Julgranens placering
Det börjar ju bli dags att tänka på var julgranen ska stå. Vissa av er har kanske redan ställt den på plats men för att dra mest nytta av dess energier kommer här några tips
Julgranen är två element, trä naturligtvis men också eld på grund av sin form och det faktum att vi har ljus i den.
Allra bäst är att ha den i söder som är eldens plats där den också förbättrar relationsenergin. Öster eller sydöst går också bra, hör till träelementet.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Vilke tur! Jag brukar ställa den i öster i mitt stor kök, nästan enda stället där den kommer till sin rätt, så då kan jag alltså fortsätta med det. Jättebra! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hmm…jag har satt min i vardagsrummet som är i Nordväst
Kanske jag får göra en bagua för varje rum istället…aaah..så fort tapeterna satts upp förstås
Har du redan klätt granen Tiia? Det brukar jag göra kvällen före julafton kl mitt i natten ungefär. Men du har rätt, ett sånt fint träd kan man gott njuta av lite längre. Såg ut en fin gran idag, och nu lyckades jag hitta en på min egen mark för en gångs skull också.. ;) (saknar smiley..)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vi har tre stora fönster i en " utbuktning" ( jag kommer inte på det svenska ordet för detta
..hjälp tack… ) i vardagsrummet och där gör sig granen perfekt!
Det ligger dessutom i söderläge - vilket flyt
.

Burspråk skulle jag säga szirius 
Här klär jag granen kvällen för julafton och när det är klart tar vi en skinkmacka och njuter av friden (får se hur Tassen bär sig åt när skogen flyttat in)
Jag klär granen 1 månad före julafton
hihi…det har tom hänt att det varit längre.

Då vill det till att det är en färsk o fin gran, här brukar den börja barra två dar efter att vi tagit in den
men doftar gott gör den ju och sen kan man fira jul väldigt länge med tanke på alla barr som finns kvar hur länge som helst 
Förr hade vi en levande gran,nu har vi en i plast

Aha, då förstår jag att du kan ha den länge Tiia. Jag har varit envis i alla år och vill ha en riktig gran, tall eller cypress.
Det har inneburit en del konstiga exemplar genom åren. Minns första granen här, vi hade nyss flyttat in och drog till Goa en månad efter inflyttningen. Kom hem strax efter Lucia och bad då ene sonen att fixa en gran eftersom vi inte skulle hinna. Han kom med en gran och det var det lustigaste exemplar vi nånsin sett, var tvungen att binda fast den i soffbenet för att den skulle se någorlunda rak ut. Lite roligt var det och det doftade i alla fall gran 

#5 burspråk heter det ,ja - tack! Ibland står det helt still…

#9 förra året hade vi också en helt sned gran, så vi var tvungen att såga och trixa för att få det någorlunda bra…men den lutande ändå, hahaha, det var inte så snyggt…

Så att man kan dansa runt om den.