Ett vågat projekt
Blir att klä om min soffa som nu står på övervåningen. Jag skall ta en bild på soffan nu, och sedan får ni se hur utvecklingen blir - om jag går i land med det vill säga.
Soffan är så söt, en tvåsitssoffa från 80-talet. Då skulle det ju vara pastellfärger på allting, så den här är rosa/vit randig. Egentligen fortfarande väldigt fin, men hundarna har legat i den så tyget är lite nött och har blekts av mina tygtvättar. Jag tar ett foto imorgon/idag när ljuset är tillbaka och sedan sätter jag igång alltså..
Wish me luck..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

I wish you luck… och ser fram emot bilderna! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Här kommer bilden på soffan! Fyy, den är smutsig också!
men så blir det när hundarna väljer den som favoritsoffa. Är ett tag sen jag använde den och hittade den på det gamla stället inne i stan - och då väcktes gamla minnen till liv. Fast nu som sagt skall den få nytt liv igen! 

Den blir säkert jättefin! Den ser skön ut att sitta i och det är ju liksom huvudsaken 
vad ska du ha för tyg på den?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Husdjuren brukar inte se om man fixar till möbler..blir en tuff match att få dom att sluta ligga i sin soffa*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Gullig soffa, den ser skön ut också!
Med lite myskuddar och en pläd kan den säkert bli en favoritläsplats
…
Vad har du tänkt för tyg och färg? Nyfiken!
Tygvalet..? ja hör ni, jag har tolv gardinlängder som jag fick av en väninna som hade utrensning när hon skulle flytta ihop med ny kille - smart eller hur? Att göra sig av med allt gammalt..? I alla fall så tycker jag att bomullsgardinerna har en behaglig "aura", dom har beige botten med blommotiv, tror att det är tulpaner.. Färgerna på blommorna är också diskreta, så där lite "herrgård" ni vet..
Jag har i alla fall sytt dynorna nu, det svåra blir att få bort hörnen som blir när man syr ihop tygstyckena.. 
Vad spännande, det ska bli kul att se resultatet! 

#6 Rensar ut och får plats med mer *fniss* nä, men om det är nåt man gillar måste det ju vara ok. Ska bli spännande att se när den är klar för modellen ser jätteskön ut 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#8 Jaa, så är det Clary!
ha ha, jag är ingen bra feng shui förespråkare.. 
#7 Själva omklädningen kräver nog lite tankeverksamhet innan, om det skall bli snyggt. Vi får se vad hjärnan mäktar med.. 

#9 fast kanske ändå - om man rensar ut saker man mår dåligt av och inte vill ha ,för att göra plats för saker som får en att må bra -som i detta fall fina tyger som ger dig inspiration och kreativitet, då är det väl bra feng shui? 
När man rensar så ger man ju ny plats -och åt vad då? Ja, det bestämmer man ju själv.
Precis! Va bra att du kom på det szirius!
Då kan jag alltid skylla på det när det blir knökfullt på övervåningen - som nu då..
Fast jag tar tag i det när söffa är färdig! 

#12 oj, så fin - den såg jag genast i guldtyg,haha -lite pampigt sådär, självklart med stora ljuskandelabrar bredvid och varför inte en sammetsröd matta under
.Hihi, vad fantasin kan skena!

#13 Det låter nåt, sen är frågan vad jag skulle ha på mig för att platsa i den
Den är faktiskt ganska skön att sitta i 

#14 tsss, ingenting såklart!

Ja för guds skull, du får inte slänga den Clary! Den är ju helläcker! Jag ser den i nåt rött tyg, gärna dina kandelabrar vid sidan om också szirius, och sedan en matta i svart/vitt under stolen, gärna modernt mönstrad med fyrkanter eller streck, ja du vet.. 

#15 Jösses
då tror gubben jag fått fnatt eller också inte…………..kanske värt att pröva 

#17 Bara att hänvisa till "häxan" i dig, som du äntligen har haft modet att ta fram. Det finns ju uttrycket "Skyclad" dessutom inom häxkonsten. 

Tuvan, hur går det med din soffa, nyfiken som bara den 
Jag ska se om jag hittar något bra tyg till min stol nu när jag åker, sen har jag nog resten av höst/vinter fritiden uppbokad om jag ska få ordning på den 
Jag hinner inte med någon soffa!
Måste städa ur huset vi sålt och det tar nog månaden ut. Bläähh va trökigt, men söffa står där ho står så jag tar den sedan istället! 
#17 är det så viktigt vad gubben tror? Var o en blir ju salig på sin tro, som det heter.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

#21 Han står ut med en hel del annat så kanske klarar han det med 

#20 Synd Tuvan att du har så mycket annat men vintern är lång…. 

Vilken fin soffa! Gillar verklígen modellen!
#12 Jättefin! Skulle passa i vinrött tyg tycker jag
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#23 Ja, det skulle nog vara snyggt, men snål som jag är så tar jag ett tyg jag redan fått..
he he.. kan kanske klä om den igen sedan när jag tröttnat på det nuvarande. Skall fota det och lägga in en bild så får ni se..
Momentito! 

Åh, det blir ju jättebra! Vad duktig du är 
Tack szirius! Ja vi får väl se hur det blir.. vågar nog inte ropa "hej" än.. 
Så fint det blev Tuva! Jag tycker om det mönstrade tyget.
Jag har också en liknande soffa; en bäddsoffa, som har fula fläckar som inte går bort. Nu har jag lagt ett beige mjukt tyg över hela soffan, men det kanske vore idé att göra som du.
Jättefint tuvan! Men nu får väl inte djuren sova där?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Wow!! Va duktig du är!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack ska ni ha, vi får väl se hur det utvecklar sig..
Tycker du skall testa chakra, det är inte så svårt som man tror. Bara skaffa en häftapparat om det kniper.. 
#29 Nä, nu får inga djur ligga där, och hunden jag har nu är ingen "soffliggare" direkt, det är bilen som gäller för honom. Det var mina tidigare "braskuddar", golden retrievrarna, som ville ligga och mysa tillsammans i soffan.. 
Lite herrgårdsstuk som ni ser..