Duktig idag
Hösten har kommit och luften är klar men kylig. Solen skiner och det går så lätt att andas. Då kommer arbetslusten tillbaka! 
Så, idag rensade jag ett rum på andra våningen, dammsög och tvättade fönstren, målade till och med på lite där det har flagnat nertill på fönsterbågen. Satte upp nya gardiner och in med innanfönstren. Satte gröna blommor i fönstren och när solen sken på dem blev det som ett helt nytt rum.. Gissa om jag blev nöjd efteråt..?
Berätta om er höst! Hur påverkar den er? Får ni också lust att ta itu med sånt som har "legat nere" under sommaren?
Här sitter alltså en person som älskar hösten.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Bra jobbat Tuvan, förstår att du känner dig nöjd 
Hösten är en härlig tid att börja fixa till hemma. Tror att mycket beror på att man tillbringar mer tid inomhus och "ser" på ett annat sätt. Gillar hösten för att det blir ett annat lugn över allt, mer kravlöst på något sätt.
Efter nyår är också en period som jag brukar få en hel del gjort, kan det bero på att ljuset kommer tillbaka tro?
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag är en sådan som blir trött på hösten. Sommaren har ofta varit intensiv och med hösten kommer äntligen lugn och ro. Så för mig innebär hösten mycket av vila men även fysisk aktivitet som kanske inte riktigt fungerat under sommaren när alla barn är hemma och det är väldigt rörigt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2 Ärligt talat så tror jag att hösten är en tid då man skall "varva ner" - om man tänker på naturen också.. Men för att jag skall kunna varva ner så måste jag ha en lugn atmosfär omkring mig, inget som pockar på alltså.
Å andra sidan så har jag inget emot det heller.
Som idag, då tog jag fram en gammal fin soffa som jag skall klä om. Den är i jättefint herrgårdsstuk med "kjolar" nertill ni vet, fast ganska liten. Men hundarna har legat i den innan, och nu är det alltså dags att åtgärda tyget. Då kan jag ställa fram den igen - i rummet som jag rensade igår. Blir jättefint! Jag rår inte för det, jag blir helt upprymd av såna där idéer och jag kom på den kl halv sex imorse när jag släppte ut katten.. 

Hahaha, men allt som ger glädje och inspiration ger väl bra qi?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kan känna mig väldigt nöjd och belåten när allt i trädgården burits in för då är det liksom tillåtet att skita i att det kommer upp lite ogräs här och där..för jag sitter ändå inte där ute och ser det!
rensa kylskåpet och städa det ger en skön tillfredställelse likaså att frosta av frysen..ha ha ha ha hur korkad är man.
En annantillfredställelse är när jag skyltat om ALLA fönster i butiken och på gågatan och nu även i Karlskoga.För det är mitt ständiga dåliga samvete..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ja men visst, ogräset kan man skita högaktningsfullt i när hösten kommer. Ha ha
man kan ju alltid skylla på att det skyddar mot tjälen om inte annat..
Fast idag var det ju sommar igen.. 
Duktig tjej och visst är hösten frisk och härlig och jag ska återkomma med något jag gjort senare!
Nu är hösten här på allvar, Ikväll regnar det och temperaturen har sjunkit åtskilliga grader. Tog det här kortet när jag var uppe i stugan på eftermiddan. Då var det fortfarande varmt o skönt, tog en promenad och avslutade dagen med en kaffe kopp. Helt stilla var det.. 
Vilken härlig bild Tuva-Lena..att sitta där och bara finnas till! 
Mysig bild Jeremina! Är det solrosor hon har? Och krasse..? Det märks av växtligheten att vi inte bor så långt ifrån varandra. Du har också fått höst ser jag.. 
Visar en bild från min meditationsplats bakom skogen. Här sitter jag o tittar på norrhimlen och drömmer mig bort ibland. PÅ våren håller tranorna till nere i tjärnen, och gässen - ett himmelrike för sjöfåglar.
Det blev ett tvillinginlägg..hihi! 
En väns trädgård!