Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfärger
Läst 2768 ggr
timmelin
2010-02-15 12:29
0

Tvättstugan

Vill bara ha lite råd och tips vad gäller en tvättstuga

Ska göra om min, den ligger på samma plan som min nedre toalett och gillestuga och således inte i en källare

Kan man ha vilka färger som helst på väggarna tex?

Ge mig tips och råd är ni schyssta som har kommit längre i detta

Det är inte riktigt klokt vad mycket skräp som finns överallt. Men det är fortfarande kul och vis av mig själv med att gå in 100000 % i en sak så tar jag det lungt och metodiskt så att jag inte ger upp. Är annars också en erfaren tendens. Nu ska detta bli en livsfilosofi.

SaJo123
2010-02-15 12:53
0

Vilket område ligger tvättstugan i? Om man kommer in på nedervåningen - har du tvättstugan till höger/vänster, rakt fram?

Viktigast är ju att rensa och ha ordning. Så det kan du alltid börja med. Släng gamla burkar och sånt du inte använder…

Jag ska fundera lite och återkomma! Glad

timmelin
2010-02-15 18:49
0

Man kommer in på övervåningen. Alltså en öppen trappa ner till gillestugan. Tvättstugan ligger längst till vänster på mitt hus. Mot nord.

SaJo123
2010-02-15 19:22
0

Norr är riktning "karriär och livsväg" och elementer för Norr är vatten. Stämmer ju bra med tvättstugan! :-)

Man kan öka vatten-elementet med mer vatten eller med metall.

Vatten: Svart, blått (mörkblått), bilder av vatten, bilder av fiskar, marint-tema, speglar..

Metall: vit, grå, metall-färger (silver, brons, koppar, guld). Runda saker är också metall (tänk på mynt).

Det hade nog varit snyggt med ett marint tema? Mörkt blått, vitt och svart…

Tänk på att balansera upp så det inte bara blir vitt eller bara blått.

Vitt har du säkert redan - tvättmaskiner brukar ju vara vita…

Randig matta i blått och vitt, eller svart och vitt? En tavla med fiskar? Något marint?

Tuva-Lena
2010-02-16 00:13
0

#3 Oj va snyggt! Tungan ute Jag ser det hela framför mig och tänk att man kan göra så fint i en tvättstuga också! Ja jag håller med om blått vitt och svart - inte för mycket mörkt bara. Tvättstugan ska väl ge intrycket av en "ren" miljö och då är det vitt väl, som ska dominera..? KOmmer att bli jättefint! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JMax
2010-02-16 10:22
0

Åh! Ser framför mig hur snyggt det kan bli!! Min tvättmaskin står i ett tråkigt litet rum i källaren,nu önskar jag nästan att jag hade den synlig här uppe så jag kunde göra så fint…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Jeremina]
2010-03-24 02:17
0

Jag trivs så bra i min tvättstuga och hoppas att du med ska göra det Timmelin!