Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettofftopic
Läst 3824 ggr
Clary
0

Kattordspråk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet ju att det finns en o annan kattälskare här inne också så jag måste bara komma med lite ordspråk gällande de små raringarna Glad

1. Om du vill ha den bekvämaste platsen i huset, flytta på katten.

2. Och på den 8:e dagen skapade Gud katten

3. Katter har enkla krav - endast det bästa är gott nog.

4. Den perfekta kattleksaken är fäst vid en människa i andra ändan.

5. dEt ÄTR svÅÅÅÅÅrt attt skr Va när MaAn har en KAttt I knä´t.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Nordann
0

Så sant!

Här kommer en bild på en upphittad katt som varit hos mig sedan november,trots annonsering har ingen ägare hittats så nu söker jag ett nytt hem till honom.Världens kelpropp!

Clary
0

#1 Så fin han är, hade jag inte redan haft min sötnos hade jag gärna sett att han fick ett hem hos mig, svarta missar är jag svag för, också Flört

Tuva-Lena
0

Ja dom är ju bara sååå bra dina ordspråk Clary! precis kattens liv o leverne.

Hoppas att någon vill ta sig an den lilla go'biten Nordann! Så fin den är! Kyss Stackars liten, varför beter sig människor så mot djuren? Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JMax
0

Vilka bra!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
0

En så tjusig svarting! Hoppas att han får ett bra liv. Min tiger-Rosa hälsar. Speciellt nr 3 är på pricken, och alldeles självklart. Det är ju katten som styr världen, så att Gud skall slippa. Därför den 8e dagen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

PiteCarina
0

En kvinna som brukar vara på "Röda Korset", och som jag känner bara flyktigt, separerade för några månader sedan och flyttade då från hus till en lägenhet i centrala Piteå.

Katten visade tydligt att den inte trivdes i det nya hemmet, så hon vågade inte släppa den lös ute. Men en dag, tror i oktober eller november, öppnade hon ytterdörren och lät den få fara ut. Då sprang den ut som ett skott och har inte återvänt.

Hon tänkte att katten kan ha försökt hitta sitt förra hem, men den har inte setts till där.

Började tänka på den katten då du, Nordann, berättade om den upphittade katten. Jag har ingen aning om hur hennes såg ut, men tror att den var svart.

Bor du i Luleå Nordann? Det vore ju otroligt om det vore hennes katt. Har du annonserat även i tidningar?

Nordann
0

Oj,kan du kolla med den du känner Pite-Carina?

Jag har annonserat på Blocket och på Lokus så det har varit i tidningarna två ggr.Katten är upphittad i Öjebyn (Piteå för er som inte bor häruppe).

Lillgubben har några vita strån på bröstet,har inte farit illa ute eftersom han är såå kelig.När han kom hit,24/11 åt han som en häst men nu är han kräsen det går fort.

Det är rätt många som hört av sig,en har varit och tittat också, men det har än aldrig varit deras katt.Lillgubben är okastrerad och omärkt.

Om inte ägaren dyker upp väldigt snart kommer han att bli kastrerad och ID-märkt och få ett nytt hem.

PiteCarina
0

Jag ska nog till "Röda Korset" i morgon, så jag hoppas att hon finns där då. Kan skriva ut din beskrivning och fotot på katten. Vet tyvärr inte vad hon heter, så jag kan inte ringa henne. Vet inte heller om det var en han- eller honkatt som hon hade?

Men kvinnan bor nu i Annelund och det ligger ju åt Öjebyhållet och är den sista stadsdelen i centrala Piteå innan man kommer till Öjebyn. 

Om jag inte får tag i henne ska jag be en annan kvinna göra det. De har mer kontakt med varandra.

JMax
0

Hoppas det är rätt katt! Det skulle ju vara roligt med ett lyckligt slut!

Tride
0

Spännande! Skall bli intressant att få höra hur det går.Cool

Tride.

Nordann
0

Kollade kartan och ser att det KAN vara någon som redan ringt till mig men hoppas inte det för isf är det inte rätt katt.Det skulle vara komiskt om hon hittar sin katt via Feng Shui och inte via lappar,annonser,polisanmälan.

Området hon bor i ligger rätt nära det där han hittades.Nu tändes mitt hopp igen Glad!

Clary
0

Spännande ska det bli om missen kommer till sitt riktiga hem igen, såna solskenshistorier gillar jag Skrattande

PiteCarina
0

Det känns som om jag måste till "Röda korset" i morgon. Oavsett om jag måste promenera 20 minuter i 25 gradig kyla eller inte! Vill så gärna få klarhet i det här!

Nordann
0

Hittade detta nyss:

En svart katt med vita tassar och vitt under magen har vistats på Björkgatan 25 i Piteå cirka en månad.Det är samma område,Annelund!Det står inte könet på den katten.

Hu,så spännande!

PiteCarina
0

Var hittade du detta Nordann?

Ja, vad spännande!

"Röda Korset" öppnar tio och jag tänker vara där då. Blir väl där till lunchtid? Berättar sedan för er hur det har gått.

JMax
0

Men vad spännande detta blir! Håller tummarna!

Nordann
0

#15 Jag hittade det på www.kattinorr.se

PiteCarina
0

Det kändes inte så kallt då jag promenerade till "Röda Korset" i 27-gradig kyla. Hade halsduken uppdragen ända upp till ögonen, så ögonfransarna hade fryst ihop då jag var framme. 

Den som kände kvinnan bättre dök upp efter ett tag och jag berättade om den upphittade katten. Hon hade numret till kvinnan hemma, så hon for hem och ringde till henne. Kvinnan dök upp efter ett tag. Allting stämde, tidpunkt, kelighet och utseende, förutom att hennes var kastrerad, så det är nog inte den katten? Rynkar på näsan

Är du, Nordann, helt säker på att hittekatten inte är kastrerad?

Den andra katten, som du skrev om, stämde inte in på beskrivningen.

Nordann
0

Ja,jag är säker på att han inte är kastrerad.Det syns liksom på hankatter och jag har varit till veterinär med honom.

Men din bekant kan kolla hos www.ellaskatthus.se/

De brukar få reda på om katter i Piteåområdet.

PiteCarina
0

#19 Ok, ja då kan vi utesluta att det var hennes katt!

Tack för länkarna! Jag ska ge dem till henne.

Pagan
0

Apråpå kattordspråk så lever mina djur efter devisen: Hundar har matte och husse. Katter har personal

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
0

#21 Åh, så du har också en sån katt Flört

De här är inte så dumma heller:

Hundar ser Gud när de tittar på sina ägare, katter ser Gud i spegeln.

Hundar kommer när man ropar på dem, katter har hemligt nummer.

Pagan
0

klockrent!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JMax
0

Tråkigt att det inte var rätt katt.

Katter är helt klart speciella djur!

Tiana
0

Jotack, katter har hemligt nummer :) Här lystrar de bara till sitt namn om jag säger MAT i samma mening. Flört

Tride
0

Nu gick min Tiger ut i kylan. Varför? Nån svartvit snygging därute lockade ut henne och de försvann tillsammans  i mörkret. Den kärleken! Kyss Här inne i värmen sitter jag med Mysolde i knät, glada att vi har varann.

Tride.

Clary
0

Orkar ni lite mer visdomsord om katter? Det tror jag, vad sägs om de här?

Katter är lätta att förstå, om du är kvinna.

Katter är dina följeslagare, hundar är dina slavar.

Katter måste spy hårbollar på tagentbordet eller finaste mattan

Katter måste krypa in i alla kartonger i huset.

PiteCarina
0

Jag har inte träffat kvinnan som hade borta sin katt något mer, men däremot idag den kvinna som känner henne bättre. Fick då veta av henne att det suttit en lapp inne på ICA om en upphittad katt och att det visade vara rätt katt! Så nu är den katten återfunnen! Glad Får väl höra mer detaljer då jag träffar träffar ägarinnan av katten, men den hade tydligen hittats i närheten av hennes hem.

Nordann
0

Skönt att höra att en katt fått komma hem även om kissen hos mig är kvar än.

Conquest
0

"En katt har personal" Den var bra. Här är en annan:

Hundar ser upp till dig, kattar ser ner på dig men en gris ser dig rakt i ögonen.

JMax
0

Va bra att hon hittade sin katt!

#30 Skrattande

JMax
0

Hittade en i Ataljé Margaretas handarbetskatalog:

Jag har gjort slut med min kille, katten var allergisk

Clary
0

#32 Den var bra Skrattande

Tride
0

Självklart. Stackars kisse annars! Flört

Tride.

JMax
0

Konsten att medicinera en katt

1. Ta upp katten och håll den på vänster arm som man håller ett spädbarn. Placera vänster pekfinger och tumme på ömse sidor om kattens mun och applicera ett lätt tryck mot dess kinder samtidigt som du fattar pillret i höger hand. När katten öppnar munnen stoppar du in pillret i dess mun. Ge katten tillfälle att stänga munnen och svälja.

2. Plocka upp pillret från golvet och katten från utrymmet bakom soffan. Tag ånyo katten på vänster arm och upprepa processen.

3. Hämta katten från sovrummet och kasta bort det uppblötta pillret.

4. Frigör ett nytt piller från stanniolomslaget, ta katten på vänster arm samtidigt som du med vänster hand tar ett stadigt tag om dess bakben. Tvinga upp käkarna och stoppa in pillret längst bak i munnen med höger pekfinger. Håll dess mun stängd medan du räknar till tio.

5. Fiska upp pillret ur skålen med guldfiskar och hämta ner katten från hyllan längst upp i garderoben. Kalla in maken/makan från trädgården!

6. Inta knästående position på golvet med katten stadigt inpressad mellan benen, fixera såväl fram- som bakben stadigt! Bortse från det stönande ljud som katten därvid avger! Låt maken/makan med ena handen fixera katten huvud samtidigt som han/hon pressar in en trälinjal mellan dess tänder. Låt pillret glida ner längs linjalen och massera kraftfullt kattens strupe!

7. Hämta ner katten från gardinstången och ta fram ett nytt piller ur dess foliehölje. (Gör en anteckning om att köpa ny linjal och upphängningsanordning för gardinen) Sopa upp alla spridda skärvor från figuriner och vaser från golvet och lägg dem på säker plats för senare hoplimning.

8. Svep in katten i en stor handduk och låt maken/makan ligga över katten, vars huvud bör vara synligt strax under armhålan. Fixera pillret i änden av ett sugrör, bänd upp munnen med en blyertspenna och blås i sugröret.

9. Kontrollera etiketten på medicinpaketet för att säkerställa att pillret inte är skadligt för människor, drick en öl för att ta bort smaken. Bandagera provisoriskt makens/makans underarm med häftplåster och avlägsna blodstänk från mattan med kallt vatten och tvål.

10. Hämta in katten från grannens redskapsbod. Hämta ett nytt piller. Öppna ännu en öl. Placera katten i skåpet så att endast huvudet tittar fram i dörrspringan. Öppna munnen med dessertsked. Skjut ner pillret i svalget med en gummisnodd som slangbella.

11. Hämta skruvmejseln från garaget och häng tillbaka skåpdörren på gångjärnen. Drick ölen. Hämta en flaska whisky. Häll upp en sup och drick den. Anbringa en kall kompress på kinden och kontrollera i din vaccinationskalender senaste datum för stelkrampsvaccination.  Dränk in kompressen med whisky för att desinficera såren. Kasta i dig ännu en sup. Kasta bort din T-shirt och hämta en ny från sovrummet.

12. Ring brandkåren för att få ner kattfan från trädet tvärs över vägen. Be den granne om ursäkt som just kört rakt in i staketet då han väjde för katten. Ta fram det sista pillret ur dess hölje.

13. Bind ihop fanskapets framtassar och baktassar med hjälp av stängseltråd och fixera hela paketet vid benet på matsalsbordet. Hämta grova trädgårdshandskar från redskapsboden. Tryck ner pillret i svalget och efterladda med en stor bit oxstek. Var inte alltför mild i denna hantering! Håll huvudet lodrätt och häll 2 liter vatten i svalget för att skölja ner pillret.

14. Drick resten av whiskyn. Be maken/makan köra dig till akuten.. Sitt still medan doktorn suturerar fingrar och underarmar och avlägsnar pillerrester från ditt högra öga. Ring möbelaffären på hemvägen för att beställa nytt bord.

15. Ring Djurens Vänner och be dem avhämta en Muterad Djävulskatt från Helvetet och ring den lokala Zoobutiken för att höra om de har några hamstrar.

(Okänd brittisk f.d. kattälskare. Sv översättning Hans Isaksson[2])

I egenskap av IOGT-NTO-are vill översättaren här och i det följande varmt förorda alkoholfria alternativ, såframt det inte rör sig om utvärtes bruk.

Översättaren rekommenderar att man, innan man testar de metoder som här beskrivs, helt enkelt 1)Mosar pillret mellan två teskedar 2) Arbetar in pulvret i en klick smör/margarin som man 3)kletar in det i pälsen på kattens framtass. Den katt är inte född som står ut med sådant smörja i pälsen utan att slicka den i sig, oberoende av smak.

JMax
0

Att medicinera en hund

Rulla in pillret i en skinkbit och ge hunden. Klart!

Clary
0

De här älskar jag bara, vrider mig av skratt varje gång jag läser dem SkrattandeSkrattandeSkrattande Tack Johanna Kyss

Tride
0

Goda råd! Skall tänka på detta när katten skall få sin medicin.Skrattande

Tride.

Clary
0

#38 Får jag komma och titta på då

JMax
0

Jag kommer med Tride!

Clary jag tar med lite fika kan vi sitta på första parkett o titta!Skrattande

Vi får hoppas att det går bra att medicinera din katt Tride, vi vill ju inte ha några Fengshui familjemedlemmar på sjukhus.

Tride
0

Det hade varit nåt att se det, minsann. Men vetenskapen har gått framåt, och medicinen är flytande med "kattsmak" så det var bara att mäta upp dosen, hälla den på ett fat och låta katten slicka. CoolDet går ju oxå att titta på, men inte fullt lika kul, förstås.Tungan ute Fikat kunde jag ha stått för.Skrattande

Tride.

Denna kommentar har tagits bort.
Clary
0

Vad bra att det passade kisse att ta sin medicin, trots att Johanna och jag inte fick vara med och ha en kul stund Flört

Vet hur det var när jag skulle ge kattorna p-piller, gubben min hade tre honor när vi träffades, en gömde pillret i munnen, trots att jag tyckte att jag lyckades få ner det i halsen. Satt med henne i knäet länge och strök henne på halsen och hon svalde. När jag sen släppte henne, spottade hon ut geggamojan och drog järnet ut Skrikandes Den andra bet ihop käkarna så det var nästan omöjligt att få upp munnen på henne. Trea var lugn och fin, en räka dinglandes framför nosen och pillret slank ner. De vara rara de små liven Flört

JMax
0

#42 Typiskt…Tungan uteSkrattande

Men det var ju skönt att det har gått framåt så man slipper bråka med katten med tabletterna.

Tride
0

#43 De är listiga, de små liven! ingen skall komma o tala om för mig att djur inte kan tänkta. Förvånad

Ja, ni missade (hehe)ju något som annars kunde blivit en galaföreställning och gärna filmats.Skrattande Vi kunde ha blivit världskända på kuppen. Men det var väl inte så det var tänkt.Obestämd Nu slipper både katten och jag sjukhus, och det är kanske bäst så. Kändisskapet lär vara svårt att bära.Oskyldig

Tride.

Tiia
0

Vad roliga kattordspråkSkrattande

nu blev jag på riktigt gott humör,Taaack

ååh,vad jag saknar min kisse Daisy…bara det blir ordning här hemma så vill jag nog ha en liten krabat.Jag äääälskar katter

Tride
0

Den lilla raringen lyfter sin skadade tass och visar hur synd det är om henne. När vi var hos veterinären, minsann, gick hon på alla fyra tassarna för att visa vilken hejare till misse hon i alla fall är.

Tride.

Tiia
0

# 47 Vad söt man är

NaimaG
0

Vet inte om ni sätt det. men Rix Morgon Zoo drog upp ett FW mail som handlar om hur en katt tänker i omgivningarna av en människa. Jag kunde inte sluta garva åt det.

Länken

Clary
0

Välkommen in, VagaKaLomok. Den var kul så tack för att du gav skrattmusklerna en omgång Flört

JMax
0

#49 Den var underbar!!!Skrattande Jag skrattade så jag tjöt! Måste gå och snyta mig och torka tårarna tror jag…

Bäst var den när han bitit huvudet av musen för att visa vad han var kapabel till men fick gos och kel i stället…haha! Eller fälla i trappen, hårboll…hela var super!!

Tride
0

SkrattandeDet är minsann inte lätt att prata i radio alla gånger!FörvånadTungan uteMin katt lyssnade också. Sa inget.Obestämd jag förstår att jag måste börja tänka på ett annat sätt varje gång jag ser en mus dingla i kattens mun. Tur att jag är störst!SkrattandeOskyldig

Tride.

JMax
0

Se upp om du har trappor med Tride!

Tride
0

Inga trappor som tur är!Flört

Tride.

NaimaG
0

#53 #54 Haha, själv har jaf två katter och trapp SkrikandesTungan ute
#50 Tackar.

JMax
0

Oh! #55 Då får du vara försiktig!FörvånadTungan uteSkrattande Två med, tänk på att de kan gadda i hop sig… ;o)

Clary
0

Jag har en trapp och det är alltid kapplöpning uppför, han ska bara vara först. Ingen utekatt dock så han får nöja sig med leksaksmöss, blir inte så kladdigt inne då Flört

NaimaG
0

#57 Haha, mina är inte heller utekatter men har en benägenhet att sno till sig mina saker i alla fall lillkissen som jag sätt gå iväg med pennor, mp3-spelare, klädesplag, hårsnoddar m.m. han har till och med farligt nog snott till sig min rakhyvel så den får jag nu hålla bakom låsta skåpsdörrar (måste låsa annars öppnar han dem). Skrikandes

Clary
0

#58 Hade en katt som älskade att bära iväg ungarnas strumpor. Du kan tänka dig vilken cirkus det blev Flört  Antagligen gillade han doften av fotsvett Skrikandes

Idag hade min katt ett långt samtal med en kisse som gick och strök utanför fönstret, han har ett rikt språk kan jag säga Flört  Tröttsamt var det tydligen för nu har han slocknat på soffan…

Tride
0

Min katt, Rosa, som var hos veterinären för sin tass, hoppar fortfarande på tre ben. Undrar varför. Om hon vill stila med hur märkvärdig hon är med en skadad tass, eller om hon faktiskt har ont. ObestämdMinns min andra katt, Isolde, som var hos vet. för att hon verkade ha besvär med ett bakben. Hos vet. gick hon nästan som vanligt, varpå  vet. klämde och undersökte länge o väl. Hemkommen gick hon sämre än nånsin. FörvånadDet verkade som att nu ville hon visa mig och hela världen vilken märkvärdig misse hon var, som fått åka  väska långa vägara bara för att någon ville ta på hennes ovanligt intressanta ben. Cool

Tride.

Clary
0

Knepigt det där för katter är bra skådespelare också Obestämd  men du har inte sett henne använda alla fyra då? Du får ta ett samtal med henne och se om du får nåt svar. Inget återbesök hos vetten?

Tride
0

Tyckte jag såg henne smita på alla fyra i går morse när hon inte märkte mig. Men det gick undan, så jag vet inte. Obestämd Det kan bli återbesök om hon verkar dålig. Därför är det ju viktigt att veta hur det står till med tassen.

Tride.

Tiana
0

#58 När jag städade härom dagen hittade jag en hel gömma med stulna saker under sängen. Där fanns alla pennor som jag saknat, tillsammans med hårsnoddar och diverse andra "leksaker"…

Tride
0

Hehe. SkrattandeJag saknar fortfarande en vante! Jag har inte velat slänga den kvarvarande, för jag väntar på den dag då den dyker upp ur okänd gömma. Min Rosa har också visat intresse för hårsnoddar. Hon plockar upp dem och lägger dem i matskålen. På maten, som nån dekoration. ObestämdTungan ute

Tride.

JMax
0

#63Skrattande 

Vilka härliga djur kissemissarna är!

Tride
0

Jag hade en kisse förut som pillrade ut de svmå värmeljushållarna av metall sedan ljuset brunnit ut. Han gillade att rulla dem på golvet.Skrattande

Tride.

NaimaG
0

Jag saknar mitt konfirmationssmycke, halskedja med kors i äkta guld, men har inte hittat den åter och jag vet att lill pojken här hemma snor ALLT. Får väll rassera hela huset för att hitta den åter. Foten i munnen

Clary
0

Under badkaret var ett populärt ställe att gömma saker på, antagligen för att det var så besvärligt för matte att plocka fram dem igen Flört

#67 Medans du raserar huset kan du ju passa på att rensa också, två flugor i en smäll så att säga Flört

NaimaG
0

#68 Jo jag hade ändå tänkt rensa ut huset på Lördag så jag tar det i samband med det då. Skulle behöva få ut lite bråte specielt sådant som karln släpat in (aka gamla apparater och annat skräp).