna, du har ju utfört ett jättejobb för inte så länge sen så du är värd varenda stund av avkoppling! Och slappa blir det väl knappast, med ett nytt litet liv att ta hand om. Ta hand om dig och njuut! 
Idag har gjort fint på kyrkogården hos min pappa och farmor o farfar. Bytt blommor och jord, ja rubbet. Ville vänta tills den värsta värmen gett med sig. Det blev jättefint! Nu skall jag plantera om hos mina saknade vänner hundarna och katten imorgon.

Haft en mycket trevlig helg med dotter, hennes fästman, barnbarnet med pojkvän och grannarnas söner, föräldrarna är i Thailand. Först var vi till Norrtälje och sedan hem och förberedde grillkväll. Äta fick vi göra inne eftersom vädret blev ostadigt. Så mysigt att sitta tre generationen och surra.
Idag är det dags att återgå till verkligheten och ta ett tag i trädgården. Gjorde om i hallen igår, fick äntligen ut städskåpet, så skönt, nu krävs det bara lite investeringar 

Åh jösses!!! Här får ingen flytta in kan jag lova!! Skulle få spelet! Jag är en sån som gör allt själv o bara inte kan vara stilla för länge. Har ju haft tur som mått så bra efter båda förlossningarna att jag kunnat vara som vanligt nästan direkt, bara lite stel om jag kryper omkring på golvet o ska resa mig upp…
Hoppas på att det blir uppehåll en stund så vi kan ge oss ut på en liten promenad i dag i varje fall annars blir det nog tv tittande, pussel och kanske bygga en koja så dottern inte blir helt tossig o börjar klättra på väggarna.

Regn, regn och åter regn men jag slipper vattna
Stryktvätten ligger och väntar och jag försöker undvika den men jag har nog inget val nu 
Sen ska jag se om jag har några tavlor som skulle kunna passa i hallen, gubben min kommer hem ikväll och har förhoppningsvis kameran med sig så jag kan börja fota och terra er med lite bilder 

Här är uppehåll. Just nu i varje fall så vi ska bara pumpa stora vagnen o ge oss i väg på promenad!
Här är det mulet och uppehåll, men det ska tydligen komma en hel del regn under dagen.
Idag ska vi fara och gratta min sambos dotter som fyller 20 år idag.

här är det 29 grader o lite disig himmel.Två nätter i rad har det regnat, och solsken på dagarna.
Vi ska strax in till stan o äta lunch på restaurang jag o mannen - det är vår bröllopsdag idag
.
Sonen är på simläger mellan 8-14 denna vecka.Han har fått dubbla lager solskyddskräm, men ändå såg han ut som en panda med vita ringar efter simglasögonen igår, hahaha.

och grattis!

#48 Tur att pandor är så gulliga! Jag vill med ha en egen…
Grattis på bröllopsdagen med!
#48 Grattis på bröllopsdagen szirius! 

Ja Grattis i efterskott szirius!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

tackar tackar
- det blev en trevlig dag o kväll!

Sä har den här helgen också försvunnit snabbt som bara den. Har kunnat grilla och äta ute, sett solen och haft det himla skönt.
Kameran på laddning så i morgon tänkte jag ta nya foton och lägga in.
Hoppas att ni alla haft en bra helg och inte alltför mycket regn. Har hört om vägar som rasat och översvämningar i källare, sånt är inte kul
Ha en fortsatt skön kväll