Tre bekväma färger?
Om du får välja tre färger som ger dig ett lugn, en känsla av glädje eller trygghet… vilka tre färger skulle du välja då?
För min del skulle det bli vinrött, brunt och mörklila.
Jag väljer nog "sandfärgat", höstbrunt och varmt rött, eller möjligtvis grönt. Får man inte välja fyra Dojdan..?
men jag tycker också om lila och vinrött..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
hehe välj fyra du =)
Du är för snäll!

Har du några färger som gör dig obekväm?
Min största obekvämhetsfärge måste absolut bli blått.
När det gäller inredning har jag nog inga problem med någon färg så länge det är med måtta men när det gäller kläder så sätter jag aldrig på mig grått eller gult, tycker inte att de klär mig så de känns bara fel.
Jag har en hel del grönt och blått här hemma så det är väl färger jag trivs bäst med.
Jag vill då välja grönt, gult och blekrosa.
Blått har jag ochså svårt för samt rött och svart. Fast inte på kläder då utan mera inredning.
Min absoluta favoritfärg är mörkgrönt, men jag gillar även brunt och lila, både när det gäller kläder och inredning.
Färger som jag inte kan med är blått, gult och grått och då främst när det gäller kläder.

När det gäller inredning är jag svag för kombinationen grått och vinrött, det tycker jag är snyggt och behagligt.
På kläder är jag mest bekväm i blått och svart, fast jag passar väldigt bra i rosa, rött och lila med. Bara det är starka kalla färger så går nästan vad som helst på mig, har ganska starka färger i mig själv.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Glömde säga att gult är en färg jag har svårt för, har alltid haft det. Men det är oxå den chakrafärge som representerar mitt mest "trasiga" chakra så det kanske hör ihop.
#9 Vilket chakra representerar gult? Undrar eftersom gult inte är någon favorit hos mig heller.

#10 Puttade upp artikeln om chakrorna och färger 
Själv gillar jag gult!
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#10 Solarplexus, känslornas centrum… och matsmältningens.
#12 Tack, då tror jag att jag förstår varför gult inte är en favorit.

Jag gillar sandfärger, varm röd och olivgrönt. Färger jag känner mig obekväm i/med är ljusblått, rosa, vissa gula färger (pastellfärger)
~ Medarbetare på Tarot ~
Vitt vitt och vitt 

Älskar grönt men har svårt för blått…
Den färg jag har svårt för är rosa - hjärtchakrats färg tyvärr, men det går ju lika bra med selleri, d v s grönt - som jag tycker väldigt mycket om. Pastellfärger över huvud taget är inte min grej riktigt.

Svårt, det är nog flera men grå måste det nog bli sen svart och rosa kanske…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag älskar grönt. Grönt kan man ju inte få för mycket av. Det finns så många sköna nyanser. Jag har fått tygla mig i mina rum så inte grönt tar över överallt. Grönt är ju så skönt ihop med så många färger liksom, grönt och lila, grönt och varmt rött, grönt och svagt gult, grönt och ja, varför inte grönt..underbart. vad säger det om mig egentligen hmm?? Chakra vad då?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Grönt är den färg jag gillar mest,skogsgrönt (jag älskar skogen ,så kanske därför
)
Rött också för där finns energi,passion…
Ljusblått på kläder har jag väldigt svårt för,det är väl halschakrats färg,kommunikation har jag för mig(är inte så bra på att kommunicera)
gult har jag börjat gilla mer på sistone,har för mig att självförtroendet ligger där
lila är bra också,men inte vinrött för mig
#19 Har du hört talas om våra sju chakran - små energicentra som ligger på rad utmed huvud/nacke/rygg? Chakra betyder hjul på indiska om jag inte minns fel, och våra chakran har olika mål eller områden som de bidrar med energi till. Här kan du läsa mer om dina chakran Där ser du också vilka färger dom har.
Baschakrat - rött
navelchakrat - orange
solar plexus - gult
hjätchakrat - rosa eller grönt
halschakrat - ljusblått/blåklintsblått
pannchakrat - indigo
Kronchakrat - lila
Å andra sidan så kommer du också att få lära dig dom på kursen du går nu.. 
#2 Men Tiia, du har vinrött på din Avatar - jättesnygg dessutom! 

Det är väl också så att vi dras till de färger vi behöver fylla på av. Men kan man också misstänka att de färger som man definitivt inte gillar är de man skulle behöva 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag är oxå väldigt grön. Men jag tror det är pga att jag är en känslomänniska. Går mycket på intuition och känsla och jag tror att det gröna stärker de bitarna. Jag riskerar att ta in för mycket negativa känslor från andra om jag inte är stark i mig själv…
Det blåa var kommunikation och kreativitet.. Hmm… Där har jag inte problem vare sig med att kommunicera eller att uttrycka min kreativitet. Det är nog mer så att det är något jag skulle behöva lugna ner… Det kanske är därför jag sällar har på mig nåt blått! Skulle jag förstärka det så vet jag inte vad som skulle hända!? *he,hee*
Fast jag har faktiskt inrett ett hörn hemma med blått. Det är mitt hörn för Självkännedom… Det var där det var som mest stökigt nu när jag hittade min gamla bok om Feng Shui och började rensa och städa… Och nu håller jag på och surfar på sidor om Feng Shui, Meyers Briggs mm… Mycket fokus på självkännedom med andra ord…
"21 nee,det är rosa och mörkrosa
har hört nånstans att vinrött skulle stå för nacken,och jag som ofta har ont i den
"23 Tihi,jag som är kärringen mot strömmen ogillar de färger jag skulle behöva
som till ex,ljusblått,jag behöver kommunicera mera,är ju väldigt blyg utanför datavärlden
men min väninna,hon gillar ljusblått, hon är otroligt social
Rött, Gult och Grönt.

#27 Pagan. Roligt att vi är lika där!
Har Feng-shuiat hemmet… Fick flytta in lite andra färger bland allt det gröna. Intressant att jag har matplatsen i köpet i familje-bagua-rutan. Det är bra, då kan jag ha gröna dukar och så.
Min gröna soffa som står i område 6. Stöd i livet, resor. Den har jag piffat till med kuddar i vitt och svart. Blev snygg med grönt, svart och vitt!
I ruta 2. Kärlek har jag hängt upp en ljus-lykta med ett rosa värmeljus i: Ljuslyktan hade fina snirklar och prismor. Den kommer att bli fin när solen lyser in. Tyvärr bara platsprismor. Hade varit fint med riktiga glasprismor. Får nog byta ut dem om jag kommer till någon loppis och hittar sånt.
I min rikedomshörna har jag hängt upp en mobil och ställt in en skål där jag lagt mynt. Och så hittade jag en lila skål som jag kan ha för att lägga ringarna i när jag diskar. Köpte också en hemtrevnad som kan stå i fönstret. Passar bra då den har runda blad (symboliserar pengar)…
Skräphörnet 8. Kunskap och självkännedom städade jag i veckan. Där har jag en blå duk, bilder på berg, lite böcker, några affirmationer…
Grönt. mörklila och laxrosa 
Vitt, grönt och sand

Vitt, grönt och sand var fint! :-)

Jag tycker om vitt, svart och grönt i inredning, men även rosa och brunt ligger högt i topp.
Jag har svårt för orange, rött och gult.
Och jag passar absolut inte i blått i klädväg, tycker att det är en rätt fin färg, men kan nästan få lite ont i huvudet av det :P