Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfilosofi
Läst 3029 ggr
szirius
0

2010 -Tigerns år

Tigerns år

Detta är året när vad som helst kan hända, när allt vänds upp och ner och när nya fantastiska projekt startas varje dag, bara för att följas redan dagen därpå av än mer otroliga. Nu blåser förändringens vind, nu premieras styrka och mod och de blyga tillbakadragna gör bäst i att stanna i sängen så länge året pågår. Men även om året börjar med fyrverkeri och jubelfest, så slutar det inte lika storartat. Mycket kan ha förändrats under året - inte alltid till det bästa. Men vad som än hänt så är det Tigern som bestämt. Och trots att det funnits mycket att fira sörjer ingen särskilt mycket när festen är över.

Risken finns för krig och regeringsomvälvningar under Tigerns år. Men trots detta är det ett lyckoår för alla dem som inte är rädda att ta klivet ut i det okända, som vågar satsa för fullt och som kan konsten att improvisera. Om du råkar vara jazzmusiker eller upptäcksresande, så är du att gratulera. Men oavsett vilket yrke du har, så är det nu du har chansen att finna ut var du egentligen står. Nu är rätta tillfället att satsa på det där projektet du inte trott dig om att ha minsta chans att lyckas med. Satsar du stenhårt kan det nämligen bli en enorm succé. Besök också avlägsna platser som ligger långt från allfarvägarna. Har du planer på att bestiga Mount Everest eller ro ensam över de sju haven, så gör det nu. Under Tigerns år ska man leva farligt!

JMax
0

Oj!Förvånad Låter ju nästan lite läskigt ju. Jag kan nog vara en fegis inför nya saker så jag kanske ska ta och ta mig i kragen…

Jättebra inlägg!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
0

Tack szirius, det här var kanske den sparken i baken jag behöver för tankar och idéer finns det gott om Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låter bra! Tigerns år kan bli ett härligt lyft.CoolSkrattandeFörvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Denna kommentar har tagits bort.
PiteCarina
0

Vilket spännande år det här året verkar bli! Glad Jag är inte längre rädd för förändringar och har gett mig den på att kämpa allt jag kan för att bli anställd om två månader, så det det ser ju lovande ut!

Tuva-Lena
0

Ja jag tolkar också dina rader som väldigt positiva szirius! Glad Jag känner hur urkraften stiger uppåt inom mig och jag vill så mycket!

Hoppas att man kan använda kraften till att dämpa de negativa trenderna i världen också.. Obestämd

Är det okay om jag kopierar den här texten och lägger in på AB Szirius? Där pratar vi mycket om kinesisk medicin opch österländsk filosofi, så den här artiklen skulle sitta fint där! Flört Självklart skriver jag isåfall dig som författare.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
0

Jag tycker också att det känns positivt som bara den, allt kan bara bli bättre efter det här tunga, arbetssamma " oxens år" eller vad säger niFlört?

# 1 Läskigt också såklart, det är ju alltid dubbla känslor inför att stå inför något nytt.Men det där med att behöva vara modig - då tänker jag alltid på Mumintrollen, där Tove Jansson skriver " det är ju bara om man är rädd som man kan vara modig!" Flört

#5 Vilken härlig kämparanda!Glad Det är lättare att nå målen, bara man vet vad man VILL…Flört…mitt dilemma ganska ofta nämligen, haha …att veta vad jag egentligen vill…Obestämd

#6 jag kopierade själv detta tidigare nån gång, men hittar nu inte varifrån, så därför skrev jag inte var texten kommer ifrånSkäms, men jag ville ändå dela med mig…Obestämd så vem som är författaren vet jag inte.( lagbrott?Tyst)

Tuva-Lena
0

#7 Nej, knappast nåt lagbrott. Om det är tigerns år i år, så lär det finnas många teorier om det i alla möjliga texter just nu.. Det bygger på gammal filosofi så den har nog varit känd i århundraden redan.. Tigerns år återkommer med jämna mellanrum som jag har förstått det, liksom apans, grisens, råttans o s v.. Flört

szirius
0

#8 jovisst är teorin gammal som gatan, jag menade att jag kopierat en text som någon skrivit, ev är det från en bok….man ska ju alltid nämna källan menar jagFlört

Tride
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Också en tiger . . .

#8 Om du inte minns är det väl inte så mycket du kan göra? Ditt "brott" får nog betrkatas som obetydligt.Tungan uteFlört

Tride.

Clary
0

En mycket vacker tiger är det också Flört

Tuva-Lena
0

#9 Ja du menar så. Visst skall man ange källan men här skrivs det så mycket kors o tvärs ändå, så jag tror att du är förlåten. Kyss

#10 Kiss me tiger! Kyss Jättesöööt!

miffo
0

underbar tiger

PiteCarina
0

#7 szirius: Jag har fått träna mig på att tänka efter vad det egentligen är som jag vill. Inte bara tänka på vad som är bäst för familjen och jobbet. Känns skönt att ha något att kämpa för och ha rätt så stora förutsättningar att fixa det! Glad

#10 Tride: Vilken söt tiger du har! Glad

Tride
0

Tack! tiger - eller tigrinnan, som det är - hälsar och säger att hon är värd allt beröm. Katter är ju såna - vet sitt värde!Flört

Tride.

Tuva-Lena
0

#15 Att dom gör! Cool Ibland blir man nästan lite småförb.. på de självgoda liven. Enda gången min katt visar intresse och kråmar sig farmför mig, är när matskålen är tom. Och att sitta i mitt knä gör han när det passar honom, inte mig. Så det så. Cool ha ha..

Tride
0

Visst! "Du äger en hund men du matar en katt!" Sol o vår-typer!Flört

Tride.

JMax
0

Nästan så man blir kattsugen…Grannen har en som väntar på ett hem…Men jag kan ju bli allergisk, jag brukar klara mig om jag vänjer in mig en period men jag vill inte riskera att behöva göra mig av med den ju… Sen har jag lite panik mot alla fästingar de drar in på sommaren…

Hmm…

Clary
0

Fördelen med kylan, många fästingar stryker med Skrattande 

Katter är bara för underbara, gillar deras självständighet och du Tuvan, det finns vissa likheter mellan män och katter Flört börjar jag fixa med mat kommer båda Skrattande

JMax
0

#19 Det har du ju rätt i Clary!! Det borde inte bli många fästingar nästa år efter all denna kyla! Tjohoo!

Liknelsen mellan katter o män var ju bra!

Elpida
0

Ledsen att skriva det, men som ni säkert läst vid det här laget så trivs fästingarna alldeles utmärkt när de fått ett skyddande luft/snötäcke mellan sig och kylan…

Apropå katter fick jag äran att ha en helt underbar kisse under de 11 månader han levde. Han var som en liten hund som hoppa upp på axeln och låg i nacken när jag gjorde morgonbestyr, satt på diskbänken bredvid när jag diskade. Han satt alltid i samma fönster och sa adjö på morgonen och på samma trappsteg och väntade när jag kom hem. Han låg i mitt knä så fort han kom åt och alltid vid min huvudkudde på natten. Han var så otroligt fin och speciell så det var ett hårt slag när han inte hann över vägen en vinterkväll… =(

Försöker tänka att han sändes till mig för att sprida lite kärlek och lycka ett tag i mitt liv =) Nästan allt har ju en mening med det som sker. Det gäller bara att komma på vad det är man ska lära sig eller få till sig av händelserna =)

kram kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

JMax
0

#21 Nä!Förvånad Det visste jag inte…Så nu ligger de rackarna bara o har det mysigt under snön?Gråter

Jag som hade hoppats…

Elpida
0

Usch ja, det enda som skulle ta knäcken på dem är väl en kall och långdragen vår - men det är ju inget man vill hoppas på =)

Ursäkta en säkert urdum fråga - men hur fanken gör ni era smileys?

"Du har alltid två val"

JMax
0

#23 Smileysarna ligger här i kommentarsfältet. Här ovanför

Man klickar på den gula glada gubben så kommer det fram flera alternativ.

När min dator är seg så kommer inte fältet upp.

Tride
0

Trodde också att nu slipper vi fästingarna - usch! Där nångstans går gränsen för min kärlek till djur. Skrikandes

Sorgligt med din katt, Elpida. GråterJag hade också en fin misse för många år sedan som inte hann över vägen. För ett par år sedan skaffade jag en katt som var väldigt skygg, men som bit för bit blev mer tillitsfull. Jag fick inte röra vid henne, men hon kom allt närmare själv. En morgon låg hon livlös vid halldörren.Hon bara försvann ur livet.

Om du vill ha smileys i ditt inlägg klickar du på Glad till höger i menyn högst upp. Då kommer det upp en ruta med ett antal som du kan välja mellan. Lycka till! Flört

Tride.

Elpida
0

Hmm, jag får nog titta på datorn hemma, för här finns inga gula gubbar i fältet. Det kan ju bero på alla säkerhetsspärrar här på jobbet =), jag får vara glad att jag överhuvudtaget kan gå in på sidan ha ha

"Du har alltid två val"

Clary
0

Och jag som var övertygad om att fästingarna fick sig en omgång när det är jättekallt! Förr har man ju sagt att på grund av de milda vintrarna kunde de överleva, bu och blä!

Så tråkigt med missar som blir överkörda. Jag hade en liten raring som älskade alla människor vilket blev hans fall. Ungar på moped roade sig med att köra på honom när han kom för att gosa. Släpade sig hem med hela skulderpartiet krossat och fler invärtes skador, helt fruktansvärt men han spred mycket kärlek runt sig den tid som var.

Elpida
0

#27 Nej men fy vad vidrigt - hur kan man bli så känslokall. Ett stackars försvarslöst djur!!!

Usch, det gör ont i hjärtat när det finns så lite empati i världen hos en del =(

"Du har alltid två val"

Hoppfull
0

Tack szirius för en kanontext!

Den satt fint i mitt inre och gav mig mera kraft i det jag kämpar med!

Tack! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[BigMama]
0

Åh, jag är en tiger, om jag inte minns helt fel, så det här borde bli året där allt sker..! Oskyldig…Om jag vågar! Glad

Tack szirius!

szirius
0

#29 och #30 ÅH, tack så mkt, vad roligt att den sätter igång något hos er - det gör den nämligen för mig medFlört.

Och roligt att se dig igen #30 , tänker på dig iblandKyss.

[BigMama]
0

#31 Kyss

JMax
0

#27 Så fruktansvärt! Jag håller med #28 i det hon skriver.