Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 2426 ggr
Clary
2010-02-24 18:55
0

Möblera om

Hur ofta möblerar du om?

Det är ett bra sätt att få fart på energierna igen genom att möblera om lite. Samtidigt kanske du hittar saker som inte riktigt hör hemma på just den platsen.

Det är också bra att byta plats. Oftast har vi en speciell plats som vi sitter på när vi äter, tittar på tv eller läser. Prova att sätta dig på en annan plats, du får en helt annan syn på ditt hem och upptäcker nya saker att ändra på.

Det sägs att man ska göra en sak annorlunda varje dag för att inte fastna i gamla rutiner. Prova, det har jag gjort och jag kan lova att det faktiskt gör skillnad. Hittar nya saker att glädjas över och andra blir förvisade till sopstation Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Jeremina]
2010-02-24 20:00
0

Vi möblerar om ordentligt vart 5:år kanske men jag gör som du Clary en del småförändringar om inte varje dag så en gång per vecka! Glad

JMax
2010-02-24 22:40
0

Jag är dålig på att möblera om, det har blivit lite rundflyttning på saker nu men sen står de står. Iof vill jag ha nya möbler så det kanske kommer hända lite grejjer framåt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-02-26 11:59
0

Ja ändrar ofta i hemmet, det behöver inte vara några stora projekt, men små detaljer som gör att man får ett annat intryck av rummet. Ommöblering gör ja kanske vart annat år eller så, lite beroende på hur less jag är på det gamla, och hur stort behovet av ny energi är. SkrattandeFlört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
2010-02-26 15:08
0

Vi har bara bott i det här huset i tre år så vi har inte haft samma möblering så himla länge än. Vi har knappt bott in oss Glad

Nu har en son flyttat hemifrån, dottern flyttat in i hans rum och den andra sonen ska inom kort flytta ut i uthuset vi inreder (fast snön måste bort först så vi tar oss in dit igen…). Då ska vi väl försöka orka med att riva väggen som avbalkat vårt sovrum och fixa i ordning det till oss. Så några ommöbleringar bara för skojs skull har vi inte kommit till ännu Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

PiteCarina
2010-02-26 23:05
0

Det är sällan som vi möblerar om. Oftast är det min sambo som tar initiativ till det och jag som då bromsar lite eftersom jag inte orkar och hinner med allt jobb det innebär. Jag fokuserar i första hand på att rensa och det behövs verkligen!

SaJo123
2010-02-27 10:33
0

Flyttade in för 2 år sedan, så det har varit en del ommöblering för att hitta rätt platser för möbler som egentligen var inskaffade för en helt annan typ av boende!

Har en del idéer på vad man skulle kunna göra föra att göra det mer funktionellt och mysigare, men det betyder att man ska hinna mäte, åka runt och leta efter rätt möbler mm… + pengar! Men vi tar lite i taget!

Clary
2010-02-27 13:47
0

Nu blir det ju omöblering av stora mått eftersom vi kommer att bo på hälften av vad vi har nu, det känns bra fodrar en del tankeverksamhet innan bara

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Levethia
2010-02-28 12:07
0

Jag tror jag möblerar om minst 6 gånger om året.. Har ju iofs en etta. Men får lusten att slänga ut alla möbler varje gång.. dem ger inge bra energier antar jag eller så är det lägenheten, eller så är det helt enkelt mig.. Men svårt att få ordning med smart lösningar när man bor trångt.. fast har en stor lägenhet

Medarbetare på Science Fiction

[Gitsan]
2010-03-04 19:39
0

Jag får mina ryck Flört… Vårt vardagsrum är rätt avlångt och rätt många gånger har vi gjort rockader på var TV-hörna ska vara, ibland ut mot entré-sidan och ibland mot altanen.

När äldste sonen flyttar hemifrån hoppas jag att han tar med sig sitt vapenskåp som står i hallen. Då är min plan att köpa någon mindre soffa att ställa där. En med lock så vi kan förbara lite saker i den. Sedan får det nog bli lite mysbelysning etc.

Då ska vi också göra om i gubbens och mitt rum, nya garderober, sängarna på lite andra ställen (dock en bit ifrån varandra så jag slipper lyssna på hans "snarkmaskin"). Tänkte först överta sonens rum, efter renovering där, men det ska nog få bli gästrum/läs- o mysrum istället.