Feng Shui i rabbaten
Jag skall plantera blommor i rabbaten utanför huset och är ute efter någon form utav billiga blommor som skänker god energi och välkomnar god qui. Det är inge blommor som håller sig året om jag är ute efter och anledningen till att jag vill att de ska vara billiga är för att barnen i umrådet har en förmåga att riva upp rabbater.
Har ni några förslag?
DU kan gå efter färgerna då. KOlla in tråden där vi tar upp vad färgerna inom feng shui står för. SEdan kan du lägga en liten Bagua över rabatten också, om du är riktigt energisk, och inreda den som ett eget utrymme, med relationshörna, pengahörna, karriär o s v..
Behöver du lugn o ro så väljer du lugna färger i rabatten; vitt, blått, ljusrosa och behöver du tanka mer enegi så väljer du lite mer eldiga färger; rött, orange, gult o s v.. Du kan komplettera med stenar eller andra figurer för att förstärka effekten av balans också. Va spännande Naima! (Lägg små råttfällor i rabatten så håller du ungarna borta - garanterat..)
Eller kanske plastormar Haha 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

vad trist det låter Naima, att de saboterar dina rabatter. Djäkla huliganer. Jag hoppas verkligen att de visar respekt för dina saker och din fina rabatt efter du gjort om den igen. Har det hänt ofta? Skulle själv bli väldigt ledsen, inte bara att de visar denna respektlöshet, det är dyrt med växter också och sedan att få komma hem till rena rama sabotaget 
kanske skulle du ha någon växt som man blir alldeles klibbig av, eller något annat som är svårt att tvätta bort, något som stiknker då man klämmer på det så de fick lida lite he he.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#2 Hände förra sommaren min man gick då till föräldrarna och satan så ungarna fick höra.
That's the spirit!
Konstigt att han inte blev anmäld.. Numera verkar ungarna få husera om som dom vill många gånger. 
Jga var ute med hunden en vinter och helt plötsligt börjar ett gäng ungar bombardera mig och hunden med snöbollar - men det skulle dom inte ha gjort. Jag gav igen så att dom tog till sjappen. 
#5 Mig och dåvarande hund har de bombarderat med fyverkerier cirka 2 år sedan. Det var alltså 5-12 åringar som stod ute på gården och sköt fyverkerier själva och riktade dem mot husen, människor som gick osv. Min man blev förbannad när ena smällaren tog eld vid våran hund och den andra sköts måt huset. Ungarna fick höra då också.
Bra karl du har Naima!
man måste sätta gränser.