Bra feng shui..?
Om du bortser helt ifrån de regler som man tillämpar för att få "bra Qi", hur skulle du då utforma ditt hem?
Vem vet, vi kanske redan har feng shui tanken inbyggd i oss..? Berätta hur du skulle vilja utforma ditt hem utan att tänka på feng shui! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag skulle göra om "vardagsrummet" till ett allrum med en pol i mitten!
Snorkla mig genom kvällarna! Ha palmer och massor av gröna växter där, en liten springbrunn som fyller på nytt renat vatten till polen hela tiden, en stor bur med papegojor i ett av hörnen.. självklart ett akvarium inbyggt i en av väggarna - mycket vatten blir det! 
..nu lossnar det rejält här! På en av väggarna skulle jag enbart ha skiffer, mörk skiffer och en öppen spis inbyggd i det. Till det skall det vara vitt, så sofforna går i ljust beige/vit, låga mysiga soffor som man sjunker ner i efter "badet". Dom står självklart framför öppna spisen och mitt emot varandra på en mörkröd matta. Det låga bordet är mörkgrått. Världens ljudanläggning ger samtidigt en underbart avslappnande atmosfär när jag sätter på någon låt av Enya…
Forts följer, måste fortsätta med tvätten.. 
Jag skulle absolut vilja ha en inomhuspool,det vore underbart att ta sig en simtur varje morgon! Och öppen spis att mysa vid vill jag med ha,det finns ju fusk numera men det vet jag inte om jag vill ha isf fortsätter jag nog med en massa ljus som nu,är ju eld det med.
Akvarium är vackert och jag önskar mig ett Big Size med diskusfiskar i och ett lika stort till med saltvattensfiskar i!Ett inglasat uterum som är uppvärmt såpass att man kan ha växter där året runt (även när det är minus 30).
Jag vill ha rymd kring möblerna,har alltid sagt och tyckt att man ska kunna röra sig obehindrat överallt.
Färger är enormt viktiga för mig,att det är färger jag tycker om vill säga i mitt hem.Om andra har andra färger i sina hem kan jag tycka det är vackert men vet lika säkert vad jag inte skulle trivas med hemma.
Inbyggd elektronik helst så jag bara kan knäppa med fingrarna för att slå av eller på eller höja/sänka ljudet på min stereo..
Till sist vill jag ha läsglasögon utan skalmar för det är jobbigt att ligga på sidan och läsa med hårda skalmar.Dem önskar jag hopkopplade med läslampan så att när jag somnar då slocknar lampan och glasögonen flyttas till fodralet,det måste nog vara styrt av ögonrörelser tror jag…kommer inte på mer precis nu men det ska bli skoj att läsa allas drömmar!
Åh va roligt det låter!
Vilken fantasi du har Nordann! Nästan roligare att få fantisera, eller hur? Mmm, inglasat uterum utanför vardagsrummet förstås - det glömde jag.
Då lägger jag till inbyggd massage i sängen också - helst på morgonen då man är lite stel i kroppen. 
#1 #2 Tuvan jag tycker att det låter alldeles underbart det du skulle vilja ha, va mysigt 
Låt fantasin flöda mina vänner. Sätter man ribban lite högre så hamnar man säkerligen på halva höjden i alla fall! 
Återkommer till trädgården. Där kan man hitta på hur mycket som helst och det är bara fantasin som sätter gränserna. 

Stora ljusa rum. Högt till tak. Energisnålt och lättstädat. Goda grannar och lugnt och tyst. Vacker omgivning med lättskött trädgård, 2 nya bilar, inga lån på banken och vacker fru.
Så har jag det faktisk, utom lättstädat, fast det har tagit nästan 60 år att nå dit. En vanlig jobbare-lön, hemmagående fru och 4 barn har krävt sitt, under årens gång.
Självgående dammsugare - karln börjar bli sleten.. Ha ha, han som inte ens har lärt sig var den står!