Bagua för bilen?
Kan man lägga bagua i bilen? Den har ju ingen direkt ytterdörr o den står aldrig åt samma håll så väderstreck kan ju bli svårt det med…
Skulle behöva förstärka hälsa o ekonomi i den rackaren…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Om jag nu hade bil så tror jag att jag skulle utgå från förardörren = ytterdörr. Kan du sen ställa den i närheten av välståndshörnet eller var parkerar du den?
Finns kanske nån som har ett bättre idé, vi får väl se om det kommer in några kloka svar 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hälsa är ju lätt! Det är ju i mitten! Några symboler för rikedom. Gör ett litet paket med pengar och lägg i dörrfickan eller lägg ett kuvert under förarmattan… :-
Jag skulle nog lägga Baguan efter energiriktningen - dvs framåt i bilens färdriktningen. och lägga baguan efter kupén där man är. Det blir som huset du sitter i…
Så höger handskfack borde vara hörnet för relationer… Känns som energin går åt det hållet i en bil…

Väldigt bra idé Johannama - det skulle vi behöva med vår bil också, som vi fick tillbaks från verkstan igår efter hundraelfte gången känns det som - den här gången var det servostyrningen….
.
Jag ska börja med att städa den.Parkerar gör vi redan i välståndshörnet, men frågan är om det är så bra eftersom den ju fortfarande saknar halva "kofångaren fram" ( vet inte vad det kallas) efter min rondellavkörning….
.
Jag har kinesiska mynt i bilen, men de är nog dags att antingen rena i havssalt eller helt enkelt byta ut…