Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 3136 ggr
[Jeremina]
0

Idag har jag färgat...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag roat mig med att färga batikgardiner som jag ska ge till en gó och snäll kvinna jag känner när hon snart fyller 60 år! Skrattande

[Jeremina]
0

Vidare….

[Jeremina]
0

Och så vidare…

[Jeremina]
0

Innan det var dags att lägga in i tvättmaskinen för att tvätta ur överflödig färg!!

Clary
0

Vad kul! Det är nåt jag inte har provat på, det var ju väldigt populärt för läääänge sen. Kan vara värt att pröva på gamla lakan för att lära tekniken. En jättefin present Jeremina

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Jeremina]
0

#4 Ja, det är perfekt att testa på gamla lakan….Jag tror att hon blir glad!

Clary
0

Jag gillar ju att prova nya saker så det här blir perfekt när jag rensat linneskåpet ordentligt Flört Tack för tipset Skrattande

[Jeremina]
0

Klara och hänger på tork!

szirius
0

Fina! det är ju SÅÅÅ kul att färga batik - ett perfekt pyssel ute med massa barn ( hmm, ja, jag är fröken ;) , de får göra egna t-shirts tex.

Dukar blir också fina, att göra en stor sol på en fyrkantig duk, med gult i mitten, sen orange, sen rött längst ut…mmmm…ja inspirationen rinner till !

Tack för att du visar foton !Glad

[Jeremina]
0

#8 Det är kul att visa vad jag gör och ännu roligare att flera uppskattar mina bilder……Flört

Hoppfull
0

Det var så roligt att du gjorde det här igår Jeremina. Min dotter och jag gjorde knytbatik på lite av hennes kläder som hade blivit missfärgade och några som hon tyckte hade för barnsliga färger. Det blev oxå jättesnyggt fastän vi bara hade gummiband och färg till tvättmaskinen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Åh så fina dom blev, men du gör på det mer avancerade sättet ser jag. Jag minns när jag gick min utbildning i S-holm, fattig som en kyrkråtta förstås, då köpte jag lakansväv och gjorde batikgardiner, batiköverkast, duker ja rubbet för att spara en slant. Men visst blev det fint! Roligt att "gammal" färgteknik lever upp igen! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

PiteCarina
0

Vad läckra det blev! Tänkte på Hoppfull, då jag såg färgerna!Flört

Batikfärgning är något jag inte har provat på!

[Chakra]
0

NostalgiGlad Vad roligt att se vad du gjort Jeremina! Så härliga färger!

Minns att jag fick hjälp av mamma att göra gardiner, dukar, badlakan och handdukar i batik till min första lägenhet när jag var 16 år och skulle flytta hemifrån.

[Jeremina]
0

#13 Så roligt att du tycker det. Tyckte du att det var roligt att färga då?

Nu fick jag idag veta att Hobbyboden ska sluta med Saraná batikfärger men att de har något som heter Panduros. Jag undrar om det är lika bra? Obestämd

[Chakra]
0

#14 Jag tyckte att det var lite joxigt när vi höll på med färgningen som bästSkrattande(är ju många år sen nu) men det är verkligen roligt att ha nåt som inte andra har.Och jag använde gardinerna i många år, ända tills de blev så blekta så de inte var fina längre.

Vet inget om Panduros batikfärger tyvärr.

[Jeremina]
0

Idag var det dags igen med färgning men det blev inte till min belåtenhet..hm! Obestämd

szirius
0

men åh, det var ju MINA färger FlörtCool.

[Jeremina]
0

#17 Det är brilliantblå och violettblå bla! Flört

Hoppfull
0

Jättefint Jeremina!

Clary
0

Inte bara dina färger szirius, mina med Flört

Kom på att Pandurokatalogen trillade ner i brevlådan häromdagen, ska kolla upp deras färger för lakan har jag gott om att testa på, upptäckte jag Skrattande

[Jeremina]
0

Idag gav jag gardinerna till min kära väninna Nickenitika och hon bjöd på smörgåstårta och glass med kaffe och en massa kramar!

Hon fyller snart 60 ska ni se! En ung tjej alltså! Kyss

[Jeremina]
0

Skrattande

[Jeremina]
0

Skrattande

miffo
0

syggt

Clary
0

Förstod att hon blev jätteglad över dem och vem skulle inte ha blivit det, Jeremina.

Hoppfull
0

Kanonsnyggt! #22 är lite extra i min smak, trots att jag älskar blått…

[Jeremina]
0

Idag satt jag upp gardinerna jag färgat åt mig själv..i badrummet och i tvättstugan hamnade dem. Jag delade en panelgardin mitt på och vips blev det två stycken! Skrattande

[Jeremina]
0

Kyss Här fick jag en linslus med nämligen lillkatta!

Hoppfull
0

Jättesnygga Jeremina!

Clary
0

De blev också jättefina och så är lillkatta också Flört

[Jeremina]
0

Ja, visst är katta fin! Glad

Clary
0

Men vet inte om jag håller med om "liten" Flört Ser ut att vara en stadig fröken, precis som jag gillar dem. Vår klump väger dryga 6 kg, känns när han hoppar upp Skrattande

[Jeremina]
0

#32 Vi kallar henne lillkatta för att hon är yngst av tre stycken. Hon är 2 år snart medans de andra två är 11 år. Därav lillkatta men hon väger 5 kg. Flört

Clary
0

#33 Misstänkte att det var minstingen i familjen. Vår går på sitt 5:e år, en mycket bekväm herre Flört

[Jeremina]
0

Jag färgade en par gardiner åt mig själv men det blev färgsprakande något! Glad

Clary
0

#35 De blev också jättefina ju, mina favoriter är än så länge, de du har i badrummet. Så roligt att få se dina alster Flört

[Jeremina]
0

#36 Kul att du tycker om dem men med dessa härovan i sovrummet måste jag har neutrala färger i sängen…hi hi! Skrattande

Hennum
0

vilka fina gardiner. Sånt skulle jag med vilja göra. Men det är alltid så mycket man vill.

Snyggt i 60 åringens fönster, och de röda blommorna är i samma höjd som det röda i gardinerna. ^^ ser kul ut.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tuva-Lena
0

Otroligt vad fint du gör! ja, färgerna i badrummet och hos kissen är definitivt mina färger också. Roligt att en sån "gammal" teknik lever upp igen. Inte utan att jag blir lite sugen att pröva själv.. Va duktig du är Jeremina! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

#38 Visst matchar hennes blommor bra med gardinerna hon fick?!

[Jeremina]
0

#39 Tack det är så kul Gladatt höra men den yngre generationen omkring mig är inte lika imponerad Obestämd