Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettsovrum
Läst 2460 ggr
[Jeremina]
0

Bytt i sovrummet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag läste här att man inte bör ha så mycket färger i sovrummet så jag bytte mina batikgardiner mot ett par enfärgade bakom kappan istället….Skrattande

Tuva-Lena
0

Ni gillar träinredning uppe hos er tror jag Jeremina..? gardinerna är mysigt varma, men jag skulle nog ha lite svårt att koppla av… Obestämd Fast jag är ju en ljus-färg-människa jag och alla har sin personliga smak. Suss gott i natten!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Gillar färgen på längderna supermycket! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
0

#1 Ja, vårt hus är ett timmer hus med trä men också kakel och klinker i det våta delen om man säger!

#2 Jag tror att jag ska göra som jag haft tidigare med vita spetsgardiner innanför de plommonfärgade och ta bort gardinkappan. Vad sägs om det?

Hoppfull
0

#3 Tja det är ju en smaksak… jag är minimalist och vill ha så lite och så enkelt som möjligt.

Menar du spetsgardiner i längder innanför? Det låter snyggt tycker jag!

[Jeremina]
0

#4 Jag har panelgardiner både i vit och svart spets som brukar vara så snyggt att ha innanför några med färg och då oftast enfärgat!

Hoppfull
0

Ja det låter kanonsnyggt tycker jag! Glad

Clary
0

#5 Tror att det blir snyggt med spets till dem. Vi får väl en ny bild då Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Jag tror också att det blir kanonfint. Det vita dämpar den mörkröda färgen lite. Annars har jag satt upp exakt samma färg på gardinerna du har, i köket idag. På hösten gillar jag lite mörkare färger, och den här färgen är väldigt fin ihop med höstlövsfärgerna. Glad

[Jeremina]
0

#7 Jag sätter in en ny bild då…..Flört

#8 Jag mår så gott av dessa gardiner för jag sitter mycket här och tittar på dem…..Glad

Tuva-Lena
0

Jag förstår dig, färgen är skön att titta på. Just nu går jag alltid en xtrarunda runt köksfönstret också, bara för att få titta på mina nyuppsatta gardiner.. Flört

Tuva-Lena
0

Titta här Jeremina! Än't ä' likt så säj? Skrattande

Tuva-Lena
0

Det andra fönstret i köket.. Glad

[Jeremina]
0

#11 Jo….Jag säger bara Åh…så fint det är! Vilken värme och känsla du har där! Flört

Tuva-Lena
0

Tack vännen! Jo jag älskar dom där gardinerna lika mycket som du dina fina röda - den mörka "höstfärgen" som jag kallar den, lugnar känslorna lite och får en att varva ner. Bara att njuta.. Flört

[Jeremina]
0

#14 Vi njuter….Glad

Tuva-Lena
0

Japp, för när herrn i huset kom hem så märkte han dom inte ens..Förvånad Ibland undrar jag vilken planet karlar kommer ifrån..? Obestämd

[Jeremina]
0

#16 Jag har nog en annorlunda man för han är intresserad av gardiner men han tycker oftast att de dyraste är snyggast….Flört

Tuva-Lena
0

Din man är ett unikum Jeremina! Inte underligt att ni har en sån varm atmosfär hemma - en karl som gillar gardiner! Förvånad Wow! ha ha! Skrattande

[Jeremina]
0

Han valde vinröda sammetsgardiner till vardagsrummet en gång i tiden……Flört Han är alltid med och tycker till när jag handlar gardiner och på en gardinaffär är de så imponerade över det.

Men å andra sidan så är han med när jag köper bh med men inte ända in i provrummet….Cool

Hoppfull
0

Min man är sån med… han är mer intresserad av sådant än vad jag är. Han skulle se sådant omedelbart om jag mot förmodan gjorde något. Vi gör det mesta tillsammans och särskilt sådant som rör vårt gemensamma hem, för det är ju lika mycket hans som mitt Glad

Tuva-Lena
0

Åh va lyckliga ni är - och det går bra att komma överens också..? Här är det obemärkt arbete - bara bilar och sånt som surrar och luktar avgaser intresserar en inbiten tekniker.. Skrikandes

[Jeremina]
0

#21 När vi träffades höll mannen på med bilar och biltävlingar men efter 10 år ledsnade han till min stora glädje!

Nu kommer två bilder från sovrummet sedan jag idag ändrat! Vad tycks då? Flört

[Jeremina]
0

Jag vet inte om det blev bra. Det är en tom plats i fönstret för yngsta katten har blvit hopplös att hoppa upp i fönstret på natten och ska sitta där…Obestämd

szirius
0

Haha, om jag frågar min man vad han tycker så säger han :

-ja, ååh, vad fin du blev i håret!

- nej, jag har inte gjort nåt nytt med håret. Nåt annat.

-åh, ny tröja, jättefin!

- nej, det har jag inte heller.Nåt annat.

Och så kollar han sig runt och gissar HEJVILT tills han gissar att jag bytt gardiner.

Så jag kan ju inte precis påstå att vi delar intresset för det estetiska…hahahaha, men det gör mig ingenting, han är underbar iaf!Flört

Clary
0

#23 Jag tycker det blev bra. Jag får också se till att det finns ett utrymme för kisse i fönstret, är så mycket som han måste spana in Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien