Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 2838 ggr
Tuva-Lena
0

Min egen Bagua..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här tar sig mitt hus ut enligt Baguans regler. Kanske lite svårt att se vad som är vad, men titta först efter de olika rummen som är markerade med blå färg. Därefter så kan ni se att jag har delat in huset i nio olika rutor enligt konsens alla regler, där varje ruta representerar olika områden i livet som man kan förbättra.. om man är intresserad av att inreda enligt feng shui-filosofi. Flört

Den här bilden är bottenvåningen på huset, men övervåningen är byggd på samma sätt.

Får ni ut nåt vettigt av skissen..? Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Ser intressant ut men jag måste nog läsa på om detta med Bagua….Cool

Tiana
0

Jag måste också ta tag i och faktiskt rita upp den och inte bara ha den i tankarna - det underlättar nog en hel del!

[Jeremina]
0

Man ritar upp och skriver alltså upp den bruna texten och sedan vad man har för rum på dessa platser?

Tuva-Lena
0

Ja precis, men börja med att rita upp dina rum då blir det enklare. Sedan delar du in våningen i de nio olika avdelningarna för områden i livet som varje ruta representerar. Utgå ifrån ytterdörren, så att du har skissens framsida vid den. Kolla också var väderstrecken ligger i förhållande till rummen. DEt är ju inte alltid som man har valt att förlägga rummen i "rätt" väderstreck, men för mig stämmer det ganska bra. Och ofta hade man "näsa för" att sätta dörren åt rätt väderstreck, d v s sydost. Krångligt..? ja liite.. Flört Jag skall se om jag hittar länken som tar upp det här med baguan..

Här har ni en länk där det står lite smått o gott

[Jeremina]
0

#4 Tack Tuvan….ska kolla men inte ikväll för jag är såå tröött Tungan ute

Tuva-Lena
0

Nej, man skall nog ha rejält med inspiration för att sätta sig i i Baguans värld. Den är lite krånglig. Sov sött! Kyss