Balsam för själen!
Ja dom är helt underbara Jeremina. Jag köpte likadana färger härom dagen. Den ljusrosa färgen har jag inte sett tidigare på tulpaner, verkar vara en färg som kommit i år. Jättefina är dom! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#1 Jag tänkte också på det att det var en ny färg 
Jag älskar verkligen Tulpaner och de står sig ju ganska länge.
Man får en försmak av våren.
Jag tycker också om de nya sorterna som kommer, speciellt den rosa annars har vita tulpaner varit en favorit i många år eller en jättebukett med blandade färger eller…….ja allt är ju fint i tullisväg
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Superfina Jeremina! Jag köpte och gav bort en nästan exakt likadan bukett härom dagen =). Hemma står det just nu helvita tullisar i vas, jag älskar verligen tulpaner!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ja dom vita är så fina. Ibland hittar man buketter med vita, mörk rosa och lila. Har ni sett dom..? 
Så underbart!
NI vet väl att man ska ha lite vatten i vasen till tulpaner, för att hindra dem från att blomma ut så snabbt..? 
#7 Underbart fina Nordann! 

#7 jag tror att de kallas papegojtulpaner.Jag har såna i trädgården
( nej de blommar inte riktigt än, men bladen har kommit
).
Mina favoriter är de mörklila tulpanerna, jag älskar ju lila och grönt ihop jag
.Men gula är fint till påsken.och vita är stilrent.Mmm, tulpaner är verkligen vackra….
#8 Det var något nytt med lite vatten i vasen, det ska jag prova.
Jag brukar även försöka ha så kallt vatten som möjligt, jag vet inte om jag har läst det någonstans eller om det är en fix idé jag har.
Vid några tillfällen har jag till och med lagt i is.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

#9 De mörklila är vanligtvis även mina favoriter 
"Du har alltid två val"
#10 Jo det är rätt tänkt Hellas, kallt vatten till mjuka stjälkar och varmt vatten till träiga stjälkar - rosor t ex.. 

Kapa ca 1 cm på stjälken, kallt vatten och så låter man tulpanerna stå kvar i plasten så där en timme så håller de dessutom formen bättre 
"Du har alltid två val"
Det tycker jag att jag är värd och mina gäster med att se när de kommer