Småprata i påskveckan
Ja så var vi inne i påskveckan mina vänner. Idag har vi "Blåmåndag" och den passerade ganska obemärkt förbi, även om namnet låter magiskt på nåt sätt.
Ha ni börjat förbereda påsken än? Jag köpte en liten blomgrupp med påskliljor idag, minipåskliljor - tycker dom är så söta. Dom får stå på köksbordet tills vidare - påskpyntet kommer fram på skärtorsdag för min del.
Satte upp gardinerna i lokalen idag och det blev snyggt! Lite annorlunda, precis som jag vill ha det men väggarna är hopplösa - betongen ger med sig rätt vad det är så man får fara försiktigt fram. Hoppas bara att inte stången far i golvet..! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag har inte gjort nånting här hemma inför påsken, det blir en opyntad påsk i år men vi ska fira lite hemma hos mamma o pappa så där lär nog barnen få sen nån kyckling och jag tror minsann att påskharen tar sig en tur förbi där med…Lite påskliljor skulle vara mysig att ha iaf.
Vilka tråkiga väggar då Tuvvis, jag gillar träväggar jag där man enkelt o smidigt bara kan banka in en spik ;o) Ibland är jag riktigt seriös av mig och skruvar fast saker ordentligt med.
Jag ska faktiskt sätta upp en tavla i dag, får bli i eftermiddag men den ska upp i dag!! Det blir första tavlan som kommer upp i tv rummet. Det är ju ungefär ett år sen jag målade klart här så det börjar ju bli dags att få upp lite saker på väggarna…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Blir nog inte sa mycket till paskpynt i ar eftersom jag kommer hem pa langfredagsmorgon, lite paskmat kanske jag kan fixa till med lite tur.
Horde att snodropparna har tittat fram och det later lovande. Ser att jag har en massa att lasa igenom sen ocksa. Nar man sitter har ar det inte sa latt for det ar ett himla stok runt omkring.
Har det sa skont men som vanligt ska det ocksa bli skont att komma hem, vet att jag ar efterlangtad dar.
Kramisar
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag är bortbjuden äver påsk, så något pyntande blir det inte i år. Har dock varit iväg till frisören och pyntat mig själv med både färg och klipp, så nu känner jag mig som en människa igen 

#5 Härligt! Jag skulle med vilja gå till frissan för en rejäl vårstädning och uppiffning!
Har rensat lite i trädgården så jag känner mig lite duktig, dottern hjälpte till sen skulle hon sitta i ett träd o vara kråkan medan jag fick vara Mamma Mu som städade i trädgården…Lillebror fick vara kråkunge i vagnen
Tavlan har däremot inte kommit upp…
…Får väl sätta som mål att den ska upp innan veckan är slut.
Gonatt allesammans!
#3 Ja jag får göra det om stången är på golvet imorgon när jag åker dit..
Tack för tipset Conqistadoren! 
#4 Va? En häxa som inte vet vad blåmåndag är?! Fasiken stinta, det är den här dagen vi oljar in kvasten ju! Med raketbränsle! 
#5 Guud så lyxígt det lät det där! Men det är dig väl unt Tiana! Glöm inte att dra på munnen också, då har du vilken karl som helst på gaffeln!
Har du rensat i trädgården Johanna? men är den inte snötäckt fortfarande? Jag tycker att det bara fylls på med mer snö varje dag jag. Idag tog jag en skidtur till o med, minst en halv meter kvar ute på lägdorna, och uppe i stugan där jag gick på eftermiddan var det ännu mer, inte tö ens. Men snart väntar bättre tider.. 
Ha det fint allihop, vi syns imorrn!

Nädu Tuvvis! Här försvinner snön i raketfart!! Bara några högar här o där kvar. Sista veckan har det bara sagt tjoff så har den försvunnit. Men man kan ju säga att vi har sjötomt nu…Riktigt djupt här o där så dottern tycker att vi ska fiska…

I dag vart det en liten rensning i boden här ute. Åkte o slängde lite gamla musätna saker vi hittade. Det får bli en ordentligare rensning senare men det var skönt att bli av med lite där ute.

Påsken är fullbookad i denna ordning. Släktsträff. Påskrunda. Påskrunda. Påskrunda. Det blir lite lugnare med Kristi himmelfart och Kristi klämdag. 4 dagar utan "Måsten", fast jag älskar Påskrundan.
Har kört varje år sedan 1994 och det blir som ett sött gift i kroppen. Man måste bara ut och uppleva stämningen. Konstnärer, folk och fä, vårens skira gröna växter och det vackra landskapet på Österlän.
#9 Nimbus 2000! Jag trodde att det var nån lyxig båt så jag fick googla på det. Jaha, är det en sån du har skaffat?
Ja då lär du hinna före mig till Blåkulla. Min är en hederlig gammal dörrkvast, fast går som ett spjut! 
#10 Oj oj nu är du igång igen Johanna! Hur är det med måendet annars då? Håller det på att lätta lite? Dig är det tåga i Johanna! 
#11 Påskrunda, det måste vara nån slags konstnärsträff el dyl..? Är det utställarna på Österlen du menar..? Det skulle jag också vilja uppleva. Man brukar ju visa lite på TV från begivenheterna ni har där nere. Något för abbi inte minst.
Och vårens skira gröna - ack ja, Sverige är ett avlångt land.. men ha en trevlig Påsk Conquest! 

Igårkväll pyntade jag här hemma, bara köksbordet visserligen, men med en orangegul stor duk och en mindre lila duk ovanpå, " prinsessan vår" ( en waldorfdocka i ull med rosa blommor i famnen och på huvudet) , ett stort gåsägg som jag målat i grönt,lila, gult och guld, ett påskägg med nougatägg i, och så självklart påskriset, med plommonblomkvistar,påskliljor och lila hyacinter - allt från trädgården
.Ute har jag pyntat ingångens murgröna med flörtkule -ägg som sonen målat, och påskfjädrar.
Ikväll syns vi väl på Blåkulla? Jag har putsat kaffekannan o dammat av sopkvasten

I dag har vi hittills bara slappat framför tvn o gluffsat mat…Usch så slött.
Väntar på att de ska ringa från sjukhuset men de verkar inte vara så stressade…
Visst ses vi i kväll Szirius! Jag ska göra en service o trimmning av kvasten snart så att den är redo! ;o)

1,5 timme kvar på jobbet. Sen är det långhelg utan dator så jag passar på att önska er alla en glad påsk!
Har inte påskpyntat något i år. Förutom en kyckling som min dotter har gjort i skolan. Brukar inte ha så mycket påskpynt framme tidigare år heller. Påsken är ju så kort jämfört med julen.
Jag jobbar hemifrån idag och varvar arbete med tvättstugan.
Det blir nog att fara på bio ikväll och se "Alice i Underlandet" med min dotter. Har bokat platser, men inte varit och betalat biljetterna.
Kanske jag hinner en sväng till Blåkulla, oavsett bion? 

*16 oh, ja - du hinner.Vi dansar ju hela natten
Tänk om det vore sant ändå - tänk att få ta sin kvast och sticka ifrån allt ståhej hemmvid och träffa syskonsjälar på Blåkulla istället. Vilket röj det skulle bli! 
Så fint du har pyntat Szirius! Kan du ta ett kort så vi får sukta lite efter våren på våra breddgrader också? Just nu går det i alla fall i en "rasande" fart . Det rasade ifrån taket för en stund sen - dååånet som hörs berättar om varmare tider. Härligt! 

Idag har jag gjort färdigt påskpyntandet. Några videkvistar med fjädrar, ett ljusfat med gult, grönt och blått blockljus (snyggare än vad det lät…) några porslinshönor och i köket satte jag en kruka i samma färg som gardinerna (stark fuschia) med en gul blomma i. På trappen står ett stort fat med minipåskliljor…Alldeles lagom 
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Va det låter hemtrevligt Elpida! Jag har fortfarande inte pyntat,
men imorgon måste jag ta itu med det, det blir ju så fint med det gula som lyser upp i hemmet. 

Hemma igen men det var väldigt trångt i luftrummet inatt 
Gula tulpaner stod på bordet så lite påskigt är det, få se om jag letar fram något mer i morgon

Välkommen hem Clary!!! Hoppas du har haft det riktigt bra!
Det blev att se "Alice i Underlandet" igår kväll och både jag och min dotter tyckte den var jättebra! 
Sedan blev det en sväng till Blåkulla och det var så roligt att träffa er som var där! 
Ja, välkommen hem Clary! 
Igår och idag har det tinat massor!
Jag fick riktiga vårkänslor nu då jag var iväg till närbutiken. Det var nära att jag köpte mig en krysstidning, för att ha ute i loftgången.
Välkommen hem igen Clary och glad påsk på dig! 
Ja äntligen Carina är våren på väg. Vi har minsann fått vänta länge i år, men nu går det desto snabbare allting. Idag kunde jag till o med sopa rent framför bron från grus och gammalt skräp - plattorna är snöfria!
Bilen är skitig också, men det får man väl ta.. 

Tack ni goa. Skönt att vara hemma men har haft det jättetrevligt. Min väninnas 15-åring var en mycket trevlig kille att umgås med, vi fick många glada skratt tillsamman, full av beundran för hur lätt är det att spendera 14 dagar med tre knäppa "tanter"?
Har sett att en del blomknoppar tittat fram men igår var jag för trött för att titta närmare på hur det såg ut ute. Efter att ha sovit ut ordentligt i natt så blir det till att studera alla vårtecken här och så har jag en del att läsa ikapp också. Ska bli trevligt.
Vet du Clary, jag umgås nästen hellre med ungdomar ärn med vuxna… Dom har såna visioner, såna idéer och är full av sprittande liv och tokigheter! precis i min smak med andra ord. 
Lite gråmulet idag men jag hoppas att solen tittar fram på eftermiddan. Tänk, nu är man till o med glad åt regnet! Bara snön försvinner så!
Skall åka in en sväng på Garden center i stan och köpa lite nya blommor idag när jag ändå är där - ja mamma måste ju få en blomma också förstås, när jag ändå tittar in till henne.
Våren hör ni, BLOMSTERTID! 
Ha en fin dag och ät mycket ägg - numera är dom ju nyttiga ni vet.. 

#27 Lovade ju att ta med solen och försöker alltid hålla det jag lovar 

Ja Tuvan, vi hade samma sorts knasiga humor han och jag och den där ordlösa kontakten som gör att man bara behöver titta på varandra för att gapskrattet ska brista ut, helt underbart.
Ska plåga er med lite bilder så snart jag lagt in dem, från ett indiskt bröllop och så förstås på mitt indiska barnbarn som hunnit bli fyra hela månader 
Det senaste 15 månaderna har jag ätit tre ägg och en smörklick till frukost så gott som varje dag. Man stoppar länge på ägg och de innehåller en massa nyttiga vitaminer.
Är ni fortfarande oroliga över kolesterolet i ägg, så kan ni läsa här:
Idag har jag varit iväg till "Gina Tricot" och köpt mörkbruna leggings. Köpte ett par svarta förra veckan och de är så sköna! 
Inte lika varmt idag, så det är rätt så spårigt på vägarna då det har fryst på i natt. Nu vill jag bara att all snön ska försvinna!

# 18 jag kan tyvärr inte fota, för jag har lagt kameran " på ett bra ställe" ( betyder att jag inte hittar den
).
trots att jag själv är " ung" så märker jag ändå att jag blivit TRÅKIG vad gäller vissa saker, så jag blommar också alltid upp när jag är med min 11 år yngre syster
.
Denna dag har varit barnledig( sonen är med farmor) så jag började dagen med yoga innan frukost, sedan har jag varit ute och planterat hela fm.Det är lite blåsigt men solen bränner faktiskt.

Jag som är orolig för att aldrig bli vuxen…
Hyggligt att du tog med solen Clary! Jag har njutit av den på eftermiddagspromenaden i dag! Ser fram emot att bli "bombad" med bilder!
Nu blir det sängen, gonatt på er tjejjer!!