Drömmen om hus?
Nu måste jag bara visa det hus som vi var och tittade på igår, jag bara älskade energierna i huset och nu vill jag bara "ha".

Oj, det var ju kanonfint, förstår verkligen att du vill ha. Så ljust och läckert, sen lät ju tomten inte helt fel heller. Blir nog lite avis, fast vi behöver inte de utrymmena men skulle gärna bo närmare vatten
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Verkligen jättefint! Ljust, härligt o luftigt. Gillade stilen de hade inrett det i oxå.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tjusigt! slå till vet ja, så kan vi komma på poolparty
tycker att köks avdelningen va trevligt planerad. Men det var ett gansk stort hus…tänk på elräkningen…hi hi. lycka till mvh Flowergirl
Visst är det fint och superfina energier, tyvärr är det ju vi och säkert 25-30 familjer till som känner likadant men drömma kan man ju göra och som sagt, se vad slutpriset blir, har man lite tur så blir det inte någon större budgivning
Underbaaaart Hellas! Jag förstår dig, vilket drömhus! och vilka snälla energier huset har! Men kostar säkert skjortan..
Håller tummarna för er, för ni skall väl lägga ett bud? Får jag komma och bo hos dig isåfall? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Oj, ja det var verkligen tjusigt… särskilt kök och badrum, sedan säger min pragmatiska sida att oj så mycket fönster att putsa… och så oljeuppvärmt… inte bra… Men pool det skulle jag oerhört gärna ha!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#5 Det är alltid öppet för dig Tuva
.
#6 Badrummet är inte så fint som på bilden och måste så småningom göras om men köket är jättefräscht.
Det första man måste göra är att få en annan typ av värmekälla, det är alldeles för dyrt med olja + att det förstör miljön.
Det är en hel del man måste göra med huset ganska omgående men på något vis så känns det underordnat just nu.
Vi har i vilket fall anmält vårt intresse så vi får nu se hur man går vidare, självklart måste man dit en gång till för att lite mer ingående undersöka vissa detaljer som kan bli lite väl dyrt att åtgärda.
Håller tummarna, verkligen ljust och tilltalande hus.
Men gud så vackert, och otroligt billigt!! Ett hus för det priset i den här stan (eskilstuna, som inte är speciellt stort heller) skulle vara lite halvskabbigt! KÖÖÖP =)

Jättefint hus! Jag gillade ljuset,köket ( gaah, ångrar nu att vi inte tog vitt i köket..men nästa gång
…)och den varma belysningen vid poolen kvällstid.Men pool är väl också en hel del arbete o kostnader med som jag förstått…? Vet nån "bekants bekant" som byggde pool o sen knappt hade råd att hushålla den…
Hur som helst så önskar jag " ske guds vilja " till dig - då får ni det om det är menat, och om inte så väntar något ännu bättre!

tyckte också att det såg väldigt billigt ut med tanke på både nytt kök o pool…vart ligger det?

Vet ni nåt mer om huset???
Vi är än så länge de enda som anmält vårt intresse men det var några som ville komma och titta igen så de ska ha ytterligare en visning, troligen hoppas väl även mäklarna på att kunna få igång en budgivning, är det bara vi som är intresserade så blir det ju ingen höjning av priset
.
Vi åker dit och tittar igen och tar då med oss en person som kan göra lite bättre bedömning gällande kostnader för reparationer som måste göras.
Det är bara att hålla tummarna, men jag kan absolut se mig själv och min make bo i just det huset :).
Jag håller tummarna för er Hellas. Huset är ju otroligt fint! Och nog verkar det som det skulle vara avsett för dig då t o m din pappa är med på noterna.. 
Jaha, budandet kom igång igår och vi var "ägare" av huset hela dagen idag men så dyker en ny rackarns köpare upp ur trollkarlens hatt och bjuder över vårt bud med 50' kr.
Huset är inte värt den summan det nu är uppe i med tanke på att man sedan måste lägga ut en hel del till på att göra en del viktiga åtgärder.
Så tyvärr, drömmen varade bara en kort stund.
Vet ni, det larviga är att jag blev ledsen och på något vis så hoppas jag ändå på att köparen ska backa ur.
Kram och tack för er support
hej Hellas! det är en mening med allt även det trista, klart att du blev ledsen konstigt vore väl annars. Men hoppas att du snart är på banan igen och hus finns det ju massor av
Så drömm nu vidare så att vi snart kan få se ett nytt "objekt" och säga våran mening, hi hi
…………………………..Stor kram på Dig………………………..

#15 Det kan ju vara så att den nye köpare drar sig ut, annars var det väl ändå inte meningen. Jag hoppas att det går den väg som är menat för dig och din familj och det vet ju du också att det kommer att göra.
Kramen

#15 jag förstår dig så väl, visst är det lätt att bli besviken när man närt en bild. Jag håller kvar vid " ske guds vilja". Det kommer att bli som det är menat.
Vad tråkigt Hellas att det inte blev något husköp! Det såg verkligen fint ut! Men det är nog som Szirus säger: "då får ni det om det är menat, och om inte så väntar något ännu bättre". Jag försöker själv tänka så, nu när jag inte fick den där webbshop-praktiken.

#19 ja, det ger tillit, eller hur? Fast sedan tror ju jag att livet är komplicerat, så ibland är det som man "ska" ha, något som kan vara en prövning också…att man ska växa och lära sig något av det…
Det kommer att dyka upp något för dig om det är menat.Och om det inte gör det, ja då är det menat att du ska vara hemma en stund.
Livet blir lite skönare av att ha tillit.Men oj så svårt det är också…
Har skrivit detta på en annan sida, men det passar bra in här med:
En Buddhistmunk fick frågan hur han kunde gå genom livet och alltid vara nöjd. Han sa
" jag är övertygad om att jag alltid är på rätt plats, jag är alltid där jag ska vara och lär mig det jag ska lära mig.På det sättet kan jag alltid känna mig nöjd."
Det krävs väl en Buddhistmunk för att ha den totala friden , men visst ger det perspektiv åt livet…vi är så inne på att sträva, kämpa, prestera…men vad händer om man stannar upp och tänker att precis varje stund är helt rätt? Även när det till synes verkar helt fel….jo, man blir fri…
Szirius filosoferar högt igen…
#20 Så vacker skrivet, får jag låna det Buddistmunken skrev, jag vill ta med det till min hemsida :)
Visst är det nog så att det var inte meningen men vem vet, köparna kanske backar ur 
Mmm, jättefin tröst för den som tycker att livet är tungt tidvis.. Då finns det ju en mening med allt också.
Tack goa szirius, dina filosofiska djupdykningar är inte så dumma ändå tycker jag. 

#20 Förut hade jag en så negativ inställning. Jag tyckte jag var otursförföljd, att det inte spelade någon roll vad jag gjorde. Jag vågade inte vara riktigt lycklig, för då skulle någonting tråkigt hända. Gick hela tiden omkring och ältade saker som redan hade hänt och ångrade att jag inte valde andra vägar i livet. Hade ständig ångest.
Men nu försöker jag se möjligheter och meningar i saker som sker och att jag lever i nuet. Det har gjort mig till en lyckligare och tryggare människa! 

#24 vad härligt att höra! Jag blir så glad för din skull
."Det viktiga är inte hur man har det, utan hur man tar det" finns det ju ett ordspråk som säger….ligger mkt i det.
Hej mina vänner och tack för all peppning och tummhållning.
Nu ska Ni få höra att det som inte inträffa hände :).
Vi har blivit med HUS
!
De personer som bjöd över oss kom aldrig till skott och skrev på kontraktet så säljarna drog sig ur vilket innebar att vi fick frågan igen om vi fortfarande var intresserade.
Vi skrev kontrakt nu ikväll och det känns verkligen så underbart.
Kram på er
Åh, vad glad jag är för er skull!
Det är verkligen ett fint hus!
Grattis!! Jag drömmer också om hus…men det ser tyvärr inte ut att ligga i tiden på bra länge för oss 
Martina
Yataz

Det gick som det skulle!!
Bamsekramis

ÅÅÅÅh, jag får gåshud på kroppen!!! SÅÅÅ glad för din skull!
Det blev som det skulle, eller hur!? 

Du kan ju gissa om vi vill ha många inlagda foton framöver, hehe
Det såg superduperfint ut!
Å Grattis till Er Hellas!