Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 2845 ggr
Clary
2009-11-04 12:49
0

Dagens

Sa, nu har vi en ny trad att prata i.

Jag har tillbringat dagen med att studera nar indierna dra el, en upplevelse kan jag lova, fatt lite information om blommor och pratat med mina vanner. Varmt och rart men fina vindar vilket gor att det kanns skont. I morgon blir det en heldag pa stranden tror jag Cool

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tiana
2009-11-04 12:58
0

Här i Blekinge kom årets första snö idag, bara lite flingor i luften, inget på marken ännu.

Clary
2009-11-04 13:06
0

Aha, jag hann faktiskt att fa se sno innan jag akte men nu lar det vara fint vader Flört 

Ska bli kul att komma hem lagom till forsta advent och hinna fixa till till jul Glad

abbis
2009-11-04 14:26
0

#0 Va avis jag blir…med 5 dagars semester på ett helt år så blir man rätt less på att gå till jobbet varje dag trots att jag har ett jobb som andra avundas*L*Det är så mycket rutin i det man gör även som konsthantverkare..

Här snöar det idag…precis vad man önskar sig ha ha ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2009-11-04 23:29
0

Och här har det duggregnat av o till, med avbrott för rejäla skurar. Och sen blåst på det. Är det inte synd om oss Clary? Tyst Ha ha, nej vädret är inget jag bryr mig om, för har man hund så går man ut i vilket fall.. Och nu har jag ägnat "skitvädersdagarna" åt att möblera om istället, det var därför jag inte kunde gå in igår. Flyttade datorn och adsl-sladden räckte inte till det nya stället Skäms, men nu är det fixat som sagt.Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
2009-11-04 23:33
0

Här har det varit spöregn idag, men humöret på topp ändåFörvånadFlört.Eleverna var små ljus denna dag, vi sjöng en massa och det var bara positiv härlig stämning….händer inte varje dag kan jag ju sägaTyst.

I morgon ska jag på massage -lääääängtaaaar!

Tiana
2009-11-05 15:34
0

Brrr.. Regnigt och rått utomhus idag. Tur jag har ett varmt och  ombonat (njah, någotsånär) kontor att sitta i. Lite hosta och nysningar, men glad är jag för det!

Längtar hem så jag kan böka ner mig i soffan med ett tjockt täcke, te och en roman. Tända ljus blir det inte för har en en kattunge hemma som är alldeles för nyfiken! Glad

Kram på er alla!

JMax
2009-11-05 16:51
0

Kallt o burrigt ute, snöat lite i dag med. Har inte fått nått gjort men jag är ju förkyld med så jag får ta det lite lungt…Ska lägga ut en låda böcker på blocket och lite auktioner på tradera senare i kväll.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2009-11-05 23:23
0

Ja det är grått över hela vårt avlånga land go'vänner.. *suck* Nu är det i alla fall lite vitt på backen så det lyser upp. Ser fram emot advent hör ni, då vi får tända ljus i fönstren och dricka varm glögg. Just nu är jag på väg att tända en brasa i kaminen, koka en kopp kaffe och titta på Fawlty Towers. Tror jag har sett det hundratals gånger men jag tröttnar aldrig på Basil och Manuel. Skrattande

Tuva-Lena
2009-11-07 12:14
0

Go förmiddag på er! Lördag och en del att göra inne i stan, bl a skall jag lösa ut mitt paket från Crearome. Har skickat efter schampo ingredienser, så nu vet jag vad jag skall göra i helgen.

Min nya soffa har kommit också, så nu skall den sättas ihop och den gamla får åka upp på vinden - eller nåt.. Den var större än jag trodde, men det blir bra det, då behöver jag inte ha en massa annat jox i vardagsrummet, annat än söffa å TV:n! Skrattande

Clary
2009-11-09 13:05
0

#9 Vad ska den gamla soffan gora pa vinden Flört

Nu har jag knappt tva veckor kvar har och som vanligt blir det med blandade kanslor jag aker hem. Regnat har det gjort bade igar kvall och lite idag, ett skont varmt regn. Daremot ar inte det stora molntacket som parkerat har lika skont men det forsvinner snart, tror jag.

Tuva-Lena
2009-11-10 15:57
0

#9 Ja du, jag har blivit förbjuden att slänga den - för skön för att slängas på sopgropen, eller att någon annan skall ha förmånen att få ligga i den. Vad gör man..? Tyst ha ha..

Lite soligt och fint här hos oss på förmiddan men nu snöar det lätt. Det har blivit kallare också - bra så man slipper leran nere i hästhagen, och nu blir det en brasa i kaminen ikväll. Kyss

Ha en fin dag allihop - som börjar gå mot kväll ser jag just..Flört

abbis
2009-11-10 20:22
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagen började med en översvämning i mitt ler och pulverförråd.Tre säckar med pulver á 50 kg hade stått i 10 cm vatten dom va inte roliga att baxa ut 2 sprack en höll ihop..Jag har ett otroligt dumt avloppssysten i verkstan och mycket som kan stoppa upp och plutta till som ni kanske förstår*L*

Det va bara att kavla upp ärmar och byxben och köra*S*

Tuva-Lena
2009-11-11 00:59
0

Usch abbi, hur gick det med leran då? Blev det bara hårda klumpar av den? Du har maximal otur ibland vännen. Dags för affirmationer kanske så att du får lite medvind i verkstan. Kyss

abbis
2009-11-11 01:04
0

Leran mår bara gött av fukten men allt pulver till glasyrerna måste ha det torrt om fötterna*L skicka över lite hjälpFlört

Clary
2009-11-11 10:25
0

Har ar det busvader, det har regnat ordentligt och blast sa kokosnotterna far omkring, inte sa kul kan jag saga men inte mycket att gora at. Ligger en cyklon ca 25 mil harifran sa vi far se vart den tar vagen. Maste ju saga att det alltid hander nat pa hostresorna hit, forra aret var det ju bomberna i Mumbai….

Tride
2009-11-11 21:13
0

Dramatik för er båda, men på olika sätt. Busväder i Indien är inte att leka med. Har upplevt båda åska och regn där, präkdiga översvämningar i Calcutta, och folk kom i roddbåt på gatan. Den där cyklonen? Hoppas den tar en omväg.

Själv samlar jag nu ihop mig o mina grejer efter en mässa i Norge.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

szirius
2009-11-12 00:03
0

Här har det spöregnat i 3 dagar! Översvämningar överallt, man får köra i djupa vattenpölar på gatorna.Hunden vägrar gå ut den latmasken o har pinkat på två mattor hittills…

Och åter igen sägs att det ska bli frost i helgen…hittills har det inte stämt ( vilket är tur för mig, då jag inte tagit in alla blommor ute änSkäms)….vi får väl se om det blir nån frost här…

Tuva-Lena
2009-11-12 01:02
0

Usch, inga goda nyheter på nåt håll, annat än med din lera då abbi, fast då var det glasyren istället som fick sig en kalldusch..

Här är det lugna gatan just nu. Åkte in med bilen till verkstan idag, men man hittade inget fel - konstigt tycker jag då bilen bara lägger av rätt vad det är.. I fredags mitt i en rondell, men som tur var så var det inte jag som körde, utan exet Skrattande. Annars hade man väl fått höra; "fruntimmer vid ratten…" Ha ha.. Flört

Nu har vi nån minusgrad och jag hoppas att det håller i sig..

Berättade jag om tavlorna jag köpte förra helgen? Nu har jag satt upp dem. Titta vilka varma, underbara färger!

Tuva-Lena
2009-11-12 10:58
0

Hoppar in först idag och beundrar mina fina tavlor, eftersom ingen annan gör det. Skrattande

Sajten börjar närma sig avgrunden hör ni, så nu måste jag skärpa mig. Tyst Synd att man inte har några direkta projekt på gång så jag har kunat skriva om dem, men någon av er kanske har nåt kul på G?

Hur gör ni nu före advent t ex, för att skapa julstämning - med feng shui inslag? Vilken utmaning, eller hur? Tyst Vi måste ha ett nytt foto också till vår första sida, som får vägleda oss in i den magiska adventstiden. Så är den för mig i alla fall - jag gillar advent mer än själva julen. Hur känner ni för det? 

Hoppas ni får en fin dag där ute! Ta hand om er! Kyss

Tride
2009-11-12 11:14
0

fina tavlor! Jag såg dem förut, men sa inget då.

Advent är för mig amaryllis och ljus. Själva julen är lite si o så, eftersom jag inte längtar efter juilmaten.

Aprppå sajten så har jag ju tänkt att starta gyllene tråden, som jag skrev förut. Måste bara hämta mig efter Norge-resan. Dessa mässor i Oslo har pågått under flera år, är jobbiga men roliga, och kräver minst en vecka av återhämtning. Mycket folk, trängsel, många möten, många läsningar. Allt detta kräver sin kvinna. Nu sitter jag i lugn o ro med katten i knät och tittar ut på mina blommor i balkonglådorna. De blommar alltså fortfarande! Idéer o sånt sover ännu sin ljuva sömn, men jag hoppas att kreativiteten skall komma igång efter helgen. Skall fira en 3-åring på lördag.KyssGlad

Tride.

Tiana
2009-11-12 11:32
0

Jag är för tillfället stolt äver mig själv som har lyckats väcka en Amaryllis från förra året till liv! Skrattande Den får dock bo på kontoret tills mina fyrbenta inneboende har flyttat ut…

Clary
2009-11-12 14:31
0

Tack o lov sa drog cyklonen nordvast sa vi klarade oss ganska bra har. En del shack och shoppar forsvann ut i vattnen och dessvarre en del omkomna ocksa men som sagt, det kunde ha gatt mycket varre.

Nu har jag bara tio dagar kvar innan det ar dags att atervanda hem igen. Lite nytt hoppas jag kunna starta upp har inne da for en del nyinkop har det ju blivit som jag kan visa uppFlört

Tride
2009-11-12 16:12
0

Det här finns på min balkong i dag. Inte de allra vackraste blommorna, men små kämpar, så här i mitten av november.Glad Skall bli kul att se dina bilder från Indien när du kommit hem, Clary. Så bra att cyklonen drog ut till havs, för nordost lär väl betyda ut i havet från Goa räknat? Kunde varit värre - ett uttryck jag hört ibland i Indien efter översvämningar när folk förlorat både hus och liv och ägodelar. De har vanan inne!Obestämd

Tride.

Tuva-Lena
2009-11-13 01:07
0

Tittar in en nattsväng innan kudden.

Tänk att få ha sina blommor kvar i november! Mina gick med frosten redan i september och nu är det varmare än det var då.. upp o nervända världen ibland.

Fyy så hemskt Clary med dessa oväder som drabbar människorna! Men dom reser sig alltid. Värst är det väl med alla sjukdomar som sprider sig efter såna oväder.. Hur känns det nu när nedräkningen har börjat då? Kom ihåg att ha mammeluckerna redo! Här har det blåst svinkallt länge nu. Tyst

Det är ingen fara Tride, ta igen dig du med katten och att beundra blommorna. Sånt behöver vi också efter en hektisk tid. Kyss

Du har all anledning att känna dig stolt Tiana, min amaryllis har jag "misskött" så den har bara gröna blad. Lär inte bli några blommor på den i år.. Fast visst är bladen dekorativa också. Glad

Clary
2009-11-13 10:00
0

#22 Nu drog den nordvast men jag har inte hort om den har stallt till med nagot mer. Manga fiskare har fatt sina batar forstorda eller forsvunna men alla tar det lugnt. Vet inte vad som kan rubba deras cirklar, det ar bara som det ar.

Nedrakning ja det ar som vanligt kluvet men eftersom det ar ganska kaotiskt hemma vet jag att jag ar efterlangtad och det ska bli skont att komma hem, det ar det som ar det basta med att resa bort Flört 

Ha en fin fredag, det ska jag ha.

abbis
2009-11-13 10:54
0

Måste bara få berätta något roligt..

Skrev till en leverantör att jag har en skugga och en copycat som kallar sig xxxxx xxx ..har ni henne som kund

svaret jag fick va:

Vi har varken en skugga,copycat eller xxxxxxx som kunder..ha ha ha ha

Tride
2009-11-13 11:14
0

Skrattande gomorron!

Tride.

Tuva-Lena
2009-11-13 23:07
0

#26 Det var väldigt uplysande i alla fall! Skrattande Ha ha.. du är värst abbi!

#27 Go'morron Tride, fast jag får säga go'kväll idag, för jag har huserat på AB tidigare. och fredagarna är full av bestyr ändå. Hann i alla fall med lite yoga på kvällskvisten också, så jag känner mig rätt nöjd.

#25 Det är deras vardag förstås, så dom kan bara ta det för vad det är. Människor i den delen av världen verkar ha en sund inställning till ödet. Tar dagen som den kommer och handlar därefter. Där har vi en del att lära..

Blir kul att ha dig hemma Clary! Konstigt nog så känns det att du är runt halva jordklotet - dina energier är så svaga. Flört

Clary
2009-11-14 09:21
0

Ja du Tuvan, jag samlar pa mig sa mycket energier jag kan nu sa jag kan dela med mig av dem nar jag kommer hem Flört

Har sprungit runt lite nu pa formiddagen och handlat aloe vera 500 ml for under 20 kronor och lite annat smatt o gott. Traffar hela tiden pa gamla bekanta sa det tar en himla tid innan jag ar klar med det jag tankt mig hinna, men det ar mysigt

Ha en underbar lordag

abbis
2009-11-14 10:44
0

Jag har en riktig down dag då jag funderar på livet och varför jag aldrig kan känna mig nöjd?

abbi

Tride
2009-11-14 15:02
0

Vem är alltid nöjd, tror du? Här går det upp såväl som ner. Trevligt med lite omväxling.Obestämd

Tride.

Tuva-Lena
2009-11-14 19:11
0

#30 Prova med att ta tag i känslan abbi, och känn efter riktigt vad det är som gör att du känner som du gör. Ofta så vet man, men man vågar inte ta fram det man inte mår riktigt bra av. Men det går att ändra på, bara man vet vad det är - och att man är ärlig mot sig själv när man känner efter. Man får inte heller vara rädd för besvär om man vill ändra på nåt, eller vara rädd att "trampa" någon på tårna.

Kan vara svårt, men följer man intuitionen hela vägen, så kommer ofta förändringarna i samma takt. Kram tösa mi! Kyss

abbis
2009-11-14 20:52
0

Tack tuvan…

Tuva-Lena
2009-11-16 23:31
0

Ingen orsak vännen. Hur känns det nu? Kramis! Glad

abbis
2009-11-17 00:08
0

Det är bättre idag…går och oroar mig för saker som jag går och väntar svar på! Men får väl gilla läget*L*

Tuva-Lena
2009-11-17 01:06
0

Hoppas att det ordnar sig i alla fall. Du skall inte oroa dig abbi, det går som det går ändå, och då har du oroat dig i onödan. Lätt att säga, visst jag förstår, men visst ligger det en del sanning i det? Ha det gott nu! Kyss

Tride
2009-11-17 11:13
0

Känner ni till EFT? Emotional Freedom Technic? Kan hjälpa tex mot oro. Försök på den här adressen: http://www.emofree.com

Tride.

Tiana
2009-11-17 14:33
0

Jag har idag upptäckt att jag mår bättre av att dricka te än kaffe. Trötthetsdalarna är inte lika tydliga… Undrar hur länge jag hållit igång mig själv på koffein? *muttrar och funderar* De första dagarna hade jag en otrolig huvudvärk, som nu har gått över.

Funderar starkt på att ta ut mina sista semesterdagar i januari så jag kan vara ute i solen mera, och vila upp mig på riktigt!

Tuva-Lena
2009-11-19 01:39
0

#37 Kul at du tar upp det Tride! jag har gått en kurs och lärt mig EFT, och så fort någon deppar eller mår dåligt psykiskt så brukar ajg rekommendera dem att gå in på www.eft.se. Där kan man ladda ner en manual som beskriver arbetsgången exakt.

#38 Gör det Tiana, ta lite semester och ta en skidtur - om du har snö där du bor? Glad Kaffe kan inte jag vara utan, däremot dricker jag sällan te. Fast idag drack jag av mitt eget hemmagjorda te, där jag blandat citronmeliss och pepparmynta. Smakade jättegott faktiskt med honung då som sötningsmedel.

Natti natt på er allihop, nu måste jag natta! Oskyldig

Kramar och sov gott!

Tuva-Lena
2009-11-20 01:01
0

Så grått det är ute! Vad gör ni för att hålla livsandarna igång?

Jag tänder ljus så fort jag är hemma och försöker att hitta på nåt att pyssla med - den tid jag inte sitter vid datorn vill säga. Snart är det advent också och det ser jag fram emot. Tänk att få sätta upp stjärnan i fönstret, och alla ljusstakar i fönstren! Kommer att le ikapp med ljusen, det lovar jag. Glad

När man går i skogen nu så är det helt tyst, har ni tänkt på det? Det verkar som inte heller fåglarna tycker att det är speciellt upplyftande med det här vädret. Idag hörde jag korparna på avstånd, och bara det fick mig att le. Rådjuren tittar fram då o då och kanadagässen är fortfarande kvar - jag undrar just hur vintern blir.. Obestämd

Tride
2009-11-20 01:21
0

Går inte i skogen nu. Det är för blött o halt med alla nedfallna löv överallt. jag tänder ljus, och det går åt en hel del små värmeljus just nu. Och så spinner katten i mitt knä. GladKyss

"förbanna inte mörkret - tänd ett ljus!"Glad

Tride.

abbis
2009-11-20 10:52
0

Mörkret är inga problem inte gråvädret heller för den delen..Finns större saker att som irriterar mig..Jag går knappt ut i veckorna i å för sig pga av att när jag är klar för dagen är kl 21-22 på kvällen och då känns en promenad rätt trist!

Ljus tänds i massor här hemma och i butiken varje dag..mysfaktorn  ni vet!

förresten idag ska jag ut..ska till banken och växla lite *L*

Tiana
2009-11-20 11:39
0

Här skiner solen idag, för första gången på en hel vecka! Det har varit grått och regnigt här med… Idag känns det däremot underbart att titta ut! Cool

Dessutom kommer jag efter jul och nyår få avlastning på jobbet i form av en praktikant! Drar en lättnadens suck för ibland är det verkligen mycket att göra här. Det kommer och går i vågor…

Idag ska jag i alla fall njuta av att titta ut på solskenet!

Tuva-Lena
2009-11-21 01:25
0

Häärligt Tiana! Då vet jag att den kommer att titta fram här imorgon med. Just nu regnar det lite lätt men jag tror att det ger med sig, Sju grader varmt, men man har lovat vårväder imorgon, och gissa vem som skall ut då? tar ryggsäcken och ger mig ut i skogen, tänder en brasa och grillar korv - mysfaktorn ni vet.. Flört Annars bränner jag ljus för glatta livet jag också på kvällarna. Det lättar upp stämningen och ger en speciell ro. Härligt! Glad

Tride
2009-11-21 11:17
0

Sol här också. Känns konstitt och främmande. Hur skall jag kunna hantera det här? SkrattandeOskyldig

Tride.

Clary
2009-11-21 11:20
0

CoolCool Talar inte om vad jag har for vader men jag horde att det var fint hemma 10 plus och sol, det later helt ok for mig. Ska bli roligt att komma hem lagom till forsta advent och pynta lite.

Ha en fin dag!

Tuva-Lena
2009-11-23 01:23
0

#46 Välkommen hem Clary! KyssSkrattande

#45 Du skall se att det går nog av "gammal" vana, visserligen är det några veckor sen den visade sig men man brukar kunna ta det på rätt sätt - slappna av och låt kroppen sköta det bara. Skrattande Inget att oroa sig för..ha ha.. Flört

Tride
2009-11-23 12:55
0

Ja, just nu skiner solen (nästan) här i alla fall.SkrattandeAnnars har det varit mest regn o rusk o mörker. I går var det tillbaka i mörkret, tex. Svårt att vänja sig, när vädret själv inte riktigt vet hur det skall ha det.Obestämd

Ja, Clary, välkommen hem!Kyss Mina adventsprylar ligger i startgroparna. Det är lite pyssel med el-kontakter o sådant, men det brukar ordna sig. December brukar ofta vara en ljusare månad än november, trots dagarnas korthet. Och inte bara beroende av det konstgjorda ljuset. Snön brukar ju komma då, bla, luften är högre och det är inte så grått o disigt.Själv har jag sovit mig igenom senaste veckan.

Vi är nu i Skyttens tecken. Det brukar vara mindre blött än Skorpionens, som vi just lämnat. Hoppas på att vakna.Flört

Tride.

Tuva-Lena
2009-11-23 15:22
0

Ja, här har det också "vänt". Idag har vi haft lite soldis, det har blivit kallare i luften så fukten stiger ur markenm men inatt vräkte det ner.

Aha, så i Skorpionenes tecken är det blötare väderlek då? Känns befriande att tänka farmåt med den kunskapen med sig. Flört 

Ja har köpt en almanacka med ordstäv ur den gamla bondepraktikan, vi får se hur sanna dom är.. För dagens datum står det: "Om Klemens är mild så blir vintern mild, även dagens väder visar hur hela vintern blir.." Flört Vi får alltså en mild vinter och lite soligt - låter inte alls dumt, eller hur? Glad

Tiana
2009-11-23 15:29
0

Här ösregnar det, så jag hoppas inte det ligger alltför mycket sanning i bondepraktikan… Flört

Tride
2009-11-23 16:21
0

Vad säger bondepraktikan, Tiana? Enligt astrologin styrs tre månader om året av vatten - mars (fiskarna), juli (kräftan, fö min måndadObestämd)och november (skorpionen). Jag tycker det stämmer ganska bra med hur det brukar vara. Slask i mars, regn i juli och slask igen i november.

Tride.

Tiana
2009-11-23 16:22
0

Syftade på det som skrevs i #49 Glad

Tride
2009-11-23 16:25
0

Jaha. Det verkar ju inte så lovande om det regnar hos dig. Men dagen är ju inte slut ännu.Flört

Tride.

Conquest
2009-11-23 20:59
0

Frun och dottern var på tösatur och julhandla i Kbh idag. Regn, blåst och elende. Tur man jobbar!

Tuva-Lena
2009-11-24 01:22
0

Jaa du, ibland kan det vara en fördel istället för att försöka få dagen att gå när det spöregnar ute. Glad Man kan ju alltid rensa förstås.. ha ha..

Clary
2009-11-24 12:08
0

Nu är jag hemma igen, har lämnat mitt lilla paradis men det är alltid skönt att komma hem också Flört Kommer att berätta mer om det efter hand, ska bara komma ikapp med tiden igen Skrattande

abbis
2009-11-24 14:13
0

välkommen hem , claryGlad

Clary
2009-11-24 15:11
0

Tack goa abbis Kyss

Clary
2009-11-25 21:02
0

Här har det regnat större delen av dagen men jag har fått all tvätt klar och lagt undan sommarkläderna. Passade på att rensa bland dem samtidigt och noterat vad jag behöver köpa nytt. Gu vad nyttig jag känner mig Flört

Tuva-Lena
2009-11-26 00:57
0

Välkommen hem kära vän! Kyss Ja här ser du hur vi har det, regn, blåst och glada miner. Ha ha.. nästan så skrattet fatsnar i halsen hör du.

Ikväll var det storm o regn och jag fick inte in hästarna. Dom blir hysterisk när det blåser och är mörkt. Becksvart var det och jag hittade inte tjurhästen - islänningen. Skrikandes Han stod väl o tryckte inne i skogen, och jag är säker på att jag har gått alldeles förbi honom men han säger inte en knyst - och jag ser ju inget! Fick lämna stalldörrn öppen, då kan dom gå in när dom vill.. Foten i munnen  Nu har det i alla fall slutat regna och då kan jag nästan sova lugnt…

Tride
2009-11-26 01:20
0

Välkommen hem, Clary, från en som känt sig rätt så onyttig, fast börjar vakna till liv nu efter midnatt.FörvånadOskyldig

Tride.

abbis
2009-11-26 23:54
0
 Nått som jag alltid vetat ..ha ha ha ha

[">länk](<object width=)

Tride
2009-11-27 00:11
0

Har ingen TV. Med kraft o mod bar jag ned appareten till soprummet för en massa år sedan. Hjältemodigt? Flört

Tride.

Tuva-Lena
2009-11-27 10:49
0

Ha ha… Skrattande jag lovar att skicka en tackvideo! Kyss

Tride
2009-11-27 11:31
0

Det ser jag fram emot! Detta mitt hjältinne- dåd gör att jag numera kan vara säker på att det är mina egna tankar jag tänker. Nästan i alla fall.CoolFlört

Tride.

PiteCarina
2009-11-27 17:21
0

Nu var det länge sedan jag skrev något här inne! Har knappt varit inne och läst. Praktiken tar mycket kraft och tid för mig, men jag trivs jättebra! Har fått praktiken förlängd med tre månader, så nu har jag till 26 februari. Sedan blir det, om allt går vägen, Nystartsjobb hos företaget! Glad

Clary
2009-11-27 17:59
0

Vad härligt Carina att du trivs, fått förlängning och sen kanske också får fortsätta. Såna nyheter tycker vi om Skrattande

Kramis på dig

Clary
2009-11-30 09:08
0

Så var sista dagen på denna månad redan här. Regnet faller 7 grader varmt, inte skapar det någon direkt julstämning när man tittar ut. Lite shopping ska jag väl klar av dag med lite tur.

Ha en fin dag Skrattande

Tride
2009-11-30 10:48
0

Det var fint i går. I dag är det mörkt o blött igen. Obestämdfunderar på att skaffa en dagsljuslampa.

Tride.

Tiana
2009-11-30 11:12
0

Här är det med varmt och blött… 6 grader och småregnigt. Har inte haft så mycket tid över förra veckan, men ska snart ta mig tid till att gå igenom alla nya inlägg.. Tiden springer verkligen!

Tuva-Lena
2009-11-30 13:57
0

Mmm, gårdagen var så fin med snö och några minusgrader, men idag ligger det kring nollan och regnar så smått. Nåja, jag har varit ute i skogen och där är det alltid ljust o fint! Glad

Drömde om två ugglor härom natten. "Va då, tänkte jag, det måste vara Strix men när jag tittade närmare så var det en lappuggla - fast det var en minervauggla först. Jag smög mig framåt för att få titta närmare på den, och då sitter det två st havsörnar bakom ugglan! Förvånad Inte nog med det, sedan kommer det fem st rävar travande. Två var silverrävar och de tre andra vanliga rödrävar. Jag försökte skrika åt sambon att ta bort hunden från dem, för dom kunde ju vara smittade av rävskabben. men han brydde sig inte - som vanligt - så jag vaknade av att jag tog i ner ifrån tårna för att få fram ett ljud och varna hunden. Skrattande Härligt i alla fall att få se så många djur på en gång. GladKyss

Conquest
2009-11-30 22:01
0

Jag bor mitt i Skåne och lyssnar ibland på Köpenhams lokalradio i bilen. Stopp överallt, Holbäkmotorvägan, Ring 3, Köge, Helsingör --- Stopp. Asfalten slutsåld!

Jag njutar av naturen här. Inga stopp så, men jag måste dock bromsa lite när kron- och dovhjort ska passera vägen. Harar, fasaner finns lite överallt och på pålar, trästubbar och i mark, en massa olika stora rovfåglar jag inte vet arten på.

GUU så skönt!

Tiana
2009-11-30 22:07
0

#72 Låter härligt! Lite så känner jag med efter att ha bott mitt inne i Malmö i 6 år och är tillbaka i mitt kära Blekinge igen Glad

Just nu njuter jag i fulla drag när jag paketerar och skickar snart iväg saker som sålts på tradera - blir inte rik i pengar med väl i utrymme!

Tuva-Lena
2009-11-30 22:48
0

#72 Va säger du? Asfalten slutsåld? Så ni åker omkring på grusvägar nu då, detta året 2009 strax utanför Malmö..! Förvånad Skrattande Jag trodde att det var nåt som bara vi norrlänningar sysslade med! Skrattande kronhjortar och dovhjortar finns inte här, bara vårt största hjortdjur; älgen. men den har nog dragit till skogs för i år har jag knappt sett några.. Rådjur däremot, men dom finns det gott om numera.

#73 Blekinge - Sveriges Trädgård! Är det inte så man säger? Vet du, Blekinge är det enda landskap jag aldrig besökt. Ledsamt för det skulle vara roligt att komma dit. Har hört att det är väldigt vackert. Hela Sverige är vackert, fast det vi ju redan. Kyss

Du apropå Tradera, vad säljs mest där? Går det att kränga vad som helst i princip? Jag köpte ett krontält där till min firma, annars är jag sällan inne. Går oftast in på Blocket istället..

Tiana
2009-11-30 22:55
0

#74 Man hittar det mesta där, men kvaliteten kan man ju inte gå i god för alla gånger. Just nu har jag blivit av med mina gamla Kalle Ankas Pocket som bara samlade damm…  Tungan ute

Blocket är nog bättre om man ska sälja saker med dyr frakt eller som man vill ha ut ett bra pris för.

Tuva-Lena
2009-11-30 23:01
0

Wow Tiana! Kalle Anka! Dom fick du väl en hel del för? Skulle inte ha nåt emot att få såna själv - för att läsa förstås.. Tungan ute

Ja tänkte på frakten som kan bli ganska dyr när det är lite tyngre grejer. Då får man pruta på priset istället då? Eller betalar köparen frakten?

Tiana
2009-11-30 23:05
0

Köparen betalar frakten brukar jag sätta, men då får man ju inte mycket för prylarna. Det kostar ju en del… Några kronor är i alla fall bättre än inget!

Tuva-Lena
2009-11-30 23:27
0

Absolut! ja jag får väl leta i gömmorna.. behöver ju inte leta så länge kan jag säga.. Skäms

Conquest
2009-12-01 00:01
0

Asfalten slutsåld: När det inte finns plats för en enda bil mer på vägen är det ett numera slitet uttryck i lokalradion för bilköer i det oändliga och det tar en timme att komma en kilometer fram.

szirius
2009-12-01 00:19
0

här har adventspyntats hela em med julskiva på - men nån riktig julkänsla är svår att få med strålande sol och 12 graderCool.

Jag läste i tidningen att det varit sol tre ynka dagar under hela november i Sverige!Förvånad huvva - jag förstår att man längtar efter sollampa dåFlört. Här har vi rosenknoppar kvarTystGlad.

Men mmm, den här adventstiden är ju bara så mysig tycker jag.Vi har kapat bort nästan all julklappshets, det är bara barnen som får, och så har vi knytis när släkten ses under juldagarna så det blir ingen panik med julmaten heller.

Nu ser jag fram emot att koka fudge och baka lussebullar - min hemlighet är att riva i mandelmassa i degen, det blir himmelskt gott…

Clary
2009-12-01 08:05
0

Så har den här tråden blivit lång också plus att vi börjar på decembermånad. Jag startar en ny Flört

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer