Kärlekens Feng shui
För att finna Den Stora Kärleken, bör du satsa på sådant som stärker parenergin. Varje gång du köper ljusstakar, prydnadsföremål, kuddar, vaser, osv, köp två. Här är några fler tips:
Ta reda på vilket håll sydväst ligger i ditt vardagsrum. Denna del av vardagsrummet är din kärlekssektor, och genom att dekorera den på rätt sätt kan du få mer tur i kärlek. Använd de färger som hör till sydväst, dvs gul, terrakotta och beige, alltså jordfärger, eftersom jord är det element som hör hemma i sydväst.
Enligt elementscykeln stärker elementet eld elementet jord, så därför kan du också dekorera med föremål i rött, rosa, lila, och andra eldiga, kärleksfulla nyanser. Placera gärna ut föremål som har med jord och eld att göra, t.ex keramikvaser med röda blommor i, eller varför inte en lampa med terrakottafot och röd lampskärm?
Kristaller hör till jordelementet, och är därför mycket användbara som romantikförstärkare. Särskilt citrin och rosenkvarts är bra! Lägg några vackert slipade kristaller på ett fat som dekoration och placera i sydväst, eller häng upp en kristallkrona där.
Tänd två ljus varje dag i sydväst. Även om det är en het sommardag. Du vill ju ha lite hjärtevärme, eller hur? Och ljusen sägs dra till sig kärlek.
Ta en rund, slät sten, tvätta den, torka den, och måla tecknet för dubbel lycka på den. (Kommer snart att införa det på denna sida, ha tålamod). Detta tecken sägs ge äktenskaplig lycka. Placera den i sydvästra delen av din trädgård, eller på golvet i sydvästra delen av vardagsrummet.
Häng upp en tavla föreställande tecknet för "dubbel lycka" på väggen. Du kan måla den själv, eller köpa en tavla i en affär som säljer kinesisk kalligrafi. En röd tavla med tecknet målat i guld är en gammal klassiker.
Tecknet för "Dubbel lycka" fanns desvärre inte med i artikeln, men kankse någon vet hur det ser ut?
Källa: www.angelfire.com
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det är ju ett svårt tecken att måla ju!! Kunde det inte ha varit ett enklare…!!?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack manni, det skall jag sätta på väggen i nästa liv!
Skojar med dig förstås, men jag skall försöka att måla det där tecknet på en sten som jag har liggande i trädgården. Kan bli fint..! 
Sydväst- jag som är dålig på sånt, är de neråt och åt? vänster eller höger?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#4 Ha ha Lisette! Neråt är det inte, då hamnar du i Kina!
Var bor du? Annars får du gå på var solen går ner, den går ner i väster och mitt på dan står den i söder. Mitt emellan har du sydväst. 
Nu har jag sparat ner tecknet för dubbel lycka och skall försöka att måla det på en rund fin sten.. 
#5 Ja men alltså, i rummet?:P Syd är ju neråt i rummet och väst är? höger då alltså? eftersom solen går ner där i rummet..
#7 Om väst är åt höger i rummet, så är alltså öster åt vänster. Då har du söder mitt emellan, och då blir sydväst mellan söder och väster/höger i rummet. Nu blev det riktigt krångligt du..

#7 Du måste veta vilket väderstreck rummet ligger i. Solen går ner i väster, solen går upp i öster.
Så behöver du veta vilket håll som är norrut från just ditt rum för då vet du även vad som är söder.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Parenergin: Måste ljusstakar, änglar m.m stå i par eller räcker det om paret är i rummet?
Ex. En ängel samt en ljuslykta på varje sängbord eller ska det vara ett par på varje sängbord? En ljuslykta i varje ände av byrån eller tillsammans?
Bra fråga Johanna. Vissa saker gör sig bättre när det står i par medan det finns prydnadsföremål som hellre bör stå ensamma. Gå på känslan Johanna - den brukar ha svaret. 

#10 Om det är käreksenergin du vill ha ska de stå tillsammans, det är ju parkänslan du vill åt. Därmed inte sagt att alla prydnadssaker måste vara två men de du har i relationshörnen mår bäst tillsammans 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#10 Där kom svaret Johanna!
Tack Clary! 

Tack för svaren!!! Men nu har jag fått ett problem till…Om ljuslyktorna är tre eller flera då? Inte bra?

Nej du vill väl inte ha in en tredje part
Jag ska försöka återkomma under kvällen med lite fler tips till dig
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#15 Nej!! Det vill jag verkligen inte!! Tänkte lite fel med. I resten av huset om man bortser från sovrum o kärlekshörn så borde det väl vara ok med flera ljus? Som tex soffbordet i tvrummet har ju ett fat med fyra ljus. Iof lite mysvarning i soffa framför tv…
Tror jag ska ta o börja läsa lite mer innan jag donar så mycket men nu är jag i förändrartagen och inget kan stoppa mig!!!

Intressant, jag köper nästan allting i par… har i princip bara ljusstakar och ljuslyktor i par. Man kan ju även se det som flera par om man har t.ex. 2X2 ljusstakar…
#17 Vad är det du fikar efter Hoppis..? Dubbla par?!
Ha ha!
Jag funderar på en sak, jag köper ju väldigt ofta tre saker eller sex så att jag antingen kan ställa upp par eller ställa upp två par med tre pjäser 
Tre ljusstakar, tre blomkrukor, tre tavlor osv.
Vad tusan betyder det då, eller, jag vill nog inte veta
.
Jag bestämmer mig härmed för att man ska inte tro på allt inom Feng Shui heller
#19 Det är kanske som med blommor. Man skall ju aldrig sätta jämnt antal blommor tillsammans - av samma sort då. Jag tycker också att ojämnt antal, av nåt som man ställer i grupp, är snyggare eller blir mer harmoniskt. Bra beslut hellas - vi går på känslan istället! 

#18 Hahaha, nej men det var uppenbarligen din tanke Tuvan 
Jag tänkte nog mera att parkänslan blir förstärkt med flera olika par. jag har ofta flera par ljusstakar som matchar varandra, bredvid varandra och det tänker jag gör parkänslan ännu mer påtaglig.
Jag tycker att det varierar från tillfälle till tillfälle det där med udda eller jämt. Jag köper i stort sett alltid jämna par, men ibland så är det snyggt rent estetiskt att sätta varannan om man har likadana ljusstakar i olika färger, fast ha ett udda antal. Jag har t.ex. på min kakelugn varannan genomskinlig och varannan mörkgrön med en grön i mitten osv. Likaså i hallen har jag varannan genomskinlig och varannan lila…
#21 Jo men jag är ju som jag är jag! Du är ju så ordentlig du Hoppan!
Kul med fria associationer hörrö du!
Ha ha!
Jag har också tre ljuskandelabrar i vardagsrummet, och tre blommor i fönstret osv. Men andra saker har jag i par faktist.. två likadana vaser, två likadana ljusstakar.. men sen har jag ju även sju likadana ljus"koppar" på tv hyllan:P men men.. de är fint..

#22 hm, en aning hämmad är nog den tråkiga sanningen i mitt fall… duktighetsmänniska, trist men sant! 

Jag har en liten rolig historia angående det här:
Jag har en vän som velat finna kärleken, och hon har fått tips av mig med par av saker,varma färger, symboliska ordspråk, foton, målningar och prydnader som förknippas med kärlek etc.Hon har hela tiden haft mest fokus på relationshörnan.Så läste jag sedan att i relationshörnan förstärker man de relationer man redan HAR ,medan det är i "stöd i livet"-hörnan som har med det som man vill ska komma in i ens liv.Där låg hennes klädförråd - som varit full med skrot i åratal.Så hon tokstädade en hel vecka -rev ut allt, rensade, kastade, tvättade, köpte kartonger och skrev prydliga etiketter på, målade om väggarna osv.
Två veckor senare var hon på fest -och mötte en man som hon nu varit tillsammans med i ett halvår! ( hon hade varit singel i 3 år innan).En liten solskenshistoria, och man får väl vara lite "skrockig" om man vill tro på det - men hon är iaf totalsåld på feng shui sedan denna händelse
.
……………………………………………………………….
Och det här med tre saker är väl bra? Man kan ju själv bestämma vad man tycker att det ska stå för - finns massor att plocka av - tro, hopp och kärlek, kropp, själ och ande, tanke, känsla, vilja… - fler förslag?( från en som också gillar saker i tre
)

#25 Vilken härlig historia!

#26 ja, eller hur? Hon hade gjort alla möjliga feng shui-knep hemma men helt ignorerat den röriga klädskrubben
.
#27 Ja, verkligen en hoppfull liten historia för den som saknar en vän här i livet.
Jag måste ta itu med dom här hörnen jag också, har nog inte riktigt fattat var dom ligger än.. 

#25 De där olika hörnorna får du gärna skriva mer om… är de hörnor i ens hem som finns någonstans eller hörnor man ska skapa?
Jag får lägga in en liten solskenshistoria jag också ;-)
Den man som jag bor med nu är den första som jag någonsin varit sambo med.
2005 pluggade jag och bodde i en 1:a, sov i bäddsoffa ;-)… på hösten gick jag FengShui-utbildningen…
Efter utbildningens slut flyttade jag till en 2:a där jag planerade måla och göra i ordning alla rum.. av någon anledning så tog energin slut och sovrummet förblev ogjort..
Hösten 2006 gjorde jag slag i saken och fixade det sovrum jag ville ha, skaffade två stycken sängbord, målade om rummet i en varm nyans och inredde med saker som för mig speglade kärlek…..
Färgen hade knappt torkat från andra varvet då jag mötte han som numera är min man!!!
Tycker fortfarande att min historia låter helt osannolik :-).

#30 Härlig historia!
*Locka in kärleken i ditt liv* puttar för den! 
Min man och jag har alltid haft många tavlor med natur och djur och en del människor, aldrig något abstrakt. Och vi har hållit ihop i 35 år och 5 mån samt varit gifta i 27 år och 4 mån