Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettsovrum
Läst 2200 ggr
timmelin
2010-02-05 23:16
0

Flickrum

Läste lite om möbler i sovrum. Min dotter har ett stort rum. Nu till min fråga. Hon har en loftsäng eller vad det nu heter, alltså en sådan hon klättrar upp till. Under den har hon en bäddsoffa. Hon har ett japansk insprierat rum med lugn blå färg och i grått också

Nu till min fråga vad säger feng shui om loftsängar?

Tuva-Lena
2010-02-09 01:12
0

Det jag vet om sovrum och sängar är att man inte skall ställa sängen så att taket ligger och "trycker" mot huvudet. Är det en loftsäng så kommer den närmare taket genom att den är högre, men man känner själv om man tycker att man får en kvävningskänsla, och då är taket i vilket fall definitivt för nära. Man skall ju också känna trygghet när man ligger i sängen för att kunna slappna av på natten, och då beror det på hur personen är som ligger i sängen. Upplever den en otrygghet genom rädslan att ramla i golvet, ja då skall man inte ha en loftsäng, annars spelar det nog ingen större roll. Huvudsaken är att amn kan få sängen att smälta in i rummet på ett bra sätt så att inte qi-kraften störs. Den skall ju kunna röra sig fritt i rummet. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

timmelin
2010-02-09 12:57
0

Ja hon trivs väldigt bra. Har själv valt sängen och sedan hon var liten har hon alltid valt överslaf tex när vi har sovit i stugor vid fjällsemestrar och sådant. Fast hon har en storebror, men han rör mycket på sig på natten så han har ganska lätt valt nereslafen vid sådana tillfällen Glad

Hennes rum är stort och luftigt.

En kul grej som jag har märkt nu när jag har börjat städa enligt feng shui är att dottern och maken också börjat städa. Jättekul Glad

Sonen bor inte hemma för tillfället så han städar väl kanske när han kommer hem haha

Clary
2010-02-09 21:34
0

Jag tror nog att det är helt ok med loftsängen Flört

Visst är det kul när det smittar av sig med städningen, fick samma resultat här hemma, då passade gubben min på att städa garage och förråd. Skönt när man inte ens behöver säga till om det

Medarbetare på Feng Shui och Indien