Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettsovrum
Läst 2436 ggr
nillanb
0

tömt, rensat sovrum !

Jag har rensat allt i sovrummet, gått igenom alla saker  tvättat och slängt.

Vad gör jag sedan dåSkäms?, i ett svårmöblerat litet rum med snedtak.

Sängens huvudgärd är nu placerad vid snedtaket som går ända ned till golvet bakom sängen. Det är nästan som ett litet hål att stoppa in säng och sängbord i. 150g SV.

Hur vet jag om jag placerar sängen och övriga möbler rätt!

szirius
0

du kan söka här inne på baguan, om du är intresserad av hur man ska placera saker för att uppnå olika energier.

I sovrum är viktigt att man känner sig trygg, och det brukar för de flesta innebära att man har koll både på dörr och fönster, att sängen har skydd både bakom och på sidorna om sängen.

Du kan sedan helt enkelt prova dig fram, flytta runt grejerna lite så känner du nog själv vad som är rätt.

Snedtak kan upplevas som tyngande att sova under, men även det känner du själv.Är man stabil så påverkas man mindre än om man är fysiskt/fysiskt svag.

Du kan också laborera med färger.Vad vill du få ut av ditt sovrum? För de flesta är det vila, och då kan man hålla sig till de varma färgerna.Mysfaktorer som tända ljus, dofter och vackra tavlor gör också mkt.

Du vet att du placerat sakerna rätt om du sover som en stock och trivs bra i rummetFlört.

nillanb
0

Hur jag än möblerar…

det går bara att palcera sängen på de två väggarna med snedtak mitt emot varandra vid de två  andra väggarna en dörr eller ett fönster.

Efter att ha rensat ut allt ur sovrummet, placerade vi sängen vid väggen med huvudet mot S Ö 150grader, den stod tidigare vid motsatt vägg.*såg att jagskrev fel väderstreck tidigare*,

Har haft lite svårt med att veta var jag är nu, efter ommöbleringen.

Tack för dina råd Szirius, jag tycker att det är lite svårt att hänga med i bagua, kuanr, riktningar och qi SkämsOskyldig.

Känner mig väldigt förvirrad !

Rensningen i sig gick galant… sedan kom det svåra…

Vila och rekreation var tänkt till sovrummet, kanske sitta i fötåljen och läsa…

Vitt trätak, tre enfärgade vita väggar en fondvägg med vit bakgrund och beige/ljusbrunt mönster,

gammaldags delat fönster med spröjs i övre tredjedelen säng och sängbord i vitt och ek, ekbyrå svart läder fåtölj m. fotpall kossa- matta vit och brun. Vita långa gardiner.

Clary
0

Nillan, välkommen in Skrattande Jag har puttat upp en tråd om sovrummet till dig, du kanske hittar lite matnyttigt där. Dina färger låter vilsamma så jag tror inte att det är så mycket som ska till förrän du kan sova gott Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien