Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 2451 ggr
Tuva-Lena
0

Pynta med feng shui?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är julen här. Dags att pynta lite juligt där hemma alltså. Kommer ni att pynta på det gamla vanliga sättet, eller har ni tagit fasta på feng shuins principer då det gäller färger och annat pynt? Obestämd

Själv har jag upptäckt hur fint det är att använda en mörk cerise röd färg istället för den knalliga röda som jag tröttnar på efter ett par dagar. En mörk grön färg till mörkt lila är också fint och lite lugnare för själen.

Självklart kommer jag använda dom gamla färgerna också, men betydligt mer sparsamt än förut. Hur gör ni med pyntet i år?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här pyntas det inte så väldigt mycket och det verkar som jag har lite svårt att komma igång med den biten, blir kanske i sista minuten Obestämd

Gjorde i alla fall i ordning mitt bord med lite julsaker och såhär blev det

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Clary
0

Skulle förstås ha torkat av det innan jag fotade men ibland går det snabbt, det får ni ta Flört

Tuva-Lena
0

Ibland blir man så ivrig, men å andra sidan så skall det se naturligt ut också. Vilket fint arrangemang du har gjort Clary! Det är sparsamt men ändå färgsprakande - precis i min smak! Glad NU blev jag inspirerad att uträtta storverk också.. Flört

JMax
0

Jag har inte fått upp nått julpynt än…Tyst

Får skylla på att vi vart i fjällen…fast vi har ju iof vart hemma i en vecka nu…

Får ta o sätta fart nu, vi ska baka pepparkakor i dag så då måste vi få in lite stämning.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
0

Doften av pepparkakor är verkligen julstämning för mig, kanske skulle göra lite såna, fuska o köpa färdigdeg kanske Flört

JMax
0

Vi fuskade! Den färdiga, köpta degen väntar i kylskåpet!Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
0

Gu vad skönt, inte bara jag som fuskar lite då Flört

Tuva-Lena
0

Nu i veckan skall jag lägga in sill och göra Jansson! Det ser jag fram emot varje år - det allra bästa på julbordet! Tungan ute Sedan blir det väl lite spjäll också. Jag undrar Clary, hur det skulle bli om man använde din "glöggmarinad" på revbesspjäll? Jag tror att det skulle bli ganska gott jag. Köttbullar förstås! Förvånad Jag tycker om att laga mat för lite speciella tillfällen, annars är jag ingen mat-tant direkt.  Kanse en porterstek i melandagarna? Är gott med nåt som avviker från julmaten tycker jag.. schlurp - nu blir jag riktigt sugen hör ni.. Tungan ute

Clary
0

Glöggmarinaden tror jag skulle passa bra även till revbenen, jag brukar väl ta lite mer vitlök i den, för det gillar vi. Porterstek är bara så gott men jag har en kalkon som jag tror åker in i ugnen på juldan. Jansson måste jag också göra. Laxen är nog det som står högst upp på gilla-listan tillsammans med jansson för min del.

szirius
0

#0 jag har aldrig gillat den knallröda julfärgen  utan kör med antingen vinrött eller ceriselilarött i stället.Och gärna mossgrön eller en mjukare ljusgrön i stället för den klargröna också….Flört 

Jag ÄLSKAR julpynt! I vanliga fall brukar jag vara uppe halva natten innan första advent och pynta klart alltSkrattande, men i år har jag tagit pö om pö. Vinröd julduk och julgran kommer först dagen innan julafton dockFlört .

Det är mest alla tända ljus jag gillar så här i jul, det lite "murriga ljuset" som blir (dessutom syns det inte lika bra om man har det lite dammigt Flört.) Hade jag mkt pengar skulle jag nog förköpa mig på fina lyktorTyst.Men i år blir det inget nytt pynt.

Tuva-Lena
0

#10 En till som har förstått tjusningen med lite dovare färger..  Flört Jag älskar också att pynta, men det har blivit allt mindre med åren, varför i vet jag inte, men det är nog den där skrikiga röda färgen. Fast nu blir det andra bullar när jag har hittat mörk cerise istället - exakt szirius, den är jättevacker! FörvånadTungan ute TRor ändå att jag skall investera i en fin stallykta att ha på farstubron.. så tomten hittar sin gröt. Flört

Clary
0

Har kommit av mig när det gäller pyntandet inför jul men ska försöka ställa fram tomtarna som bara ligger och väntar i kartongen. Lyktorna är utplacerade dvs de har stått ute hela hösten är så mysigt när ljusen brinner på kvällen.

Tuva-Lena
0

#12 Jaa, det är jättefint att ha ute på bron. Jag hittade en fin lykta här på affären i byn. Dyr som attan var den - har sett billigare i stan - man va sjutton, dom skall ju leva dom också! Fick i alla fall ljuset som satt i på köpet. Tungan ute Nu ska jag plocka lite mer tallris bara som får stå bredvid lyktan. Jag har till o med pyntat hos hästarna i stallet.. Kyss

szirius
0

#13 det låter så himla mysigt hos dig…tänker ibland att jag skulle vilja ha tid att komma förbi nån gångGlad ( pappa i h-sand, mamma i sollefteå) men tiden,tiden…den är så knapp när jag är uppe…och ofta har jag inte ens nån bil…Rynkar på näsan

Tuva-Lena
0

Nää, va säger du szirius! Jag bodde i S-teå innan jag flyttade hit ner! Förvånad På Remsle närmare bestämt.. Klart du skall komma förbi om du åker upp! Flört

szirius
0

Ja, jag vill ju ta en kaffe " in real life" i ditt hemtrevliga kök ju!!Glad

Clary
0

Plocka upp mig på vägen då så kan vi hjälpa Tuvan att rensa SkrattandeFlörtCool

Tuva-Lena
0

#17 Du tänker bara på jobb Clary.. Flört Här ska du får kokt kaffe - me grädde om du vill till o med! Riktigt kaffe med andra ord, inget blaskigt brygg- eller perkulatorkaffe här inte! Cool

Åhh det skulle vara jätteroligt om ni gjorde det! Kyss

Clary
0

#18 Men goa Tuvan, vi sitter naturligtvis och smuttar på kaffet medans du får direktiv, jag är jättebra som arbetsledare Flört men skämt åsido så vore det kanonkul att ses och andas lite norrlandsluft, jag har ju lite anknytning till norra delen av världen också Skrattande

Men om vi skulle återgå till julpyntsbilder så vore det så trevligt att se några sådana också om ni har tid förstås Flört

Tuva-Lena
0

Lovar att sätta in några bilder när jag pyntat.. är ju altid ute i sista sekunden som vanligt. Tyst men idéer har jag gott om, så jag får se hur många av dem jag hinner med.. Flört

Jo jo, det var just den rätta personen att ge direktiv till också! Ha ha.. Skrattande Moi? Kyss Puss på dig Clary!

Clary
0

#20 Två starka viljor, snacka om szirius skulle få det kul eller också gick allt som en dans FlörtKyss

Puss på dig med och ta´t lugnt