Enkla tips för välstånd-ekonomi
Tänkte komma med några små tips till välstånd-pengar-överflödshörnet, brukar sitta bra i början av januari
En glasskål med en ametist, en röd karneol eller annan röd sten, och en grön jade passar bra här. Har du en lavalampa i någon av de färgerna är det också bra för då får du med rörelsen där. Du kan också måla väggen eller en möbel som står där, med en av färgerna.
Falska pengar eller varför inte utländska pengar passar också bra, mynt eller sedlar.
Däremot är det inte så bra att lägga obetalda räkningar här, vi villl ju inte att de ska föröka sig 
Om du är väldigt förtjust i den trebenta grodan är detta en bra plats för honom
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Aha, så det skall alltså vara rött som gäller. Jo. jag läste nånstans att man skall ha en röd plånbok också, för att bättra på välståndet. Mina räkningar som alltid ahr stått uppradade på en köksbänk tidigare, har jag numera lagt ner i en låda. Jag tror att det är en bra tanke att slippa se dem - trolla bort dem kan man ju inte göra.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Så länge du inte lägger dem i välståndshörnan så är det väl ok 
Men vet du va, jag tror bestämt att det är där dom ligger! 
Blir nog ommöblering idag då.. Å andra sidan så måste jag ha dom "synliga" annars glömmer jag lätt bort dom. Kan det bero på att jag inte "vill" ha dom..?!
Ha ha..

Ska se om jag kan hitta några bra tips när det gäller räkningarna. Man kanske kan preparera en hörna så att de minskar 

hehe, ni är roliga ni
.
Jag läste en bok om de andliga lagarna för ett tag sedan där det stod att det är jätteviktigt att aldrig betala sina räkningar med bitterhet - för då kommer aldrig pengarna tillbaks.Det handlar om universums flöde….
Det kan ju kännas som en överkurs att verkligen med hjärtat kunna tacka och välsigna sina räkningar
, men det hjälper iaf mig att försöka tänka på vad man faktiskt fått för pengarna ( vår gasräkning var tex skyhög nu - men vi har haft ett varmt hem och det är ju nåt man kan vara tacksam för).
Att gömma räkningarna är ju frestande, så man slipper se dem
, men då hamnar de ju i det undermedvetna i stället och kan ställa till med skada där…
.Allra bäst är nog att öva sig på att ha en mer avslappnad relation till ekonomi - men hu så svårt ( det är nog vad som lättast stressar upp mig
)
Det bästa tipset om räkningar är att vara glad att man kan betala dem!

Ni har så rätt szirius och Nordann, man ska vara glad och tacksam för att man kan betala räkningarna och att företagen som sänt ut dem har sådan tilltro till oss, man har ju faktiskt fått någonting för pengarna.
Jag köpte en röd plånbok på "Öjeby Kyrkmarknad" sista helgen i juni. I slutet av augusti fick jag klart med praktikplatsen som jag nu är på.
Plånboken var tyvärr av en sämre kvalité, så jag var tvungen att skaffa en ny. Frågade efter en röd, inne i en butik, men de fanns bara i brunt och svart och jag valde den bruna. Hoppas nu bara att den felaktiga färgen inte ska ställa till med något! 

Eftersom min sambo har sin dator i pengahörnan, som är i TV-rummet, och han är den som betalar räkningarna, så hamnar både nybetalda och några obetalda räkningar där.
Har planer på att göra en total rokad där inne, men det är ett stort och framförallt tungt skåp från min farmor som gör att det inte blir av. Bara jag i familjen som gillar skåpet, men jag har svårt att göra mig av med det.

#8 Jag får väl be min skinnskräddare i Goa att sy upp ett gäng plånböcker i rött skinn, att jag inte tänkt på det tidigare, så vi slipper leta här hemma
Öjebyn, ja där ska jag nog ha en gammal väninna boendes 
Det finns röda plånböcker,jag har köpt både på Åhlens och på Wedins Accent (tror jag affären heter) i Luleå.Tycker egentligen att brunt är snyggare men jag har fått såpass mycket bättre inflöde av pengar sen jag började med röd att jag ska fortsätta!

Tack för det tipset Nordann, jag kan inte påminna mig att jag har sett det här men jag ska kolla upp det 
#5 Ja du, den dagen jag "tackar och välsignar" räkningar, då tror jag inte att jag är tillräknelig längre.. Den ultimata tillvaron vore nog om man var självförsörjande på både el och vatten, och hade förmågan att via telepatisk väg kontakta er på internet..
Då behövde man i vilket fall inte hålla reda på var välståndshörnan ligger.