Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfilosofi
Läst 2043 ggr
Tuva-Lena
0

Qi i kylan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utomhus är Qi kraften som störst, Just nu kan jag ändå inte låta bli att undra över hur mycket qi det skall vara innan det "tippar över" så att säga. Kylan har tagit ett stadigt grepp om oss, så jag undrar vad mer det finns i den kalla luften, mer än qi kraft..? För lite och för mycket skämmer allt heter det. Och är det lite yang nu då, när det är så kallt utomhus? Det är ju yin som står för kyla och mörker..?

Skriv ner dina tankar kring vintern och yin och yang..Flört

(Sockerrattan lånar oss bilden..)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JMax
0

Kan det vara utspritt över året? Smällkall vinter, stekhet sommar?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
0

Yin= vinter och natt, med andra ord, om vi ska leva som naturen är det vila som gäller den här kalla årstiden och visst tycker jag att det stämmer på mig.

När det är som mörkast har jag inte mycket energi och jag sover mer. När ljuset återvänder återkommer också energin och mindre sömnbehov.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Jaa, det har jag också tänkt, fast jag trodde att det var kylan som tog alla energi ur mig. Jag är ju ute väldigt mycket ändå, och dom här dagarna när kvicksílvret har legat neråt 30 minusgrader så riktigt känner jag hur energin rinner ur mig när jag kommer in igen. Jag sover längre på morgonen och ka til o med ta en lur på eftermidda också. Annars kan man bättra på yang genom att ta dubbla täckbyxor som jag har gått med nu i två veckor. Skrattande Å andra sidan så står yin för "kvinnligt" också, så vi borde ju vara på topp just nu!

Men din tanke Johanna är nog den rätta. Att yang får vi mer av istället under sommaren, och när vi svalkar oss med ett dopp så får vi lite yin då.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."