Datorfritt
Nu, alla vänner, kommer jag att vara ifrån datorn till större delen fram till söndag. Huset fullt av gäster och festligheter på gång. Vill bara tala om det så ni inte tror att jag har rymt 
Ha en underbar helg för det ska jag ha!
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Så skönt för dig Clary! Och kuuul! Se till att festa ordentligt nu, för sedan börjar allvaret igen. Ha ha, skojar bara med dig! Du vet att jag uppskattar dig såå mycket! Ha en underbar helg med alla goa vänner! Kramisar! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ha det gott så ses vi sedan…kram 

Ha en underbar helg med gäster! Det lät så fint det du skrev, att du bara skulle ta hand om dina gäster och att du såg så fram emot det! Det fick mig att känna att jag GÄRNA skulle vilja vara gäst hos nån med den inställningen.
Bli ompysslad, hehe…
Själv tycker jag ofta att det är nyanserat med gäster.Roligt…OCH jobbigt
.Kan bero på att gästerna alltid stannar minst en vecka när de kommer hit…och det sker ju många gånger varje år dessutom…så jag har blivit lite " mätt" på att ha gäster…
Hur är det för er andra med detta?
#3 Visst är det roligt med gäster men vi har också haft mycket gäster under årens lopp. De har som hos dig stannat i en helg eller i flera dagar och flera gånger per år.
Då orkar man inte med till slut….puh! Så vi har börjat säga ifrån en hel del och det blir lite surt i början men sen förstår de.
Jag tog också alltid hand om gästerna mycket men så höll jag på att gå under själv. Kunde sova i flera dar efteråt.
Nu när barnen kommer med barnbarnen är det så kul men jobbigt så då får jag också sova extra. Men jag älskar mina 3 små barnbarn med hela mitt hjärta så då får det vara lite jobbigt ibland men inte för ofta! Kram szirius…..

Ja har man familjen långt bort så blir det ju ofta längre besök. Nu kommer ju aldrig min familj till mig, det visst för jobbigt… de tycker att jag ska åka varje gång. Så det är jag som är en sådan inneboende och jag tycker att det är superkul och dödsjobbigt! Kul i max tre dagar sedan vill jag bara hem…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Påminner mig om att jag skall ringa sonen och hans familj för att bli deras gäst över en helg. Aldrig mer än en natt. Det får bli möten på "allmän plats" som Skansen och dyligt. Och små kort som jag skickar till barnbarnen varje vecka. Vi bor inte på så långt avstånd från varann och har en hel del att tillgå där vi kan mötas. Tex sågs vi senast hos Trazan och Banarne i Bålsta. Kul!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

#4 jo, det är det där med att hitta balansen mellan att kunna ge utan att tömma sig själv helt…
jag övar på den…
När vi åker till Sverige vill vi ju vara där ett tag för att hinna träffa alla, det är ju inte precis gratis att resa heller, så man vill liksom " passa på".Men det blir ALLTID för mkt…det är verkligen ett dilemma det där.När man sitter här i lugn och ro så känns det superkul och bokar in dagarna för att träffa släkt och vänner.Sedan när man är där kanske man inte alls har ork och lust just den dagen…det är svårt när man inte kan vara spontan, och så blir det ju tyvärr när man reser långväga och bara har viss tid till förfogande…
#5 haha, ja tre dagar brukar jag också kunna må bra, -jag kan längta hem så förskräckligt ibland, sen är jag där en dag och inser att jag bara vill hem!
Man skulle kunna "beepa sig" från ställe till ställe, det vore perfekt.För resan tar ju på krafterna också, tyvärr…

Förr gjorde jag oxå så, flängde runt och skulle träffa alla när jag var hemma men det är länge sedan jag slutade med det. Nu är det föräldrarna och min lillasyster jag träffar och det räcker gott för min del. Sedan har jag tappat kontakten med de jag brukade träffa då, det är 24 år sedan jag bodde där sist så det blir väl lätt så.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 Vacker bild
Tride.
#10 Tack!

Tack Chakra, ljuvlig bild.
Alla de gärster jag har denna helg är människor jag älskar högt och rent så jag njuter i fulla drag av varje minut
Visst kommer jag att vara trött när de åkt men vad gör det.
Underbar bild chakra! Var hittar du alla dina fina bilder? 
Jag har inga större problem med jobbiga gäster. Det blir på sin höjd min mamma som stannar över ibland, och sedan brorsan's när dom kommer hem. Men dom stannar oftast bara över natten så att vinet får "lägga sig" innan dom kör hem igen. Lite plock med mat och dyl blir det förtsås, men oftast har man ju lite finare mat då också, så det är rena nöjet att få laga den. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ha en skön helg Clary och allihopa här inne på feng shui. 
Själv tänkte jag däremot vandra ner till stan med en god vän ikväll och lyssna på sambons helsköna band som spelar headline på en rockkrog inatt.
Må gott alla! Kul att ni finns. Själv har jag tagit en strid med min motspänstiga skrivare. Jag vann, men först sa jag många fula ord.
I morgon skall jag prata inför en smärre grupp om andlighet o sånt. Får se hur många som kommer. Inte förvånande om många föredrar det vackra höstvädret.
Tride.
#13 Var jag hittar de fina bilderna? Jag tar dom själv i min omgivning bland vatten, trä och grönska

Nu är huset tomt igen sånär som på mig, gubben och katten. Det har varit helt underbart, har pratat engelska sen i torsdags med min väninna och det är lite av en utmaning eftersom hon är lärare i engelska, men det gick så bra.
Måste bara berätta vad mina ungar med respektive gav mig, en heldag på Yasuragi ett japanskt spa i Stockholm, tror ni jag kommer att njuta 
Mina två barnbarn hade skrivit en underbart vacker text till mig, där de berättade vad jag betyder för dem, där trillade både en och två tårar mina kinder. De hade också köpt den här lyktan till mig.

#17 åh, lyckans ost -jag har varit där 2 ggr och det är min favoritplats! Såå underbart där!Jag firade min 30-årsfest där nu i vintras med mina bästa vänninor.
Så du har alltså fyllt år? HURRA OCH GRATTIS I EFTERSKOTT
!!

#18 Vilket härligt troll!