Grundtanken enkelt förklarad
Grundtankarna inom feng shui är att allt består av energi, s.k. chikraft. Dessutom har allt har ett elektromagnetiskt fält omkring sig, som utstrålar yin eller yang. Feng shui går ut på att förändra energin i rummet genom att flytta på möbler eller använder olika hjälpmedel som ljud, ljus, vatten, färger, speglar mm. Genom att harmonisera vår omgivning kan vi enligt Feng shui påverka hälsan, lyckan och ekonomin.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Detta med feng shui ligger mig varmt om hjärtat.Har varit intresserad länge men som mycket annat jag läser lite och se`n blir det inget mer.Därför är det toppen att denna sajt blivit till, tack för det!
Jag är väldigt facinerad måste jag säga.Här skall kastas, sorteras och ändras.Tänk att kunna förändra med så enkla medel, det är verkligen värt att testa. 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Jag tror att grundtanken är väldigt sund och sann! Man känner ju ibland att "den gamla soffan" inte är trevlig att sitta i… eller tvärtom, den är sååå skön man blir så avslappnad. Om vi lyssnade mer till vår inre vägvisare tror jag att vi mycket lättare skulle få våra hem till öppna ljusa och energifyllda platser.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
*puttar här också! Väldigt enkelt förklarat vad feng shui går ut på..* 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."