Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettinredningstips
Läst 1689 ggr
Tuva-Lena
0

Hjälp - bara vitt vitt vitt!

Nu i dagarna får jag nyckeln till min nya lokal.. Den skall alltså inredas för att ge ett harmoniskt och mysigt intryck - med tanke på den verksamhet jag har som är alternativ medicin med själen i fokus.

Nu är väggarna vita, vita och vita och helst skulle jag vilja måla om dem, men jag får vänta med det tills jag vet om det är värt att investera dom pengarna.. Tyst företagarens dilemma ni vet..

Ett skyltfönster finns det också, och min tanke är att välja mörk cerise, mörk grått ev till den vita inredningen. Vad tror ni om det?

En cafégadin kanske i mörk lila eller mörk cerise i skyltfönstret och en ljusgrå eller vit "gardin" som jag använder som underlag i fönstret.. En vacker vas med några blommor och sedan mina hudvårdsprodukter tillsammans med en del vackra smycken.. Vad tror ni?

Ge mig tips o råd, snälla..! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

Mörkt lila och ljust grå gardin och varför inte några vita orkidéer med mörklila ytterkrukor. Vet inte vad du har av möbler och om de är målade eller trävita Obestämd men färgerna var de som dök upp i mitt huvud just nu Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

JMax
0

Det som Clary föreslår tycker jag låter riktigt snyggt!!

Undrar med vad det blir för möbler och ytterst nyfiken på hur det ser ut! Du måste visa bilder!

Vilken stad finns butiken i?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
0

Jag kommer!Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

szirius
0

OJ, så kul med ny lokal - och så detta dilemma, man kan välja så många stilar!Flört.

Lila är ju en andlig, grundande färg så den passar ju bra ur energisynpunkt.Glad.

En stor guldram i skyltfönstret med ett skrivet citat som visar essensen i din livsfilosofi och det du vill kunna hjälpa dina kunder med?Folk stannar upp, känner efter, blir berörda - och kliver in! JAAAAA.

Gaaah, jag vill också ha en egen liten lokal med skyltförnster, hahaTungan ute,låter skitmysigt - vet bara inte vad jag skulle erbjuda…Flört

men jag är själv på gång med planer på danslokal i källaren….Oskyldig…det var det där med" är det värt att investera…." Obestämd

Tuva-Lena
0

Låter jättefint Clary! Och just orkidéer - ja men visst! Jag har redan en svart "långhalsad" vas som jag har vita blommor i från förra lokalen, men jag får se vad som passar in. Till sommaren skulle jag vilja arrangera nåt med sandfärg och terracotta kanske - lite "strandigt" ni vet.. älskar ju beige också. Möbler har jag inte tänkt på än - jag blev så till mig i färgerna. Skäms men jag har rotting möbler sedan förut..

Men just nu tar själen det stora utrymmet så då blir det nåt åt lila/cerise tror jag. Flört Detta med en guldtavla var en jättefin idé Szirius! Tungan ute Fast vad tror du om silverram istället..? Obestämd

Åhh tänk om vi bodde i samma stad allihop! Vilka affärer vi skulle kunna göra! Jag bor i Ådalen Johanna, vill helst inte skriva stad för då blir jag väl "överhopad" med jobb innan jag har hunnit komma igång.. Tyst he he.. Flört

Clary
0

Nu vet jag inte hur stor ditt fönster är, men eftersom du gillar sandfärgat, varför inte hämta sand, göra en sanddyn, dekorera med snäckor, stenar och drivved? Ja, till sommaren då.

Rottingmöbler är jag svag för, är de omålade? Dynor i lila-grått-svart.

Tavlan med guld eller silverram låter himla bra också eller varför inte en spegel? Det går att skriva på den också och kanske du har en spegel med "rätt" ram i dina gömmor Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

#6 Du fullkomligt bubblar av idéer Clary, och jag suger åt mig som en svamp. Jaaa, det vore ju toppen med riktig sand! Tungan ute Nu har jag varit inne o kollat idag, och det blir en del målningsarbeten ändå. Sist jag var där så var det mörkt och alla skvanker syntes inte så väl, men idag i dagsljus… Tyst

Ja skapar en ny tråd så får ni titta på bilder och en skiss. Flört