Vårens gardiner
Fick just hem Jotex nya vårkatalog, och vad jag kan se så ska det vara blommiga gardiner i vår - gärna på vit botten.. Ser stilrena ut och precis i min smak, inte för mycket blomster utan bara så där lagom med långa stjälkar och stora ytor utan mönster.
Har du funderat på vår/sommargardiner än? Vad sätter du upp? Vilka färger föredrar du och har du någon favorituppsättning..?
Jag har just upptäckt hur snyggt det är med jalusier bakom långa gardinlängder.. gärna i en avvikande färg eller en färg som redan finns i gardinmönstret. 
Berätta om dina gardindrömmar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Kom igen nu! Nog ska ni väl hänga upp nya gardiner i vår?
Dom sätter ju dessutom sin prägel på hela rummet, så visst har ni väl en del funderingar redan..? 
Neej va fina dom var Jeremina! Ser nästan ut som blommorna är tryckta på tyget, men underbara färger och dom passar så bra till inredningen i övrigt.
och din lilla fontän får vara med på ett hörn också ser jag - såå mysigt du har det. 
Herre jösses vilken fart det blevpå dig nu mitt i natta!
vet du, ditt hem ser ut som en fjällstuga, jättemysigt ser det ut! 
Jag kom på att jag vill köpa nya gardinstänger! Har bara fula platta gardinskenor, som man helst vill dölja med en kappa. Mycket finare med t.ex. de du har Jeremina! 
#8 Samma här Carina, jag vill också köpa nya stänger, fast jag har några gamla mormorsstänger efter farmor som är fina förstås - antika så det förslår. Fast numera är det ju inte så poppis längre.. 
I vardagsrummet har jag nu kopparliknande stänger men uppe i mitt torp har jag mina gamla mormorsstänger.
I ett rum är det trävita, ett vita, ett blå, ett mörkbruna och i ett röda!
Det ska vara fint enligt en del när lerkrukorna är vita av kalk men jag vet inte det när jag ser mi bild här 
Vad tycker ni om det?
Jag har tagit nya bilder!

Har inte funderat så mycket på gardiner än. Det blir mindre fönster dit vi flyttar så de gardinerstänger jag hann köpa på IKEA "Indra" kommer nu att räcka till alla fönster. Man slutade naturligtvis med dem innan jag hade hunnit byta ut alla här.
I vårt nya sovrum är det en blå tapet, vardagsrum och kök gräddvitt om jag minns rätt och gästrummet tror jag var en lite mörkare tapet. Har en del enfärgade tyger ligger och väntar på att bli uppsydda men tills jag har tid med det får några av de gamla komma upp.
Fönsterbrädor kommer jag också att ha, de som finns här får knappt katten plats på och då vill jag nog ha ytterkrukor för jag gillar inte när man ser kalkavlagringarna på krukorna
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Clary, jag trodde först att du menade att fönsterna på det nya stället är mindre i storlek och att gardinstängerna från IKEA kommer att räcka längdmässigt! 

jag är ju inne på budgetar här hemma, hehe, så nya gardiner blir det först när maj-lönen kommer
.Jag behöver köpa tjocka gardiner som stänger ute hettan på nedervåningen.Det blir nog bara enkla , vita.

#12 *fniss* Så kan det gå när jag inte tänker innan jag skriver. Nu är fönstren både mindre till antal och storlek och om jag tänkt rätt så ska det stämma.
Har inte riktigt klart för mig med väderstrecken än, hoppas att solen inte ligger på i sovrummet kvällstid för där vill jag ha det svalt.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag startade en tråd på tisdagen som heter försommargardiner!

Eftersom gardiner och hängande gardinsnören inte har mycket med Feng Shui att göra och Jeremina byter gardiner 1 till 2 gångar i veckan tycker jag Jeremina ska starta en GARDIN I FOKUS-site.
Blir helt säkert en fantastisk site-värd.
#16 Vad har du emot mig?
Att byta gardiner och rensa bort gardinsnören som jag tycker är fula, det är feng shui för mig. För jag mår bra av mina fina gardiner och mår bra av att ta bort de fula snörena.