Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 1552 ggr
Tuva-Lena
0

Vad ger Qi-kraft?

Allt som är levande ger chi. Det vanligaste är att använda sig av växter. Blommor och växter kan minska stress och växter renar dessutom luften inomhus. Torkade växter ska du använda med försiktighet. Men om de torkade växterna har ett symboliskt värde för dig, är de bra för dig.

Stenar, snäckor och andra föremål från naturen är också chi-förstärkande. Det är viktigt att föra in naturen i våra hem. Även djur kan vara en stor glädje- och energikälla för oss människor.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Hellas]
0

Är det någon som vet hur det är med plast/tygblommor, kan man använda dessa eller dska man, som med torkade växter, vara lite sparsam med sådana?

Tuva-Lena
0

Jag vet inte heller Hellas hur det förhåller sig med såna. I min värld föredrar jag ändå torkade växter framför konstgjorda.. Tyst

Clary
0

Tygblommor kan man använda Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Niklas
0

#1: Jag läste i en artikel att det är i den gröna färgen mycket av kraften sitter så plast fungerar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tuva-Lena
0

#4 Ja, det läste jag också i en artikel, tror det var på Nordsjö.. Färgerna är viktigare än materialet verkar det som, och det är väl därför man skall vara försiktig med torkade växter då, där färgen försvinner efter ett tag - på vissa växter. Obestämd

Howliten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så då måste inte min torkade brudbukett åka i soptunnan, vad skönt. Den betyder mycket för mig. Åtta år på nacken har den men är fortfarande fin.Glad

Jag är glad. Är du?

Howliten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan har jag för mig att bambu är himla bra. Köpte sådana i helgen och satte dem så här. Vet inte om man får sätta dem så men tyckte det blev fint.

Jag är glad. Är du?

Hennum
0

jag har massvis med växter på mitt rum och det ser så fint ut. Har två stycken på skrivbordet och en massa i fönstret och en på golvet vid bokhyllan. ska köpa en garderobsblomma att ha i min sovrumsdel som är väldigt mörk. kanske skulle jag ha en i vår hall med, som inte har fönster.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tiana
0

Växterna har hos mig tyvärr fått flytta ut på balkongen. Tack vare kattungarna så åkte de i golvet med jämna mellanrum. Men de ska tillbaka in så snart de små töserna har flyttat. ;)

Så du håller till här också Hennum ;)

szirius
0

#6 Det viktigaste är intuitionen….enligt " reglerna" ska man inte spara på torkade växter just eftersom de är döda,men handlar det om en bröllopsbukett så kan det ju vara förbundet med massor av positiva energier för en…värre är ju att spara en ros från någon man fått som krossade ens hjärta, om ni förstår skillnadenFlört.

Men att ha ett helt hem med torkade blommor är kanske inte så bra…nån här och där är ok.Samma sak med konstgjorda, visst är äkta vara alltid bättre, men färg och form betyder också mkt, så jag tror inte på att " skrota allt enligt boken" utan lyssna till vad man mår bra av.Glad 

#7 man FÅR sätta dem precis som man villTungan uteFlört

szirius
0

en annan sak jag kom på angående växter är att man inte ska ha för många i sitt sovrum, då de tävlar om att ta upp syre nattetid.

Tuva-Lena
0

Idag har jag tankat Qi kraft i blåbärsskogen, och tro mig, det finns inget som går upp mot det! Jga plockade fem liter, tillräckligt för att det skall räcka till pannkakan i alla fall som sylt, men fortsätter nog med fem till som får komplettera filen på morgonen. Blåbären är jättegoda nu på hösten, så söta, och en del var jättestora nästan som små körsbär. Glad

Howliten
0

#10 Tack. Bambu är roligt, finns raka och finns de skruvade. En flock ihop i en stor glasvas är också snyggt tycker jag.

Jag tycker om blommor men har sparsamt med dem i sovrummet… och i gästrummet, där glömmer jag att vattna…Glad

Jag är glad. Är du?