Flickrum

Tycker väl inte riktigt om könsstyrda inredningar åt små barn

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mina barnbarn hade också rosa rum när de var små och de valde själva. På nåt sätt så verkar det finnas där oavsett vad man tycker som förälder. Den älsta av dem har än i dag mycket rosa i sin inredning. Gillar fönsterlyktorna, har något liknande med genomskinligt glas i mitt vardagsrum. Snetak är också nåt jag tycker är mysigt, tack för titten Jeremina
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#2 Men du ska veta att barnen har själva fått välja färger på väggar och saker så in det här fallet är de inte könsstyrda, de har styrt sig själva!
Flickan älskar allt rosa och pojken älskar alla reptiler…..
#3 Fönsterlyktorna fick hon av mig i helgen för hon gillade dem och de passade så bra i detta fönster….

väldigt rosa var det.
Vet inte om detta är rätt ställe att diskutera könsroller…men det är svårt att veta om barnen är styrda eller fria i sina val…

#4 Ja det tror jag alldeles säkert… att de inte är medvetet styrda alltså.
#5 Sjäklart är de styrda, av samhället och de omgivande normerna, men som du säger det kanske inte är rätt forum…
Själv försöker jag faktiskt medvetet att styra barnen till aningens mer könsneutrala val. Det kan vara att man får ha detaljer i rosa men inte allt och så att man får bryta av med andra färger som blått och grön med. Och vice versa.
#6 Storebror valde gröna lampor både åt sig och lillsyrran så lite avbrott i det rosa har hon…..

Det kanske växer bort det här med rosa. Jag har ingen erfarenhet för jag har ju pojkar.

Man vet ju aldrig… jag har en flicka och två pojkar, hon väljer själv bort rosa nu för hon vill vara stor och rosa är en färg för småungar

Ja den är urtjusig!
Själv har jag alltid älskat blått!
#12 Du som är tjej…hihi
jag bara skojade!

Japp 
Ett litet prinsessrum kanske?
jag minns att jag älskade att klä ut mig i mammas festklänningar och dom var ofta i pastellfärger för hon är/var kolsvart i håret. Kanske nåt som har följt med oss töser det här med färgval? Rummet är jättesött Jeremina! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#15 Det roliga är att det är äldre sonen deras pappa som renoverat och gjort allt i deras rum. Det var förråd förut. Huset de bor i är byggt 1899 så det är storrenovering de håller på med…..
Just nu håller han på att bygga om hela badrummet…..och han är självlärd så vi är imponerade och tjejens rum är sä sött ja…