Qi förstärkare forts..
Sådant som rör sig eller låter, lockar in chi i ett visst område. Vindspelet är ett klassiskt exempel, mobiler ett annat. Men det är viktigt att du själv tycker om ljud och utseende på det du hänger upp. Du ska också ta bort störande ljud i ditt hem. Brusande element, fläktsystem eller högljudda kylskåp kan göra dig stressad. Stäng därför av elektriska apparater när du inte använder dem, smörj och underhåll sådant som för oljud.

Vatten ger hemmet liv. Har du möjlighet, ska du satsa på en fontän inom- eller utomhus. Annars kan du alltid ha tavlor och bilder på väggen som visar vatten i rörelse
Symboler som bejakar livet, ger ditt hem positiv kraft. Exempel på symboler kan vara kors, drakar, nycklar med mycket mera. När du väljer symboler, ska du tänka på att de ska betyda något för dig. Det är bara du själv som vet vilka symboler som stärker just dig.
Speglar som är rätt placerade ger balans och harmoni. Felplacerade speglar kan däremot skapa ohälsa. Speglar kan få chi att cirkulera, men de kan också förstora ytor och förstärka ljusinsläpp. Ju större spegeln är, desto mer effekt. Därför bör man heller inte ha mer än en spegel i varje rum. Du ska inte sätta en spegel mitt emot en dörr ett fönster eller en annan spegel. Då slungas kraften fram och tillbaka. Om du inte kan se dörren från en plats där du befinner dig ofta, kan du däremot sätta en spegel så att du får kontroll över dörren. Det är viktigt att sätta spegel på rätt höjd. Man ska kunna se så mycket som möjligt av kroppen i den. Tänk därför på vem som använder spegeln mest, och placera den därefter. Spruckna och trasiga speglar kan göra dig förvanskad och det är inte bra för ditt välbefinnande.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Den här artikeln har legat okommenterad ett tag så den puttar jag upp.
Jag gillar inte när kyl-frys står och surrar eller som det var i min tidigare lägenhet elementen stod och väste flera dagar när man satt på värmen. Här kan jag reagera på väggklockan i gästrummet när jag ska sova, då åker batteriet ur 
En fontän har vi haft ute under sommaren men nu ska den in på en bra plats, troligen blir det hallen.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Ja, jag har själv glömt bort den! 
Här i huset är det kylskåpet som kan få mig galen om jag "lyssnar in" det. Och det är på natten och inte det där vanliga motorljudet från kompressorn, som man hör med öronen, utan det blir ett intraljud som fortplantar sig i golvet. Jag hör det inne i huvet, eller hur jag skall förklara det. Första gången jag "hörde" det, så trodde jag att det var någon galning som var ute mitt i natten och körde en sån där baklastare - för så hörs det. Nu har jag tack o lov lärt mig att ignorera ljudet, men det var jättejobbigt innan jag kunde koppla ifrån det.
Annars är det luftvärmepumpen som går nu fr o m hösten, men den har ett susande ljud, ungefär som en svag vindpust, så den tycker jag bara känns trygg att höra på natten.
Jag köpte en liten bordsfontän för ett tag sen, men den låter bara behagligt den också - porlar lite bara.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."