Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettrensning
Läst 1562 ggr
dagdrivarn
0

Göteborg - Storrensning

Nu är jag less på allt liggande bös överallt, nu ska jag rensa ut seriöst!
Ut med en massa och få plats med en massa ny energi!

Tänkte ha öppet hus mellan 12-16 imorgon, bara att komma och hämta grejjor.
Prydnadssaker, dubbelpåslakan, kläder, barnkläder köksattiraljer mm mm mm….

Vill man ge något är det valfritt, ställer en bössa på bordet får den som känner för
att ge något ge något vill man inte så struntar man i det :-)

Ett litet annorlunda sätt att förhoppningsvis bli av med en hel del snabbt Skrattande

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Clary
0

Det var väl en kanonidé Flört har saknat dig här inne så det är kul att se dig här igen. Din idé kanske jag snor om vi inte blir av med allt som ska bort innan flytt Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

dagdrivarn
0

Det har hänt en hel del här så jag har väl varit lite smått off.

Jag MÅSTE få fart på energierna och få mer positivitet här för här händer de negativa sakerna på varandra den ena värre än den andra.

Först går allt åt helskotta med kullen och vi förlorar alla 7 kattungarna plus Simone (mamma-katt)Gråter

Sen tog gubbens a-kassa dagar slut så det blev bara halv lön innan han började skolan vilken försäkringskassan betalar och den utkommer i efterskott dvs. NÄSTA månad Rynkar på näsan

Nu är ekonomin i botten, min drömkatt dök upp och ingen möjlighet att få henne, jag är trött har varit sjuk och har nu problem med bihålorna!

Nej här MÅSTE fixas, jag var faktiskt ut igår och köpte en Penningbräken som jag ställde i hörnan för ekonomi och välfärd i vardagsrummet. Ser man till hela lägenheten så ligger ju den hörnan i 16-åringens rum (jippie).

Hoppas det hjälper lite i alla fall och att nu någon vill ha mitt jox, är ju en del bra grejjor där vinteroveraller osv…

S*Dagdrivarn Maine Coon

Tride
0

Bra idé! Själv har jag en sk betjänt i insläppet, som jag för flera år sedan plockade utanför en grind när jag återvände från en skärgårdsresa. Eftersom jag bor i lägenhet kan jag själv inte göra så, men däremot bära ut till vårt stora soprum, där sedan hugade grannar kan hämta hem det jag ratat, och tvärtom. Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

SaJo123
0

Några andra tips för nytt jobb (åt mannen?) är att förstärka hans hörna. Dvs den för stöd i livet. Det är det hörnet som är mest kopplat till mannnen i huset.

Du kanske också kan hjälpa sonen i den omvälvaning har/hon är mitt i genom att stärka området för familj samt kunskap och visdom? Rött är en färg som aktiverar. Det kanske är bra också för tonåringar - som ofta är väldigt trötta (Det är mycket som händer…).

Även karriär och livsväg är bra att stärka när man letar efter sin plats här i världen (för tonåringen) och för den som söker nytt jobb…

dagdrivarn
0

Har tittat på det också, gubben går ju sista delen i utbildningen just nu så för närvarande är det inte mycket att göra. Men jag tittar på det :-)

Dottern som har rummet är en riktig slarvmoster när det gäller sitt eget rum, annars är hon superduktig. Kanonbetyg, jobbar nästan varje helg i stallet, sköter sin foderhäst, lägger sig frivilligt i tid varje kväll. Ett riktigt mönsterbarn så länge man inte öppnar dörren till hennes rum Förvånad

Det är som om hon har sån struktur överallt att hon trivs med kaoset i sitt rum, i vilket hon för övrigt i stort sett bara sover. Men där kan hon glatt låta gammal frukt och annat ligga och ruttna *uäääck*

Får titta på hennes också….

S*Dagdrivarn Maine Coon

SaJo123
0

Det är nog så att man in tonåren behöver ha en "fristad"… Det är ju en del av att växa upp - att få bestämma över sitt eget rum. *he,hee* Det ordnar sig nog för henne. Låter som hon har fullt upp med att sköta allt annat. Men det kanske är en spegling av hennes "inre" att det är lite kaos på hennes rum nu när hon är i den ålder hon är…

Hoppas det funkar med penngingbräkenet! ;-)

Tuva-Lena
0

Verkligen en bra idé dagdrivarn, låt andra sköta rensningen och samtidigt så får dom 'lön för mödan' också. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

dagdrivarn
0

Tja jag fick ju allt rensa ut eländet själv först Skrattande

Men frakta det härifrån slapp jag ju, eller en del i alla fall, blev inte så många fler än mina närmaste vänner som tordes dyka upp tyvärr. Glad

Kanske lite kort varsel….

S*Dagdrivarn Maine Coon