Vad dominerar ditt hem?
Jag vill känna "Åh..äntligen hemma" ! Det vill jag att mina gäster ska känna också!
Blommor och levande ljus är viktiga detaljer i mitt hem. Även textilier som är tilltalande. Jag försöker få en lugn och trygg känsla när jag möblerar och färgsätter.
I mitt hem dominerar ljusa färger. Möbler med stram design blandar jag med möbler som har mjuka former för jag vill att det skall råda balans i rummen- jag använder alltid mörkare detaljer till de ljusa rummen. Mina gardiner är sällan storblommiga - såna upplever jag nästan som hotfulla.
Nej dom är också ofta ljusa även om dom har en något mörkare nyans än väggarna. Ljus förstås och glas gillar jag också, inga plottriga prydnadsföremål som tar upp varenda ledig plats, nej stilrent och sparsmakat är min grej. I köket däremot så kan jag ha mer mönster och blommor i olika färger, där vi umgås oftast.
Jag är också ute efter att man skall känna en trygghet när man komme rhit, och att mitt hem inte utstrålar nåt som kan skapa osäkerhet hos gästerna. Köket som är vår pladderhörna kan man däremot använda lite skarpare färger i, för att folk skall kunna släppa loss när man diskuterar där vid köksbordet. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag är supernöjd just nu med hallen som jag har fixat förra helgen.
Den gör sig inte riktigt på kort, det är för trångt att kunna knäppa bra men jag kan förklara.
Väggen man möts av är ljuslila, och där hänger en guldspegel ( på höger sida, inte mitt emot
)
Under guldspegeln har jag en brunlaserad "planka" som vilar på fina svarta snirkliga hållare i svartsmide från Indiska.
På plankan finns ljus, en kristall , en lampa och en madonnabild.
Resten av hallen går i vitt, guld och svart med lila detaljer.På golvet har jag lagt en mörkgrå heltäckningsmatta, då det blev för skitigt med ljusa klinkers som behövde svabbas varenda dag.Nu räcker det att jag dammsugar en gång/ veckan
Jag vill att mitt hem ska kännas varmt och fridfullt. Och det är ofta vad gäster säger. Här kan man vila och vara sig själv, det inbjuder till fina samtal om livet.
Attans, vad jag vill kunna lägga ut bilder!

Så fint ni har det szirius!
kul att kika in i andras hem :)
Hemma hos oss vill jag inte ha för mycket småplotter överallt, över lag ganska stilrent, men ändå mysigt.Jag tycker om varma färger och det är nog gillestugan jag tycker om mest med sina vinröda tapeter, en tegelvägg och svarta detaljer. Perfekt när man vill gosa ner dig på kvällen.
Övervåningen är ganska ljus och så vill jag även ha det! Ser fram emot när vi köper hus och kan inreda som vi vill :)
Hallen blev supersnygg Szirius!
Och du har ju jättefint över huvudtaget i ditt hem. Ombonat men ländå ger det en lugn atmosfär. Krabaten ingår väl i inredningen antar jag, så han passar väldigt bra in i omgivningen. 

Gunillla, Tuvis, Dojdan och ni andra som skriver här - lägg ut lite bilder så vi får se era vackra hem.Det låter så fint.
#10 Jag lovar att fota när jag har dammsugit!
Imorrn är det städdag så jag skall ta ett kort på "efter" - *my fingers are crossed*.. 
Åh kära nån va du har fotat Gunilla! Men så fint du har det!
Luftigt och rymd, jag gillar definitivt din inredningsstil och gillestugan ser ju bara så mysig ut! Den där hörnan med böcker skulle jag vilja slå mig ner i.. 
#23 Det är svårt att visa på kort hur det egentligen ser ut…
Du är välkommen att slå dig ner i min läshörna!

Så mysigt och hemtrevligt Gunilla, stämmer mycket bra med den bild jag har av dig 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#25 Gör det?! 
Jag har nog ändrat stilen hemma några gånger under livet… Jag får för mig att inredningen,hur mycket/lite möbler, färger osv följer väldigt mycket hur man mår. I vilken utvecklingsfas man är i livet osv.
Vad tror ni?
Vad fint du har det Gunilla! 
Jag tror att det stämmer mycket väl. Har inte mått så bra i flera år, varit stressad och deprimerad, och det har lett till ett rörigt hem, med alldeles för mycket saker.
Genom "Feng shui"-tänket har jag börjat komma ur den onda cirkeln och kommit igång med rensandet. Men det är mycket kvar innan jag får det lika luftigt och fint som du har!
När det gäller färger så har jag tidigare tyckt det varit fint med blått i köket, men nu gillar jag grönt som känns mycket varmare.
Datorerna och datorprylar dominerar vårt hem. Tyvärr är nog inte vårt hem så inbjudande, men jag jobbar på det!
Räknas illrar som inredningsdetaljer?
Jag tror att det är de som folk lägger mest märke till hemma hos mig faktiskt 
Min önskan är att det ska vara luftigt och ljust. Enkelt och stilrent uppblandat med personliga prylar och andra detaljer av alla möjliga slag. En stor kontrast kan tyckas men det känns som "jag".
Paulina