Element, färger, väderstreck
Element, färger och väderstreck
Hemmet delas in i 9 sektorer, som var och en ligger i ett av de 8 väderstrecken (mitten är tom). Till varje väderstreck hör ett eget element och en eller flera färger. För att förstärka energin i respektive område, kan du prova att följa råden i tabellen nedan.
Väderstreck/läge
Element
Färg/er
Förstärkare
Norr
Vatten
Blå, svart
En tavla av ett vattenfall eller en flytande å. Inte bilder av stillastående vatten, det tolkas som Chi som har stagnerat.
Nordost
Jord
Gul, beige, persika
En tavla av ett berg.
Öster
Trä
Ljusgrön
En stor, grön växt med stora, runda blad.
Sydöst
Trä
Mörkgrön
En blomma i en kruka, t.ex ett Penningträd, vilket drar till sig pengar.
Söder
Eld
Röd
En röd lampa, två stycken röda ljus, en röd blomma, t.ex en ros eller en rosa pion.
Sydväst
Jord
Gul
En gul porslinsskål full med rosenkvarts och bergskristall i Sydväst.
Väster
Metall
Vit, guld
En lampa med en rund metallskärm i vitt och guld. En tavla föreställande en sjö, med en gyllene ram runt om.
Nordväst
Metall
Häng en tavla föreställande ett snöklätt berg, med guldram i Nordväst.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Va?! Ingen har sagt nåt i den här tråden! Vad säger ni nu då..? 

Hur har vi kunnat missa den
Kanon att du plockade fram den igen 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Go'kväller kära Clary! Har du nannat färdigt nu efter "brakfestandet"i helgen?
Såå roligt att se dig ska du veta!

Haha, ge mig en natt till så kanske jag är som folk sen. En himla tur att det inte är såna här fester så ofta för det skulle jag inte klara 
Jättefin tråd, Tuvan. Jag kommer hit lite då å då å hämtar inspiration.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jättebra Tride!
Jag måste säga att jag nog hade glömt det mesta jag också.. 

Får man skriva ut denna där uppe? Lär ju inte ha datorn framme efter renoveringen, och då behöver man ju det mest
Minnet mitt är inte att lita på, tyvärr

Såklart får du det Tiana 
Du är fin i kanten som frågar, Tiana. Jag har inte skrivit ut den ännu, men det finns i min tanke att göra så. Utan att fråga om lov!
Tride.

Jah, det är mitt jobb som lärt mig att fråga. Jobbar på kontor och har många kunder och hanterar ibland känsliga papper, så
Gammal vara vid det här laget.
Visst får ni göra det, skriva ut alltså! Puttar upp den här tråden åt dig Tride, som ville ha lite info kring väderstreck och färger. Lycka till! 
Ja, här är det ju! Men nu är jag på väg till Norge och den stora Alternativmässan där. Nästa vecka blir det nya vindar här på sajten, tänker jag.
Tride.
Låter härligt Tride! Alternativmässa? Vad slags alternativ är det då man presenterar? är det alternativ medicin? Jobbar med sånt jag också..
Go tur Tride! 

#12 Bara vi inte blaser bort sa
Onskar dig ocksa en go tur
Tjolahopp i stugan Clary! kul att se dig! 
#13. Jo, alternativmedicin o dyl. Jeg driver med Tarot, handläsning och annat sånt pyssel.
Tride.
#16 Neeej, va spännande! jag håller precis på att lära mig korten på en kurs jag går, men väldigt va invecklat det var..
och handläsning..? Oj det var nåt nytt för mig. Jag kan läsa av ansikten, men händer är betydligt svårare. Kuul med en riktig "spådam" på forumet!
fast jag fick den känslan när jag såg din Avatar - att du var speciell me den där korpen i skyn.. 
Korpen är min sons mästerfoto. Han bar nio år då. Tack i alla fall!
Tride.
Jättefint foto! Vilken mästerfotograf din son är! 
Tänk om jag haft kameran med mig i somras när jag träffade en havsörn..! Den var så nära och upptäckte mig inte förrän jag var alldeles inpå honom - vilket magiskt ögonblick det var!
Nej! Oj! Då skall man verkligen ha en kamera! Men sånt är livet, fullt av missade ögonblick. Å andra sidan: du har ett härligt ögonblick att minnas i din "inre kamera".
Tride.
#20 Ja visst.
Jag kände mig ganska vingbruten själv den här dagen, och då tolkade jag mötet som att den ville lyfta mig ur misären - och den lyckades! Ungefär som: "Titta på mig! Det finns andra glädjeämnen i livet än de jordnära!"
Och visst är det så, bara man öppnar ögonen så.. 
Vilken fin upplevlse. 
Jag har ofta önskat att få se en havsörn här ute i vår skärgård. Om de alls funnits i närheten, har åtminstone jag inte lyckats få syn på någon.
Jag tror inte avataren är en korp, men en falk, om jag inte minns fel. Det är länge sen nu och fotografen är vuxen (duktig kiropraktor) med egna barn.
Tride.
Dom är ju väldigt skygga, alltid på sin vakt som alla rovdjur får vara tyvärr. Den här såg jag djupt inne i skogen vid en liten sjö. Där är det rena vildmarken så den kände sig antagligen inte hotad.
Hälsa "gossen" så mycket!
Jag praktiserade hos en kiropraktor under två år sedan jag gått min utbildning - fast det var också på medeltiden.. på 70-talet m a o.. 
Örnen har kanske sett mig, också en syn! 
Tride.
Säkert! Örnen har landat.. 
Har tänkt på det många gånger när jag är ute i skogen; tänk va många djur som ser mig men som jag aldrig uppfattar.. kan känna mig iakttagen ibland men ser inget. Säkert någon/t som står och "beundrar" mig. 
Minns en dag när jag gick på en stig i närheten av en konferensanläggning en bit härifrån. Jag kände mig iakttagen hela tiden men kunde aldrig se nåt. När jag kommer tillbaka till konferensbyggnaden så möter jag en lunchgäst som har sett en björn strax utanför..

Tur han inte var björnens lunch!