Färger i inredningen
Färgerna påverkar oss mer än vi tror. Jag föredrar ljusa färger i mitt hem och det kan bero på att det är ganska rörigt hos oss av o till. Sambon som far runt hela riket och när han är hemma har han alltid ärenden på olika håll som skall uträttas. Han är dessutom en orolig själ som har svårt för att sitta stilla. Det påverkar mig som är den lugnare typen, oftast väldigt pigg men har ett dagligt behov av lugn. Jag vill inte ha för mycket röra omkring mig, då blir jag "rörig" i sinnet också.
Jag antar att det är därför som jag väljer en lugn inredningsstil. Jag skulle t ex aldrig komma på tanken att välja röda tapeter, helst inte blommiga heller eller för "bråkiga" mönster på gardiner el dyl. Inga onödiga prydnadsföremål finns i mitt hem, det plottriga undviker jag, liksom alltför tuttenuttiga sovrum med spetsar, änglar och krussedulliga ljusstakar. Enkelt och stilrent är min smak och när jag tänker efter så är det nog ett behov jag har p g a min osaliga sambo.. 
Hur tänker ni kring det här?
Bilden visar en "överdrivet" stilren inredning, lite mer blommor och grönt saknar jag, annars helt okay och i min stil.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag gillar färger! Ibland blir det nästan för mycket, men jag skulle inte tycka om att ha det för rent som på bilden ovan.
Gillar inte mönster så mycket, men just färgglatt 
vill ha ljusa färger och lite saker stilrent.
kruk växter och en bukett tulpaner på bordet gärna blandade färger.
Orkide pryder åxå
tycker inte om prydnas saker .
däremot blomkrukor byter jag gärna.lite förändring gör så mycket.
Mattor på golven tycker jag inte om.Visst har jag många fina hemvävda mattor men dom kommer aldrig på
men det finns ju fina plastmattor nu som kan pryda golvet.