Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettkropp-och-själ
Läst 4218 ggr
Tuva-Lena
0

Känna in energier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. i det nya huset. Det var det första jag gjorde sedan vi fick nycklarna. Jag ville förvissa mig om att huset var "vänligt". Och det är det, väldigt vänligt dessutom. Jag träffade en äldre söt dam med grått permanentat hår, som stöder sig på en rullator när hon tassar fram i huset. Tofflorna raspar mot golvet för hon har svårt att röra sig. Färgen rosa omgärdar henne och precis så uppfattar jag henne - en vänlig och uppfinningsrik liten tant. Jag tror bestämt att hon är ganska glad över att jag flytta in där, för hon vet att jag är väldigt intresserad av inredning och av att vårda mitt hem. Hon tycker att det känns bra att jag fortsätter där hon slutade.. Kyss

Vad tror ni om det här..? kan man känna in energier på det här sättet?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
0

Absolut. Jag har " någon" i en del av huset, precis i hallen utanför köket och i matkammaren. Jag tror att det är ett "platsminne" bara, alltså som en skiva av fastnad energi, personen i sig finns inte där.

Tänk att jag inte har tänkt på att göra en platsrening där! det står på min " fengshui-lista" from nu.Tack TuvanFlört

Ska du flytta?Förvånad

Clary
0

Så klart att man kan känna in energierna Flört

När vi flyttade hit kände vi båda två att vi kommit "hem" till och med Tassen fann sig till rätta med en gång. Några besökare har vi med oss men bara goda energier kommer från dem. Någon rening blev det inte av att göra men jag tror inte heller att det behövdes då Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

#1 Ja visst ska jag det! Tungan ute Flyttar in till stan över vintern för nu har jag tröttnat på att behöva sitta med två par täckbyxor på mig när jag jobbar vid datorn.. Tyst Ändå är elräkningen skyhög! 6-7000 i månaden. Då blir det billigare faktiskt att kallställa det här huset under vintern, och köpa ett annat för dom pengarna det kostar i uppvärmning. Det är avregleringen av elmarknaden det. Rynkar på näsan

Men när vårsolen börjar värma igen så finns jag här som vanligt, med hästar, hundar och katt. Kyss Mitt gamla kråkslott överger jag aldrig!Glad

szirius
0

Så du ska pendla ut till hästarna då, eller hur löser du det? Är det en lägenhet du ordnat under vintern? Åh, jag blir så nyfikenTungan ute

Tuva-Lena
0

Nej, hästarna får följa med och vi hade en riktig sketatur som fick ett eget stall ca 500 m hemifrån. Vi hyr av en bonde. Glad

Vi har köpt ett litet behändigt hus inne i stan, eller en bit utanför centrum blir det förstås, i ett äldre bostadsområde med skogen alldeles inpå knutarna. Jättefina ridvägar sen dom la ner regementet, och jag kan rida flera mil utan att behöva möta en enda själ - möjligtvis en älg eller nån björn förstås.. Flört Jag bodde i samma område innan jag flyttade hit ut på landet så det känns som att komma hem.

szirius
0

Låter perfekt! Vilket flyt :)

Tuva-Lena
0

Ja det var det verkligen. Jag bara väntade på att ett bakslag skulle återställa balansen igen.. Men än så länge flyter det på, *peppar peppar ta i trä*Tyst

Pagan
0

så härligt Tuvan. Ibland så får vi vara tacksamma att vi varit så tursamma - utan att vänta på bakslag - tokfia! Det var helt enkelt så att det var din tur nu. Du har bett och du har fått - det är balans!!! njut av vetskapen att du var värd detta.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

#8 Tack för påminnelsen Pagan! SkämsTystFlörtKyss

Men är det inte så vi tänker ofta? När man har haft flyt ett tag så börjar man vänta på bakslagen, liksom för att hålla sitt status quo..? Tyst ( Nu skall jag be om storvinsten då..Flört)

[GunillaF]
0

#9 Du ska inte be…Du ska tacka! Alltså - affirmera! "Tack för storvinsten jag fick"!Flört

Pagan
0

just så!!Skrattande 

tack Gunilla, nu måste ju även Tuvan fattaFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Aha, är det så man skall göra? Tungan ute Tacka innan man fått nåt? Obestämd Ska man säga "Ja tack" innan nån har hunnit bjuda en på nåt också då..? Flört

[GunillaF]
0

#12 Du ska tänka "Tack universum för att jag blev bjuden på ****"!Glad

Tuva-Lena
0

#13 Tack för att jag blev bjuden på det tipset Gunilla! Glad