Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettboktips-övrig-media
Läst 3518 ggr
timmelin
0

Vad läser ni nu?

Hej läser en bok just nu som heter

Brunstkalendern av Emma Hamberg

Måste bara rekommendera den då den får mig att skratta och känna igen mig själv i mycket.

Den är helt underbar

Tar gärna emot bra tips på böcker. Läser alla schanger nästan Flört

Pagan
0

Har flera på g just nu, mest "andligen berikande" litteratur.En av dem är  Fråga dina vägvisare av Sonia Choquette

Din bok låter ju helt klart intressant. hur känner du igen dig menar du, brunsten?Tungan ute det är ju marsSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
0

Jag "råkade" slinka in på ett antikvariat idag och hittade Elisabeth Georges "Med svek i sinnet" och "Samtal med Dalai Lama" av Daniel Goleman, kunde ju inte låta bli 45 kronor för båda Flört

Brunstkalendern låter som det kunde vara kul, får hålla utkik efter den. Nu har jag visserligen sagt mig själv att jag inte skulle köpa på mig fler böcker förren jag blivit av med ett gäng men det är så svårt att låta bli Skäms

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Gitsan]
0

Jag har en period när jag inte orkar läsa böcker. Däremot lyssnar jag på ljudböcker till och från jobbet samt på mina promenader. Mest deckare då.

Tuva-Lena
0

Jag läser också andliga böcker just nu; "Hela din framtid" av Alberto Villoldo - om Soul retrievals, alltså hur man går tillbaka i livet/tidigare liv för att hela sig själv från sånt som inverkar negativt i ens nuvarande liv. Det är en shamansk metod för regression. Sedan har jag skickat efter en väldigt intressant bok, den heter "Coherence" och "ger oss den kod vi behöver för att kunna använda hjärnans hela potential - ja det vore väl inte dumt..? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

timmelin
0

#1 haha Tungan ute

Tuva-Lena
0

#1 Ha ha, som du sitter o viftar med benen skulle man kunna tro att det är dig det handlar om. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
0

Tungan ute jag är en brunstig tös alltid - inte bara i mars

Sajtvärd Tarot

PiteCarina
0

Jag har i veckan börjat med Camilla Läckbergs "Olycksfågeln". Det var flera månader sedan jag lånade den + de två efterföljande av min syster.

Orsaken till att det dröjt är att jag innan läst en jätteseg bok på drygt 700 sidor. Borde egentligen ha slutat läsa i den, men har jag väl börjat med en bok så "måste" jag tyvärr läsa ut den. Önskar att jag kunde tänka om där!

Pagan
0

#8 sån är jag oxå. Ibland läser jag en bok som är så seg att det räcker med en sida för att jag ska somna ifrån den. men ändå så ska jag läsa klart. Ska kanske oxå tänka om. Har en väninna som alltid läser sista sidan i en bok för att utröna om den är läsvärd. det skulle jag aldrig kunna göra.

Sajtvärd Tarot

timmelin
0

Nä inte sista sidan. Gud det skulle jag inte våga Glad

Däremot så kan jag ha flera böcker igång samtidigt. Det är jättebra för då läser jag den boken jag känner för just då. Om ni fixar det så är det att rekommendera

Conquest
0

"En man är en man" av A.J.Cronin, utläst för 15 min sedan. Kanonbra!

I går Bill Cosby's "Pappaliv" Kul och varm. Han har ett spartips: Istället för ett Kalvin Klein plagg till barnen för 80$ Köp ett plagg till 8$ och sy ett Kalvin Klein märke i.  Ingen märkar skillnaden. Men var köpar man lösa märken?

timmelin
0

Får väl köpa billiga begagnade sådana kläder i second hand butik och så har man ju märkerna som man bara kan förflytta vid varje tillfälle sedan.

Conquest
0

Smart Timmelin, fast för vår del är det inte aktuellt, men barnfamiljer där barnen "Måste" ha jeans till 900:- i fina butiken istället för 200:- i vanliga butiker. Jag är helt nöjd med Dressmans urval till 199;-

Idag började jag läsa en Philip Marlowe-deckare av Raymond Chandler. Blev helt chockat att den var ifrån 1940. Språket är så modernt och fräscht. Ok, den var utgiven av Bonnier i 1986. Kanske en nyöversättning?

Nordann
0

Jag läser en deckare just nu "Vinterstaden" av Arnaldur Indridason.Har läst några tidigare av denna isländska författare och de är både ruggiga och spännande.

#13 Ibland är det skoj att läsa äldre böcker och man blir påmind om hur saker förändras,inga mobiltelefoner,folk skickar telegram med mera.

PiteCarina
0

Om jag skulle råka läsa sista sidan i en bok, eller om någon berättade slutet, då är den boken förstörd och jag kan inte läsa ut den.

Har dock, liksom Pagan, en väninna som alltid börjar med att läsa slutet av boken. Orsaken är att hon bara vill läsa böcker med lyckliga slut.

Nu har jag hållit på med "Olycksfågeln" i lite drygt två veckor och borde bli klar med den innan månaden är slut.