Mina före/efter-bilder
Som ni kanske vet så är jag i full färd med att måla om i det nya huset.
Jag tänkte att jag skulle lägga in bilder på de gamla rummen så att ni får en uppfattning om hur det ser ut idag. Sedan lägger jag in fler bilder eftersom tills alla rum är klara. 
Här kommer den första bilden på hallen uppe. Nu har jag målat den, likaså trappuppgången - ett fasligt jobb inte minst för nacken. Sedan återstår en del småfix innan allt blir som jag vill.. men här kommer den försa bilden på hallen alltså.
Mellan taket och väggen skall jag klistra bårder så att det blir lite mer liv i rummet, vad tror i om det?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Den tapeten påminner om den vi hade i villan vi köpte -79, gillade den inte då heller
Däremot gillar jag snyggingen som är i trappen
Har du hittat bården redan eller letar du?
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Ja visst, det är 70-tal så det stänker om det. Tanten som bodde här var väl någorlunda ung då antar jag. Snyggingen som står i trappan håller alltid koll på var matte är du vet, därför kom han med på bild också.
Förresten, tanten ser du på bilden som en liten rund energiboll - ser du den? Visst vet du vad det är..?
Verkar bli en intressant bostad det här..
Jo just ja, bården inhandlade jag för ett par år sen redan. Tänkte ha den här men jag har aldrig klistrat upp den. Den passar färgmässigt väldigt bra till den väggen också. 

Å vilken enegi du har! Vill också ha nåt sånt projekt, men en sak i taget…

Visst ser jag tanten Tuvan, jag tror inte du behöver känna dig ensam där 
Ibland kan jag sakna min gamla lägenhet där jag kunde måla och fixa som jag ville, där hade jag mitt blå sovrum, men är faktiskt nöjd med färgsättningen på väggarna här. Jag är inte riktigt överens med min kamera därför har jag varit dålig med bilder, får testa den ordentligt och se om jag får till det.
Nä det blir intressant, det får jag säga. Idag var det någon som gick nere medan jag stod o målade - inte sambon för han var i stallet och jobbade. Jag blev helt plötsligt jättefrusen fastän jag var nästan svettig sekunden innan..
Här kommer en bild på bården också. DEn skall alltså klistras på den här väggen uppe i hallen - bilden längst upp på sidan. :)
Jaa, det skulle vara roligt att se hur du har fått till det på nya stället!
Gärna bilder!
Idag satte jag upp en bit av bården också - ma hinner mindre än man tror på de timmar an är där. Sedan hade jag ett sjå med att ta bort remsorna som jag maskat listerna med nere vid golven - känns extra mycket i nacken ikväll efter det. 
Här sittre bården uppe på en bit av väggen till att börja med..
Ja, det är "inspektion" här också.. 

Det blir snyggt Tuvan
Känner igen fåtöljen, hade två sådana innan vi flyttade förra gången, sen flyttade de till min son 
Skönt att du slipper måla taket, sånt frestar på
Ja, den ingick i priset s a s.
Sedan har jag en likadan som jag fick av mamma - dom kommer väl till pass när det blir dags att möblera. Vi har ju det här huset också som jag gärna vill behålla någorlunda trivsamt när vi bor här på sommaren.. Söner är tacksamma att skänka grejer till har jag förstått - dom satsar sina pengar i allt annat utom inredning. 
Sambon tycker att vi kan använda svärmors möbler till det nya huset, men det säger jag nej till. Jag vill inte inreda mitt nya hem så att det skall bli en kopia av hans föräldrars hem. En del "minnessaker" eller nyttoprylar som man saknar själv, okay, men annars vill jag inreda mitt hem så att det känns som mitt. Jag skulle känna mig som inneboende annars.. 
Ja taken är jobbiga, tar både på armar och nacke..