Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 4478 ggr
[Jeremina]
1

Min fontän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart är bästa stället att ha en fontän inomhus enligt feng shui?

Tuva-Lena
0

Åh neeej så vacker den är Jeremina! Förvånad Jag tycker att du skall placera den på ett ställe där du vill koppla av, kanske där du låter dina tankar flöda fritt. Annars är det skönt att titta på den i vardagsrummet också så får du en mysig stämning där inne.

Oj va den var fin! Var har du köpt den? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Tack..ja den är verkligen vacker och ger lite fukt i vårt trähus och det behövs verkligen. Jag har den vid soffan som jag sitter i när jag brukar få som mest kontakt med andra sidan samt när jag gosar med djuren Glad

Jag har faktiskt köpt den på Granngården i Strömsund av alla ställen och både lillkatta och jag älskar den Flört

Tuva-Lena
0

Nej, på Granngården! Då skall jag åka till Granngården i S-teå, o ta en koll om dom har den också! Tungan ute Hoppas, då blir det extra fint i vardagsrummet!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Conquest
0

En fontän ska man ha i ett rum, helst med golvbrunn. Anslutas i ett jordat vägguttag, skyddad av jordfelsbrytare. Jag är inte dum, jag är bara elektriker;)

Nå ja. Jag är lite anti fontän, dels då den krävar underhåll, ska fyllas på vatten, ska rengöras från alger, men speciellt då jag älskar Freddy Fræks låt, "Et halvt kilo lykke" från 70-talet. Den är mycket jordnära och härlig.

-Naboen har hvad naboen ska ha,

Springvand, ved Gud, midt i stuen!

Alle de renter der kan trækkes fra,

gier en galophest til fruen.

Låtens slut:

"Ja hele mit liv ku jeg bygge

På bare et halvt kilo lykke!"

Det är da vackert tänkt!

[Jeremina]
0

#4 Jag kan tala om att vår fontän står i vardagsrummet på ett bord och den är ganska liten och vi har jordfelsbrytare så du kan vara lugn. Det är bra att påpeka sådana saker tycker jag.

Conquest
0

Det var nu mest på sköj;) Men bra du har jfb!

E-cattan
0

Jättefin fontän!

Du sa att katten gillade den?

Jag skulle själv vilja ha en fontän men tvekar pga mina två vattenlekande lejon! Har du tips?Glad

[Jeremina]
0

#7 Vår yngsta katt sitter och dricker så fint i fontänen flera ggr per dag och slaskar inte alls. Men vill de leka i vattnet då vet jag fakstiskt inte, du kan ju prova Glad i alla fall!

E-cattan
0

Hihihi…  Mina skulle säkert vilja dricka också!Glad Sött!

Men jag är inte så säker på att de skulle göra det fint!

Dessutom älskar de att lägga sina leksaksmöss i vattenskålen och sedan ta upp dem och kasta runt i hemmet! Så jag kan ju bara fantisera vad kul en fontän skulle vara…

Fast jag kanske borde testa? Den är ju bara igång när man är hemma!

[Jeremina]
0

#9 Testa du GladJag har en annan liten rackare som leker i fontänen och det är mitt barnbarn Felicia som är 4 år. Hon brukar bada barbiedockorna där när hon kommer och hälsar på Glad

bluemary
0

Hoppas att ni inte tar illa upp, men en liten fontän hemma får
mig att tänka på en chokladfontän. Mumsfillibabba ! Men man får
kanske inte tänka så nu när jag börjar bli trött och fnittrig. Får nog
tänka på något annat. …….Skäms

[Jeremina]
0

#11 Jag såg en annons om en sån, det skulle jag vilja ha. Det är bara härligt tycker jag att du kom att tänka på en annan fontän och att den ska fyllas med choklad är ju bara toppen Kyss

E-cattan
0

Mmmm… Choklaaad….