Feng shui och inredning!
Jag tycker att det är intressant med feng shui även om jag teoretiskt inte är så duktig utan går mer på känsla när det gäller inredning!
Jag vill gärna att mitt hem ska leva, dvs. att kombinera olika stilar, färger och matrerial så att det känns hemtrevligt och visar vem jag är! Hemma för mig är där jag vill släppa på maskerna och vara den jag är. Det ska representera de olika delarna av mig. Djur, musik, andlighet är viktiga delar och det ska genomsyra mycket. Jag vill att både värme och svalka ska harmonisera med varandra liksom olika material, metall, trä olika naturmaterial tillsammans. Modernt och gammalt osv.
De flesta trivs brahemma hos mig, men det finns de som hela tiden ska påpeka att den saken är ful, gult och blått passar inte ihop, ska du verkligen klä soffan grå och ha rött svart och vitt på kuddarna? Det passar verkligen inte! Duken har en fläck det är katthår i mattan osv. Just den här människan försöker dränera mig på energi och förminska mig hela tiden, känns det som!
Jag gillar kontraster hon tycker att allt ska gå i ett.
Det är inte bara mig hon hackar på men idag kände jag mig trött på allt!
Enligt Feng shui finns det regler det vet jag och har lite koll på men i övrikt måste det väl vara personligt vad som är fint och inte. I smak finns det ju inte rätt och fel?
Obs jag lever inte i nån röra utan allt är genomtänkt så att det ska passa mig!
Förlåt att jag gnäller jag vet att jag bara ska skaka av mig och fortsätta…
Ps. Rubriken kanske inte passar innehållet, men men..Ds
Självklart ska du gå på din egen känsla! På sätt o vis är det just det feng shui handlar om, för vi är ju så olika som individer. Det som känns harmoniskt för dig, är bra feng shui för dig också - och det är ju du som skall bo där. 
Sedan finns det vissa feng shui regler som hjälper Qi kraften att genomströmma hemmet, men det handlar mer om möblernas placering, och att dom inte skall stå så att dom hindrar Qi flödet. Men är man bara lite intresserad utav inredning, vilket du verkar vara, så brukar man ha en inbyggd känlsa för vad som blir bra feng shui också. Hänvisa "tanten" till oss E-cattan, så skall vi prata omkull henne!
Och välkommen in till oss! Jättekul att du har hittat hit!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Enligt Feng shui ska vi omge oss med saker som gör oss lyckliga och som står för glada minnen. Som du säget ett hem ska få oss att må bra. Rensa bara bort det som irriterar dig och som gör dig ledsen, resten ska du behålla och njuta av.
Detta gäller även människor i vår omgivning.
Jag ska skicka henne till er!
Jajag vet att vissa människor också ska rensas bort men just nu får jag nog dras med denna, jag tycker faktiskt om henne också men inte den kritiska sidan… Kanske har vi något att lära av varandra också?
Jag tycker att det är fint hos oss och jag är duktig på att rensa ur med jämna mellanrum dock inte gubben då!
Musik däremot lämnar inte mitt hem! Jag älskar att lyssna på skivor av alla möjliga musikstilar så det bär jag gärna hem fler kassar av…
Det finns så mycket känslor och energier att hämta därifrån tycker jag!
Jag går också på känsla för jag kan inget om Feng Shui men är intresserad 
Jag går inte heller efter feng shui principerna, men när jag testar dem så stämmer dom ofta överens med det ajg tycker faller mig på läppen. Ibalnd kan jag ändå tycka att feng shuin blir lite "kal" i rummet, så jag vill gärna kombinera feng shuin med en ombonad miljö samtidigt - ombonad enligt mitt sätt att se. Hoppas att det går..? 
Det går säkert jättebra!
Jag håller med dig om att det kan ge ett kalt intryck i rummet och vad är fel med att göra det mysigt och ombonat!
Jag tycker ibland att det ska se så stelt ut som möjligt, allt ska vara så stilrent och pefekt! Inget fel med det, men jag trivs inte riktigt i den miljön! jag vill bli överraskad och känna något där jag ska vara, speciellt bo!
Vi har ju alla olika smak men det veerkar ibland som att vi alla tycker likadant. Det ser ungefär lika ut! 
Menar inget illa, funderar bara lite…
Visst, fundera du, och här säger vi ändå vad vi tycker så ingen tar illa upp.
Stilrent och perfekt kan vara bra i ett rum som man vill framhäva på det sättet, men inte i ett sovrum t ex - det skulle inte jag trivas med. Där vill jag att skall se "mjukt" och ombonat ut - tryggt liksom, samma med köket där man skall umgås. Dom moderna köken med ståldiskbänkar och kalla väggar där det hänger en massa stål-köksredskap tycker jag inte om. Dom ser så kalla ut!
#7 Visst känns det kallt som du skriver Tuvan och stelt