Häxkurs startar med rensning
Nu har jag fått det allra första materialet till min "häxkurs", och det som slår mig är hur lika tänkesättet är både inom kinesisk medicin och feng shui.
De allra första vi skall börja med är "rening", d v s vi skall rensa våra hem - enligt feng shuins principer faktiskt - och sedan skall vi rensa oss själva.
Allt vi omger oss med avger energier står det till och med där, och alla energier är inte nyttiga för oss. Därför skall vi rensa bort dem det första vi gör. En väldigt spännande och inspirerande läsning. Kursen hittade jag här på forumet faktiskt, i en Google annons..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det låter så spännande Tuvan med häxkursen. Visst var den på distans? Har för mig att jag tittat på den men glömt att lägga in på favoriter.
Reningen är viktig, det märker jag mer och mer. Får ta nya tag i den biten, helt klart!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag tycker också det låter spännande med häxkursen.
Vad det händer mycket nytt efter ett tag när man renar sig själv och sitt hem.Det är verkligen så sant.
Ju mer man utvecklas ju lättare känner man vad som är bra och inte för en själv.
Ja jag märker själv att det känns väldigt bra att rensa. Idag var det skåpet under diskbänken som jag gick en dust med. Det har fungerat som ett sorts "bra-att-ha-prylskåp" fram till nu, men idag rensade jag bort alla gamla prylar som bara "ligger" - stagnerad energi som det beskrivs som i boken "Rensa i röran.." Nu kan qi-kraften vivrvla runt i det skåpet också! 
Häxkursen kan jag varmt rekommendera. Den börjar egentligen inte förrän d 25:e, men redan nu har vi fått mycket material som vi skall läsa igenom för att förbereda oss. Det är skrivet på ett lättfattligt och seriöst sätt, och läraren en suverän författare. Dessutom är kursen väldigt billig med tanke på allt förarbete som är nedlagt. Har man blivit besviken på distanskurser tidigare så kan jag varmt rekommendera den här kursen - mycket från ÖN-kursen kommer vi också att kunna repetera. 

Roligt med häxkurs.
Jo, det mesta hör ju ihop och är lika i grunden, så är det ju med esoterik också.
Hu, nåt gott som ångest för med sig är att jag får energi till att TA TAG i röran på olika ställen.Jag rensar o kastar o ger bort för fullt just nu! Vill bara bli FRI.(Släktingarna förstår inte vad jag har att rensa bort, de tycker att jag har ett genomrent och ordnat hem, men själv vet jag mkt väl vilka hemliga, gömda hörn jag dumpar bråte, hehe
)
Ibland känner jag mig less på alla småprylar, som nu, så då far dem ner i en kartong.Sedan brukar jag hämta upp dem igen efter några månader hehe.Men det är som att jag behöver rymd, tomhet, plats vissa perioder.För nytt att komma in kanske?
#4 Jag är inne i samma tänk. Jag vill bli av med all gammal bråte, även om mycket av det är helt riktiga saker, men dom påminner mig om det förflutna och det vill jag kasta på sopgropen just nu. Det känns oerhört befriande!