Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettrensning
Läst 1487 ggr
[Gitsan]
0

Helgens rensningsutmaning

Jag tränar som mest på at Rensa i Röran och nu i helgen ska jag framför allt rensa bland papper och annat i mina 2 små bokhyllor på varsin sida om sängen.

Jag har tagit kort på hur det ser ut nu och ska också fota när jag är klar och så lovar jag att lägga ut det här så ni kan se.

Någon annan som ska rensa i helgen?

Clary
0

Jo, det blir kanske en del smårensning här också men här är det mest fråga om att få iväg det som inte försvann förra gången Flört 

Har lagt ut en del av gubben mins grejer, maskiner o verktyg till försäljning och har haft tur, både igår och idag har vi fått iväg lite av det Skrattande så hade det inte varit så kallt hade vi kunnat fortsätta i garaget och förråd.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tiana
0

Det beror på. Gubben min har bott hos mig en vecka och är nu på väg till doktorn för att se om han har halsfluss. Obestämd

Jag rensar om orken finns Skrattande

JMax
0

Jag ska försöka lite, ska knåpa i hop en liten lista under kvällen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Gitsan]
0

Har haft en ordentlig sovmorgon och är nu full av iver att börja rensa! Ska bara dricka lite kaffe först…

Jag slängde ut lite krokar till gubben min och tänket i Rensa i Röran utan att gå in så djupt på detta med energier, för jag tror inte han köper den delen. Men det resulterade i alla fall till att han tycker det är OK att jag lägger ut en annons på skrivbordet som står i sovrummet. Skrattande

Vi kom också överens om att ta så stor del av semestern som vi behöver för att rensa hela vinden i sommar!

Jag får nog starta en ny tråd med alla mina rensningar under detta år!

JMax
0

#4 Härligt! Skönt att få med gubben lite på det hela!

Jag har rensat bland mina mammakläder och en fjärdedel i garderoben. Ska fortsätta nu! Var vaken till halv fyra i morse men det känns som jag har energi ändå…just nu iaf…

NaimaG
0

Jag hade tänkt rensa men har insjuknat i en extrem förkylning. Ska försöka rensa lite idag och resterande imorgon i alla fall.

Nordann
0

Jag har städat bort skräp som hamnat på balkongen idag,passade på samtidigt med att jag tog ner vinterbelysningen därute för nu börjar den ljusare årstiden.

Denna kommentar har tagits bort.
[Gitsan]
0

Vad trist att du blev sjuk Naima.

Jag har rensat runt min säng och nu är det i stort sett tomt i bokhyllorna.

Det blir en del böcker och ljudböcker som kommer att slumpas bort. I stället har jag satt upp 2 foton på hyllorna, 1 som jag bara älskar, på våra grabbar det år då Sverige tog brons i fotboll och 1 på min syster och mig när vi var små. Jag ska lägga ut dem också i min nya tråd så småningom.

Känner mig SÅ nöjd med dagen Skrattande.

NaimaG
0

#9 Hade jag varit i din närhet hade du kunnat hiva böckerna till mig. jag är helt galen i böcker och 100% bokmal Cool.

Jag har i alla fall rensat ut tidskriftshållarna och låtit enbart de jag garanterat läser vara kvar.

[Gitsan]
0

Naima; jag kan skicka info om vilka böcker jag har så får du första tjing! Det finns ju post….

NaimaG
0

#11 Bara att PMa mig Flört

JMax
0

För min del vart det inget mer rensande, jag åkte till stan och till mamma o pappa istället. Jag köpte iof delarna till min motionscykel som behövs för att laga den så att den äntligen ska bli klar. I morgon blir det ett ryck igen.

Clary
0

En till som inte rensat idag, kom lite annat emellan men jag hoppas på morgondagen efter vi har varit och handlat

Tuva-Lena
0

NU har jag tittat på resultatet och det blev ju otroligt fint! jag skäms nästan lite själv som sitter här med hur mycket rensningsjobb som helst - helt frisk dessutom.. Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tiana
0

Rensat har ja inte gjort, men däremot avslutat några halvfärdiga saker. Räknas det som rensning Flört?

NaimaG
0

Rensning har satt igång här och jag kan säga; jag ser mitt databord. Skrattande

Clary
0

#16 Att avsluta påbörjade grejer är jättebra, hade en tråd om det, hur det suger energi, även om man inte ser sakerna så vet det undermedvetna om det Flört

#17 Kul att se datorbordet igen, det tycker katten också för han hoppar upp och lägger sig här nu utan att det rasar ner en massa saker Skrattande

Själv fick jag nåt konstigt ryck och rev ur garderoberna Skrikandes  blir antagligen en säck till därifrån Skrattande

miffo
0

Blev inspirerad av er att ta tag i högen med div betalda räkningar, bankpapper och papper som handlar om min framtida pension mm.

Nu är dom insorterade i pärmarna och gamla inaktuella papper är "arkiverade"=lämnad i pappersåtervinningen.

Tuva-Lena
0

Ikväll gjorde jag slag i saken och flyttade mitt datorbord från sovrummet, så nu sitter jag i ett betydligt mindre, men varmare rum dessutom. Här är det gott att vara och i sovrummet blev det öppnare, ser nästan lite tomt ut men det är väl ovanan. Kommer nog att sova skönare där inne nu. Nu skall jag rensa lite i nya datorrummet bara, så blir det en mysig vrå att sitta i, och gissa vilken "gua" jag hamnade i? Jo, i kunskap och visdomshörnan - precis där datorn skall stå alltså. Här planerar jag mina hemsidor och pluggar på distans - kunde inte bli bättre. Glad Sovrummet ligger delvis i kärlek och relationshörnan, så där skall man väl inte kläcka idéer direkt.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

#19 Visst är det en skön känsla när man fått ordning på alla papper. Ofta kommer det 4-5 i samma kuvert och egentligen är det bara ett som är värt att sparas men alla har en förmåga att hamna i sparhögen. För att inte tala om alla de papper som är inaktuella.

#20 Härligt Tuvan att du äntligen fått ut datorn ur sovrummet och att den hamnade i rätt del. Kläcka idéer i sovrummet kan man väl göra också Flört