Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettsovrum
Läst 5154 ggr
Dojdan
0

Projekt: tavlor

Jag har tänkt att starta ett projekt så småning om där jag ska måla tavlor med kinesiska tecken.. Vilket tycker ni jag ska ha över sängen:

* Dubbel Lycka

* Harmoni

* man & Kvinna

* Kärlek

Vad skulle ni välja?

Clary
0

Tavlor over sangen har vi pratat om forut, det ar val inte det optimala men du far val fundera lite pa vad du vill uppna. Dubbel lycka kan aldrig vara fel och inte heller harmoni. Ska bli spannande att se nar du ar klar for du visar val upp dem da Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Dojdan
0

Jasså… inte lver sängen… men jag kan ju hänga dom på en annan plats i sovrummet då :)

[Hellas]
0

"Dubbel lycka" skulle jag nog välja i ett sovrum, det är ju lite som "Delad glädje är Dubbel glädje" Tungan ute

Tuva-Lena
0

Ja, jag tänkte detsamma, jag skulle nog välja "Dubbel lycka" jag också. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Dojdan
0

Ja dubbel lycka är vacker… samtidigt som jag vill ha harmoni.. men man kan ju ha två!

Liss
0

Jag läste någonstans att de var bra och ha en tavla som man ser, direkt när man vaknar. En tavla som "talar" till en direkt när man vaknar upp och påverkar en då positivt. De kanske vore något?

Så om du placerar tavlan så den blir i blickfång från sängen, åt de hållet du vaknar? Eller är jag helt fel ute :)

Jag skulle välja harmoni eller dubbel lycka.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
0

Jag har en plats mitt emot sängen där "alla" skulle ha satt en TV.. men eftersom jag alltid vägrat TV i sovrummet så finns den platsen ledig :)

Liss
0

Ja, en tv ska man ju inte ha i sovrummet heller. Så de är ju en bra tanke från början :)
De tycker jag låter som en bra idé, med tavlan.

Sen kan du nog gärna göra den i skaplig storlek så man verkligen fångas av den när man vaknar. Så de inte bara är en liten fjösig bild som knappt syns på håll :) hehe

Dojdan
0

Jag hade tänkt att göra en ganska stor!

Liss
0

Ja :) Jag funderar med på någon tavla i sovrummet. En stor! Men jag hade nog tänkt ha den i rätt varma, starka färger (typ skvätt på bakgrunden) och sen ett budskap i mitten. Så att jag verkligen får mig en tankeställare varje morgon och tar åt mig av livet.

Har dock inte kommit på de budskapet ännu, som skulle få mig att hoppa upp av glädje :) haha!

Dojdan
0

Haha okej :P Nej så skulle alla vakna!

[elel]
0

Den här tavlan har jag funderingar på att köpa och sätta på väggen mittemot sängen. Finns på ikea och är 56 x 140 cm stor. Tycker den är lugnande samtidigt som den är full med färg.

PJÄTTERYD Tavla

Clary
0

#12 Jag tror att det är ett bra val för då för du in lite passion också Flört Gillar den röda färgen. Välkommen hit förresten, tror inte jag sett dig här inne förut Glad

[elel]
0

Tack Clary, ja jag är ny här. Tänkte ha några röda detaljer för passionens skull.

Clary
0

#14 Det är perfekt tänk Glad

[Hellas]
0

#12 Jättehärlig tavla, med mjuka rörelser och fina färger.
Ikea har otroligt många fina tavlor tycker jag till bra priser, det är verkligen värt att kika där innan man går till en dyr Galleria.

[Chakra]
0

Dojdan; vilken fin idé att måla tavlor med kinesiska tecken.
Jag skulle välja kärlekstecknet i sovrummet.

Håller med er som skrivit om tavlorna IKEA säljer; det finns många fina!

szirius
0

#6 det har jag också läst - vi ser ett svartvitt foto där jag och mannen pussas, bredvid finns två ljushållare, en kärleksgudinnestaty och rökelsehållare.Allt detta är på en tavellist en bit upp på väggen - jag blir glad varje morgon av att se detta och påminnas av kärleken i livet!Kyss

#12 jättefin tavla, jag älskar vallmo.Har sett att det finns shabloner man kan klista upp på väggen av stora vallmo - också jättefint, har bara ingen plats där det skulle passa här hemma…Obestämd

Välkommen hit önskar jag också!Glad

#0 Har det blivit nån tavla Dojdan? Var du nu håller hus…Flört

Dojdan
0

Jag har inte gjort några tavlor än.. och min dator har kraschat, därför jag inte är här så mycket! Men den är ivägskickad på lagning.-… och snart blir ni inte av med mig ;)