Hur får man energi?
Har försökt börja röja, har kommit en bit, men energin räcker inte till. Går bara och tittar och vet inte vart jag ska börja. Vill börja överallt samtidigt och det slutar med att jag bara går runt och inget blir gjort.
Har iof tvättat undan en MASSA, förra helgen, igår och idag.
Men resten?
Ska gå igenom en massa kläder, men så är ungarna inte hemma, behöver veta vilka jackor som ska vara kvar och vilka vi kan hiva iväg, var ner till grannen för att höra om hon vill ha en möbel som jag har stående (en ikeatrappa för barnrum) och ev. lite kläder till dottern samt en pulka.
Vet inte vad jag ska göra härnäst?
Hur får man energi att fortsätta?
Tycker jag röjer och röjer och röjer men inget händer.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Kan det vara så att du försöker ta för stora områden på en gång? Det är nog ett av de vanligaste felen. Vad kan du ta tag i som bara du behöver ta beslut om? Hade ju ett tips i en annan tråd om att ta en kasse och fyll den med 27 saker som kan kastas, så ta ett rum och prova
Sen är det nog så också att när man väl har kommit igång så ser man mer och mer saker som inte är där de hör hemma men ge det lite tid så har du snart allt under kontroll, tror jag. Håller tummar och skickar lite extra energi till dig.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag rensade ju förra veckan i sovrummet och hanrummet så jag har en hel sopsäck full med kastade pinaler, bar också ner 3 tidningsinsamlingar då så jag har ju börjat 
Inser att stor del av problemet är att jag inte VET vart jag ska ha sakerna, jag har ingen ordning över huvudtaget så en massa saker vet jag inte var jag ska sätta dem och så blir de stående. Samt att vissa andra saker finns spridda här och där över hela lägenheten.
Har en massa tavlor jag tänkte jag skulle gå igenom, några ligger på skänken i vardagsrummet för att jag hade tänkt hänga upp dem, några ligger i hanrummet uppe på garderoben, några i en kartong i klädkammaren och några uppe på bokhyllan i gången… ja ni hör hur rörigt det är. Inte konstigt att energierna går i sirap här 
Har lite idéer nu i alla fall
Nästa helg är förhoppningsvis hela familjen hemma, då ska vi rensa bokhyllan i gången tänkte jag 
Idag har jag i alla fall fått kört ett par diskmaskiner, tvättat tre maskiner tvätt, tömt kattlådorna som vanligt, diskat ur mat och vatten som vanligt, tagit hand om tvätten från igår, scannat in alla HD-plåtar och blanketter sen maj månad (ligger efter
) och så har jag tagit foton på de kattungarna som är kvar.
Nu är det mycket sen middag på gång och sen ska jag se om jag kan fortsätta i vardagsrummet.
Fick lite mer fixat där också, flyttade ett par gamla vackra kinesiska skålar samt ett par fina gamla kaffekoppar med fat i guld till vitrinskåpet som står i arean för Välstånd, Pengar och Överflöd, både om man ser till lägenheten som helhet och även för enbart vardagsrummet.
Ska se vad jag kan göra mer där!
Måste ta och skaffa några växter också, det är så torftigt hemma.
Jag måste säga att jag hyser stor beundran för dina insatser dagdrivarn! Som du beskriver det så ser man det nästan som ett omöjligt projekt, men du har ju kommit igång och bara det är en halv seger över röran! Lyd Clarys råd och försök att ta det i små omgångar till att börja med. Du har ju massor av dagliga göromål utöver den här rensingen också. När jag städade vinden här hemma så flyttade jag gammalt skräp runt runt bara för att få börja med att frigöra lite yta. Den lilla ytan gav mig inspiration att "inreda" den platsen, och på det sättet gick jag vidare. På den platsen ställde jag alltså saker som jag ville behålla och sedan slängde jag allt eftersom ytan blev allt större. Så gör jag ofta när jag vill rensa rum också. Jag börjar med att hiva ut allt jag inte vill ha kvar där, in i ett annat rum. Sedan fortsätter jag rum för rum och till slut så har jag allt skräp vid ytterdörren.
Lycka till, du gör det jättebra!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Usch ja vad det är jobbigt när man inte ser vare sig början eller slut på saker!
Jag instämmer med de andra här… avgränsa det du ska göra. Bestäm att idag ska jag ta en garderob (t.ex.) och så klappa dig själv på axeln och är nöjd med det när det är klart, ge dig inte i kast med mera då för att det gick så bra… utan pausa och bestäm en sak till nästa dag eller tillfälle. Då kör man inte skiten ur sig utan gör precis det man själv har föresatt sig och då ska man vara nöjd.
Lycka till med allt! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hmm… det har trots allt blivit lite här och där, mest för att det har varit akut att städa där.
Har storstädat vardagsrummet idag, är inte helt klar ännu men det tar sig. Tar en paus nu för att vila lite och så ska jag ta och skura sen.
Har fixat och donat med hyllan där inne, men skulle behöva en dörr innan jag kan göra klart. Får väl bli en tur till Ikea i veckan.
Har annonserat ut ett gäng jackor som barnen inte längre använder. Tänkte försöka få dem att gå igenom alla skor någon dag i veckan också.
Sen har jag några byggprojekt, men dem behöver jag gubbens hjälp för att genomföra 
Måste tömma lådorna också men drar mig för det, är väl lika bra att ta itu med det nu på en gång 

Jag tycker att du ligger i som bara den… du borde nog klappa dig själv på axeln lite mer istället för att känna det som om du inte har energi
Många skulle nog avundas den energi du lägger ner!
Duktigt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Här är en som avundas! Jag gick ut hårt men nu har det blivit lite stopp här… Vet inte vad jag ska göra härnäst…
Samma här Tiana, det blev totalstopp sedan jag gått ut för hårt..
Nu är det desutom fönstren som måste tvättas och klistras och vaddas, ni vet såna där gamla fönster, så röjningen får vänta tror jag.. he he
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tack alla, men sååå duktig är jag inte…. om ni anar hur skitit och eländigt det var här så skulle ni inse hur mycket jag suttit på min breda rumpa istället för att städa som jag borde ha gjort 
Men nu har jag i alla fall kommit igång och det känns skönt, ett tips som brukar funka rätt bra för mig när jag har problem med den vanliga städningen och uppröjningen.
Ta en kopp kaffe, papper och penna och så sätter ni er och dricker kaffet och ser er omkring. Gör små kryss-rutor för allt som behöver göras…. mina listor för helgen kan t ex se ut så här:
- Diska upp i köket
- Torka bänkar och dörrar
- Torka bordet
- Tvätta [],[],[]
- Hänga tvätten
- Vika tvätt
- Vattna blommorna
- Rensa ur skåpet vid tv:n
- Dammtorka vitrinen
- Töm sopor
- Bär ut sopor
- Töm tidningsinsaml.
- Dammsug vardagsr + kök
- Skura vardagsrum + kök
Som exempel bara, så brukar jag göra en för lördag och en för söndag ofta så dammsuger jag på söndag och gör all uppröjning osv på lördagen. Men det var på det här sättet jag kom igång igen nu i helgen.
Jag satte mig ner, såg mig omkring och istället för att ta bara ett hörn så tog jag grovt alla rum och ordentligt ett rum. Och skrev en lista där jag bara kunde bocka av och för varje bock så får man en liten belöning iom själva ibockandet…. 

Det här med listor brukar jag också använda mig av för att få med sånt som jag kanske gärna *glömmer* bort. Det är en härlig känsla att titta på lappen när jag kunnat pricka av det mesta på den.
Ett stort block tillsammans med en mugg kaffe och så har jag gått igenom alla rum i tanken och skrivit ner akuta och mindre akuta saker. Är faktiskt ett bra sätt att få nåt gjort 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tackar för tipset. Ska provas ikväll