Tvätta mattor..
Kan jag göra det i min tvättmaskin? Jag brukar ta med mig mattorna upp till stugan annars, och tvätta dem i sjön, men nu när man har blivit feng shui:ad så vill jag få in frsäch Qi i hemmet innan isen gått. Hur gör jag då?
Tidigare hade jag ett badkar som jag tvättade dem i på vintern, men nu har ju bara dusch dessutom.
Klarar tvättmaskinen mattorna tror ni?
Och klarar mattorna tvättmaskinen..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag kör mina mindre trasmattor i maskin och de har överlevt hittills
men jag kan sakna såp eller Fenomdoften som blir när man skrubbar dem
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Om du har något bra utrymme att hänga mattorna på tork då kan du tvätta dem i duschen i en stor balja om det nu verkligen behövs.På vintern tycker inte jag att mattor blir så smutsiga så länge det är snö ute och då kan man dammsuga noga och lägga ut mattorna i snön ett tag då brukar de kännas fräscha efteråt.

Det var en bra idé att slänga ut dem på snön!

Ja slänga ut dem i snön är bra, där kan de igga en stund så kan man banka på dem lite med så blir man av med lite aggressioner!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ha ha, vilket bra förslag Johanna!
*Bank bank*
Jo jag har brukat lägga dom i snön - och stampa på dom - men nu är det dags att ta bort lite hunddreggel och kattlämningar också.
Tycker jag då som har fått vårkänslor de sista dagarna.
Ja men jag börjar med de mindre mattorna och chansar på att tvättmaskinen inte har nå emot det.
Just nu har jag en "ullig" matta ute över natten så den kommer nog att dofta gott imorgon. Det är ju så härligt att få lägga på rena mattor när man har torkat golven och de luktar såpa i hela huset!
Igår fick sängkläderna hänga ute hela dagen - sov jättegott inatt. 
Jag trycker in alla mattor utom ullmattan i tvättmaskinen.Tvättmaskinen är inte min så då törs jag.Men det har gått bra.Har en 4 meter lång trasis som jag tvättar regelbundet!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag har inga trasmattor nu men när jag hade det så tvättade jag dem ofta i maskin men gubben brukade också tvätta dem med högtryckstvätten ute!
#7 Hans egen "högtryckstvätt" då Jeremina..?
Verkar som tvättmaskinen är ganska oöm då abbi - bara att trycka in och hoppas på det bästa..
Idag har jag tvättat sambons stallkläder - fy farao, dom var på väg ner till stallet för egen maskin men jag lyckades lura in dom igen. Tycker det skall vara svårt att gå jag, när kläderna lever ett eget liv.. Karlar! 
Eftersom vi haft snö även här i Skåne har mattorna åkt ut i snön rätt ofta. Man får då bort en massa hund / katthår.
Nu när snön töat bort ligger ett ordentligt lager päls ovanpå min gräsmatta
Fåglarna har fullt upp med att samla ihop det till bobygge
Zabelle
#8 Jag okar inte med det trycket *haha* 
Vi har nu gångmattor som gubben tar ut och gör rena med stålborstar. Han har erfarenhet av att rengöra bilar invändigt coh putsa rutor så gissa om han får till fönstren rena inne 
#9 Visst är der bra med den där återanvändningen zabelle? Jag ser fåglarna här också, springer runt och tar reda på hundhåret om vårarna, speciellt sädesärlan. 
#10 Hur har du burit dig åt för att tämja gubben din jeremina? han verkar vara inprogrammerad på att hjälpa till hemma - en riktig pärla du har hittat!
Och tänk att slippa tjöööta…!