Höstgardiner..
..nu blir det svårt. Jag vill byta gardiner till hösten och vill att dom skall sprida värme i rummen, men ändå inte stänga ute ljuset för mycket nu när vi går mot mörkare tider. Gardinerna skall ju samtidigt skydda mot drag.. Hur arrangerar du dina gardiner under den mörka årstiden? Kanske man kan blanda nåt mörkare till en ljusare panelgardin..? Om man hänger den ljusa panelgardinen mot mitten av fönstret och hänger den mörkare ut mot sidan..? Vad tror ni om det? 
Det här är väl snyggt? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#0 Jättefint Tuva, det är jättebra att blanda ljust/mörkt i form av "lager på lager" så behållar man ljuset samtidigt som höstmyset förs in i huset.
Jag har alltid haft ´lite obeslutsamhet när det handlar om hösten och gardiner.
Man vill ju egentligen släppa in mer ljus i hemmet samtidigt som det blir lite mer ombonat med varmare färger
.
Förra hösten hade jag vita gardiner överallt eftersom vi då flyttat in och jag hade inte råd med nya gardiner till de stora fönster vi plötsligt fått.
Det var faktiskt inte så dumt alls, jag hade även vintervitt på julafton blandat med varma gröna och röda upplyftande färger och det blev inte alls kallt utan snarere tvärt om.
Jag har väldigt mycket levande ljus, stora ljusstakar i mina föster och ljuskronor så jag tror att även det förhöjer mysfaktorn.
I år ska jag köpa nya gardiner men tyvärr kommer det att gå på en förmögenhet så det känns lite kymigt.
Nå´n som har tips på billig nätbutik så tar jag tacksamt emot de länkarna.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Nu har jag nog tur i år för här verkar det vara dragfritt
Förra året fick jag lägga handdukar, tejpa och på alla sätt försöka stänga ute kylan och draget men nu kan jag ha tunnare gardiner med mörkare färg som ändå låter ljuset koma in.
Blandningen, Tuvan, är snygg 
Förr när Furlunds hade nätförsäljning gjorde jag många fynd där men nu har jag inte lyckats hitta någon bra billig butik, hoppas att någon av er andra har nåt bra tips att komma med 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag har också använt mycket vitt, för som du säger är man rädd om det lilla ljus som finns under vintern. Men nu på senare år har jag börjat blanda ljusare nyanser med lite mörkare. Man kan använda linnegardiner t ex, som ofta har ljusa färger, till nåt mörkare. Den stormönstrade gardinen på bilden är också väldigt fin. Tänk er den tillsammans med höstfärger t ex.. lite jordfärg också så man får den där mysfaktorn, åsså mycket ljus förstås.. 
Jag brukar köpa tyg på Jotex. Ofta erbjuder dom "10-metersklipp" som blir billigare, och dom har nätbutik också. 
Jag hittade ett mörkt lila tyg som ajg skall sy gadiner av. Det passar bra till nya vardagsrumet där väggarna går i gråvitt. Apropå väggar, jag måste få visa er en fin tapet som jag hittade på Rusta! Endast 69 kr rullen! Tänk er den som en fondvägg och en vit vägg i övrigt, eller möjligtvis ljus grå.. 
Läckert Tuva, jag skulle nog satsa på den grå och sedan kunna ha lila eller andra färger till som riktiga färgklickar :)
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Mmm, jag tror nästan att jag skulle ta den jag också, det blir mer "lagom" om man säger, men visst är den fin till det billiga priset? Grått och lila är så fint ihop. Svåra färger egentligen, alltså den lila då, men i lagom mängd så blir det ett fint inslag i rummet. Varmt och ombonat trots att grått är ganska "intetsägande" som många skulle säga.
Kul att denna tråd redan fanns.
Nu är et snart dags för att flytta in i mitt nya rum
!
Gick förbi en tygaffär idag och tog kort på 2 alternativ till gardiner i mitt rum. Tänkte be er om smakråd.
Väggarna i rummet är ljusblå (målar inte om)
Jag ska sätta in en fönsterbräda så jag kan ha lite blommor i fönstret. Kommer nog också att ha en del blommor inne i rummet.
#7 Båda är fina! Vad svårt. Jag skulle välja den med fåglar på, nu inför vintern. Den med blommor tycker jag ser "somrig" ut. 
Och jag som är svag för beige nyanser väljer förstås den första gardinen också. Kan hålla med Gunilla att den blommiga saken är lite för somrig den här årstiden, men båda är jättefina! Ta den biege nu på hösten, sen byter du till den andra till våren/sommaren! 
Gitsan, jag skulle också välja den första gardinen. Tycker att den är jättesnygg! 

Håller med de övriga, skulle välja den första gardinen 
Tapeterna, ja där väljer jag den grå, enklare att lägga till olika färgklickar då.
Jotex, deras katalog brukar nog dimpa ner i brevlådan här så jag får väl ta en titt om den finns kvar inne annars ska jag titta på nätet. Ångrar nu att jag inte köpte mer tyg i Goa, hittade för 60 ÖRE metern, tunt och då på 90 cm bredd och det fanns hur många färger som helst. Det kanske finns kvar nät jag kan åka ner nästa gång……
Medarbetare på Feng Shui och Indien