Bubbeltråd i vardagen
Nu börjar vi på en ny pratbubbla, eller tråd som vi kallar den här inne. 
Berätta om era vardagsfunderingar och berätta om hösten och hur ni märker att den kryper allt närmare.
I ditt sista inlägg Clary berättade du om en skogstur som du skulle ta till helgen - leta trattisar, det blir spännande att se om du hittar några..
Jag lovar att hålla tummarna för fint väder!
Imorgon skall jag börja med att måla om kökslådor som jag har tagit med hem ifrån "nya" huset. Hemska färger var det! I en del av lådorna har dom målat med rödorange färg, medan de andra är blåa, sedan är ett fåtal "normalt vita" också..
Höstmorgon hemma hos mig på landet ..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

vackert, men det ser kallt ut….
På listan för idag står föräldramöte, inte roligare än så.Och skura golvet nere, det känns som att det behövs pga en liten kisse som kryper om kring här nu.Vi har stängt för så att han bara är i ett rum med mig.Och så lyfter jag snabbt ner honom i lådan då han ska kissa.Undrar hur lång tid det här ska ta? tredje dagen idag och än har han absolut inte fattat.Helst bajsar han på nåt fluffigt, mjukt som han hittar
.Mkt tvätt blir det….
Vi har fjärde dagen med sol och värme, så jag är nöjd.Hoppas att det håller sig till helgen, det är ju bara då man kan vara ute hela dagen…
Kramar till alla

Vacker bild Tuvan.
Nog börjar det bli svalare men idag hade vi 17 grader en stund
blåser ganska mycket och naturligtvis blåser alla björklöv in på altan, äh jag står ut med det
Hoppas verkligen att det blir regnfritt på lördag, trattisar skulle jag tro att det finns gott om gäller bara att få syn på de första och ställa in ögonen.
Lille kissemissen, rumsren brukar gå ganska snabbt att få dem men det kan nog ta lite längre tid med honom, mamma-katten brukar ju hjälpa till med det annars.
Nu börjar det dra ihop sig för ny garderobsstäd, tror inte jag behöver några mer sommarkläder i år 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

precis, problemet är ju att han inte har nån mamma som visar…han har iaf börjat tvätta sig lite, vilket han inte gjorde alls i början
.
Nåja, lite kiss i början dör vi inte av, det är bara att svabba.Han är en glädjekälla just nu - sonen slänger av sig kläderna när han kommer hem från skolan för att gosa lite med kissen. Ännu inget namn.
Igår hade vi 20 grader varmt, underbart, och idag ser det ut att bli minst lika fint.
Jag är döless på jobbet, det har gått trögt hela september så då tappar man lite sting. Men jag har börjat öva silva 30 min varje morgon, och det hjälper mitt melankoliska humör, så att jag blir lite mer optimistisk…tror jag…just nu har jag snarare lite "lock " på kärleksfronten
…men jag vet att känslorna kommer och går. Vi ses bara så himla sällan nu, och när vi ses känns det bara…ja…som det gör ibland. Det har varit för mkt allvar för länge för oss, vi behöver ett stort gapflabb ihop, men de går ju inte att trolla fram heller…jaja.Alltid har man nåt att grubbla över

szirius: lyft in kisen i lådan då och då, och krafsa med hans tass när han står i den. Det brukar hjälpa dem att förstå när mamsingen inte visar.
Här är det annars inget nytt. jobbar och ska hem och stryka ikväll. Vi skulle åkt till svärmor imorgon, men gubben blir tvungen att jobba hela helgen.

Här har lille gubben min börjat prata om att skaffa en kattunge, undrar just vad vår bortskämde Tassen skulle säga då
Igår kväll envisades han med att ligga på min arm och kudde så det blev omöjligt att läsa men oj vad lycklig han var 
Varit iväg och köpt varsin krabba till kvällen och hoppas på att de är riktigt välfyllda för då blir det en höjdarkväll.
Förstår hur du menar med känslobiten Szirius, just nu är jag mest den stora tryggheten, den som kan o vet allt, inte mycket plats för skratt eller nåt annat men jag är glad över varje litet framsteg och såna dyker upp emellanåt.
Szirius! En rolig historia lättar alltid upp stämningen: 
"Det var två nunnor som kom ut ur en affär, den ena är smart och en den andra ett mattegeni.
När de gått en bit på väg tillbaka till klostret, så märkte den smarta nunnan att en man med skumt utseende följde efter dem.
Då frågade den smarta nunnan mattegeniet när han beräknas att komma ikapp dem?
- Om ca fem min, sa nunnan som var så duktig på att räkna ut saker.
När de gått nästan fem min kom de till en vägkorsning, och då föreslog den smarta nunnan den andra att de skulle splittra på sig och se vem han följde efter och sen skulle de träffas på klostret.
Mannen följde efter den smarta nunnan.
Den andra nunnan hade kommit först till klostret och stod utanför och väntade nervöst, men såg efter en kort stund den smarta nunnan komma gående som om ingenting hänt så hon frågade:
- Vad hände?
Den smarta nunnan började med att berätta att mannen kom ikapp henne och stannade henne.
- Vad hände sen då?
- Jag drog upp min kjol..
- Sen då?
- Han drog ner sina byxor..
- Men sen då?
- Det är lättare för mig att springa iväg med uppdragen kjol än för honom med nerdragna byxor!"

Vilken härlig historia, Tuva-Lena!
Jag som aldrig varit intresserad av hemintredning, eller tagit mig tid att bry mig, planerar och funderar hur det ska se ut i mitt eget sovrum
. Idag har jag köt en mysigt liten lampa som verkar vara lite speciell. Jag ska lägga in ett foto på den när jag monterat ihop den.
Just nu väntar jag på att matbrödsdegen ska ha jäst klart så jag kan baka mitt ost- och lökbröd. I morgn ska jag ut i skogen med ena hunden på en sk Workingtest och då ska det bli gott med färskt hembakat bröd och några koppar kaffe!
#9 Nu måste du berätta vad en "workingtest" är för nåt Gitsan! Jag förstå ju att det är ett sätt att testa vovven men hur går det till? 
Jag ser fram emot att få se ditt lampfynd!
Just nu är det nollgradigt ute, och jag har precis varit ute och täckt över pelargonierna som jag klippte ner idag. Tar väl in dem imorgon. Sen har jag varit o köpt lite ljung och nån annan liten buske med röda bär - så söt så! Nu är det alltså dags för höstkrukan mina vänner! Blir säkert frost inatt men det betyder att vi får sol imogon. Äntligen!
Nu kommer äntligen den hösten som jag längtat efter!

En strålande dag ser det ut att bli, solen skiner men blåsten har vi kvar.
Gårdagens svamptur blev lyckad, vi kröp runt på alla fyra och plockade, hade kunnat få ihop hur mycket som helst men det skulle ju bäras också
Nöjda blev vi i alla fall.
Fortsätter med utomhus plocket idag, en massa löv att ta hand om och fortfarande en del blommor att plocka in. Vill ju helst ha dem kvar ute så länge som möjligt men vill inte att frosten ska ta dem.
Två veckor sedan som jag skrev nu, så det blir en del svar på det som skrevs i den förra tråden.
Tack Pagan, ja det är viktigt med egentid och i morgon drar kören igång och det ska verkligen bli roligt och spännande!
Ja, i början var det väldigt kritiskt när det gällde min sambo och jag oroade mig mycket inför den kritiska operationen som verkade oundviklig. Men sedan dök coilingen upp som alternativ och den lyckades! 
Ja, Clary jag både längtar och gruvar mig inför den dagen då han kommer att börja bo hemma. Svårt att veta hur mycket hjälp som han behöver då och jag är rädd att jag ska göra fel så att han tar skada. Kramar till dig Clary! Hoppas att du hittar andningshål!
Tack Tuvan för kramen! 
Förrförra veckan ringde en handläggare på FK och påminde mig om att jag snart kommer att bli utförsäkrad, vilket gjorde mig både nere och stressad. Pratade med min vanliga handläggare på FK förra veckan och då blev jag lugnare, trots utförsäkringen.
Måndag - torsdag förra veckan har jag storstädat i lägenheten. Ville ha fint i fredags då min sambo kom hem på sitt första hembesök! 

På torsdag gäller det! Har fått en jobbintervju, så jag hoppas verkligen på att det går bra.
Skönt att höra att det går framåt Carina. Förstår så väl att det är mycket annat som tar din tid nu, men härligt att höra dina uppdateringar när du väl har tid. Tänker mycket på er!
Välkommen in Carina!
Roligt att du tittar in trots att du har fullt upp där hemma. och tänk vilka framsteg din sambo har gjort ändå. Du måste berätta hur det gick med hembesöket när du får tillfälle. Att få tråkiga besked från FK är inte vad du behöver just nu så vilken tur att du fick prata med din "gamla" handläggare ändå. Du skall se att det kommer att ordna sig till det bästa för er till slut..
Kram kram på dig!
#13 Håller tummarna jättehårt för att det går bra för dig Tiana! Hoppas.. 
Jag har fått träningsvärk i armen av allt målande, speciellt då amn måste titta uppåt samtidigt så tar det väldigt på armarna - och då blir det nacken också.
Gjorde lite yoga efter dagens målarpass och då rekade huvet till sig. 
Nu är det dags för en kopp kaffe - har bakat en äppelkaka dagen till ära.
Ha det så gott allihop!
Åh, Clary, vilken härlig svampskörd!
Jo Tuva, WorkingTest är ett slags jaktprov med med dummies istället för vilt. Bl.a fick jag rikta in min hund för att få henne att springa rakt ut i c:a 6 meter för att där plocka upp en dummy hon inte såg från starten. Den skulle hon sedan snabbt komma in till mig med.
Vid en annan station sköt man skott och kastade en dummy ute i en sjö. Hunden får inte gå förrän man säger till. Min hund tycker dock att hon kan själv och det var nära att hon stack för tidigt.
Men jag är så nöjd med den dagen, både utevistelsen, duktig hund och trevliga människor.
Här kommer en bild på min mysbelysning.
Jag håller tummarna Tiana! 
Tack Tuvan, jag känner mig verkligen välkommen på den här sidan och ni här inne betyder mycket för mig! 
Vid hembesöket följde det med en sjukgymnast och en arbetsterapeut. Det kom även en person som undersökte vad som behövde ändras med själva fastigheten och det var trösklarna till toan och ytterdörren + att han får en kontroll så att han kan använda portens dörröppnare.
Inne på toan behövs det en förhöjning på toastolen och en duschstol. Inne i köket måste jag möblera om så att soffan hamnar mot fönstret. Då kan han lättare sitta vid bordet. Hörnsoffan i TV-rummet är alldeles för låg, men man kan inte längre få benförhöjare. Vi fick tipset att skaffa en fåtölj åt honom eftersom soffor oftast är för låga.
Jag har skaffat en ny dubbelsäng som är lite smalare, 160 cm, så att det blir mindre trångt i sovrummet. Han kom sig in med rullstolen och arbetsterapeuten tyckte att det fanns tillräckligt med plats, men jag funderar ändå på att ta bort mitt sängbord för att ge honom ytterligare plats.
Han tog sig till och från sängen så gott som själv och han tyckte att sängen var skön. Jag var rädd att han skulle tycka att alla sängar var osköna efter att ha legat i en sjukhussäng så länge.
Arbetsterapeuten och sjukgymnasten åt lunch på stan så jag och min sambo fick äta lunch ensamma.
Det kändes lite overkligt att ha honom hemma. Han har inte varit hemma på 3,5 månad. Det var nog även lite blandade känslor för oss båda?
Nästa vecka hamnar han nog tillbaka på Rehab i Piteå och då blir det närmare att hälsa på honom igen! 
Vilken läcker belysning Gitsan!
Om en timme drar "Rock- och Hårdrockskören" igång och det känns lite pirrigt! 

Förstår att det var dubbla känslor Carina. Blir en svår omställning för er båda. Är han helt klar annars? Bara funktionshinder? Hur ser prognosen ut? Måste ju bara säga att FK verkar ta det som sitt kall att sparka på de som redan ligger. Som om du inte har det jäkligt nog ändå. Undras om lönerna baseras på känslokyla. Bra att du börjar i kören. Skönt att kunna fokusera på annat också. träffa lite annat folk utan sjukhusrockar. Göra något kravlöst. Något som gör att du tankar energi. Nu går det bara åt rätt håll!! massor av kramar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#15 Åhh det verkar ju jättekul Gitsan! Jag har bara spårat med min hund, men just det var han jätteduktig på den lille dammsugaren!
Öronen släpar alltid i backen på honom för nosen springer alltid först på promenaderna. Ha ha.. Vilken ras har du? jag har en springer spaniel.
Tänkte köpa en golden till i höst men det fanns bara tikar kvar.. får vänta till våren när nästa kull kommer. Dessutom var din lampa helläcker ju! 
Åh Carina! Tänk ändå att det gick så bra med första hembesöket! Jag förstår att det känns "ovant" att träffa honom igen. Först visste du inte om han skulle överleva, sedan var han ju väldigt dålig ett tag, och nu sitter han där mitt emot dig och äter lunch! Tänk dig vilket brett spektrum av känslor som har drabbat dig under den här tiden. Inte kosntigt alls att du känner dig lite obekväm så här i början, men allt eftersom som han blir starkare så kommer du att kunna slappna av också. Underbara nyheter du kommer med! 
Carina, jag är inte här så ofta som jag vill men jag förstår ju att något allvarligt hänt med din man. Jag hoppas att både han och du får all den hjälp ni behöver och att det löser sig för dig ang utförsäkran etc.
Tuva, jag har just Golden
. Två tjejer varav den jag jobbar med är av jakttyp.
Nu är det dags att jobba lite. Men först ska jag lägga in lampan som ny presentationsbild. Den ger mig sådant lugn!

Gläds med dig Carina 
Gitsan, din lampa gillar jag verkligen, har aldrig sett något liknande.
Fick lite tråkiga provsvar igår och har lite svårt att släppa tankarna på det, den här dagen har varit jobbig.
Alla pelargonier har kommit in och tur var väl det för det var minusgrader under natten, även begonierna hann jag få in. Nu ska de bara putsas till och sen få plats i fönstren, inte helt lätt.
#17 Pagan: Han är mycket trött och behöver vila mycket, men intellektet, personligheten och minnet finns då kvar som tidigare. Talproblemen gör dock att han inte är lika pratsam som tidigare, men det går ju bättre och bättre även på den fronten. Vi har inte hört någon prognos, men jag är hoppfull.
Ja, det är jobbigt att ha det där med utförsäkringen nu också! Har möte 25 oktober med FK och AF. 1 november hamnar jag hos AF. Sedan är jag välkommen tillbaka till FK efter tre månader om jag fortfarande inte är arbetsför. Dock inte med sjukersättning utan med vanlig sjukskrivning.
Ja, jag tyckte det var jätteroligt med kören!
Ca. 20 tjejer/kvinnor och en kille och de flesta är nybörjare med körsång och vill göra något kul.
#18 Tuvan: Ja, det har pendlar mellan hopp och förtvivlan. I början var det mest förtvivlan och fokus rent medicinsk. Nu är det mer tankar på vad som ska hända i framtiden och allt går så sakta.
#19 Gitsan: Tack! Min sambo fick en stor hjärnblödning midsommarveckan, veckan efter han fyllt 44 år. Han låg på IVA i fem veckor. Då han vaknade upp så var han helt förlamad på höger sida och pratade inte. Nu håller han på att få igång armen och benet och till 80% får han fram det han vill ha sagt, men ibland hittar han inte orden.
#20 Clary: Tack! Hoppas att det känns bättre nu! Kramar!

Låter underbart Carina. Dina ord hyser gott hopp om en stadig förbättring när det gäller din sambo. Blir oxå väldigt glad över att du funnit ett andrum i kören. Värmer mitt hjärta.
Mycket upprörande tycker jag med FK´s och AF´s regelverk. Detta är ju ett tydligt exempel på de som moderaterna kallar "fallit mellan stolarna" de förstår inte att det är RIKTIGA människor som far illa i detta system.
Blir lite orolig nu. För att orka stötta din sambo måste du ju vara stark som en fura och du tycks ha oanade krafter på den fronten. Eller utvecklar du nya krafter allt eftersom?? Vet ju själv att det man måste - det måste man och att man först efteråt känner efter. Men du är inte riktigt 100 själv och skulle behöva skydd och stöd och får istället problem med FK, AF, ekonomi och massa som följer med detta, som pricken över i. Önskar vi kunde hjälpa dig på något sätt. vet bara inte hur.
Sajtvärd Tarot
#21 Åh Carina, jag hoppas verkligen att det ordnar sig med ekonomin för dig. Som Pagan säger, du behöver lägga all energi på din sambo nu för att orka. Sjutton också att det inte är människor längre som man handlägger på FK eller AF, det finns bara personnummer - så opersonligt och känslokallt! Kanske du kunde kolla upp olika fonder och stiftelser som en sista utväg om det inte går på nåt annat sätt..? Googla på "Alla dessa fonder och stiftelser". Det finns tusentals och det finns dessutom dom som är direkt riktade för dina behov.
Åh Gitsan, jag smälter! Golden, världens goaste hund!
Jag kan knappt vänta till våren! Har haft tre stycken tidigare och den sista miste jag för två år sen - gråter än efter honom.. fast min lille dammsugare är jättego han också, lite mammig bara. Titta på dom här gulltussarna!

VIlken underbar bild! Vill också ha en golden eller liknande, medan särbon vill ha en liten vallhund. Där är vi inte riktigt överens alltså ;)
Intervjun gick hyfsat, varken det bästa eller det sämsta jag gjort. De lovade att de skulle ringa igår, men hörde inte av sig. Däremot hade jag ett missat samtal och ett meddelande från ett annat företag där ekonomichefen bad mig kontakta dem på måndag! 
Det jobbigaste med att bli utförsäkrad är otryggheten, att bollas mellan FK och AF, samtidigt som det är så ovisst hur mycket min sambo kan komma tillbaka och hur mycket som förväntas av mig. Ekonomiskt så lär vi klara oss och mina svärföräldrar lovar att ställa upp om det kniper.
Om jag hade fått bestämma så hade jag velat få sjukersättning under ytterligare ett år. Då har jag och min sambo hunnit "landa" i den nya situation det blivit för oss båda efter hans stroke. Jag hade även kunnat testa att börja arbetsträna igen i lugn och ro och se hur mycket jag orkar komma upp till.
Förhoppningsvis skulle han inom det året också ha kommit så långt i sin rehabilitering att han kan klara sig utan rullstol. Finns ju inga garantier för det, men han gåtränar nu iallafall.
Vilka gulliga vofsingar, Tuvan! 
Håller tummarna för dig Tiana! 
#25 Ja det är inte lätt det där Tiana, alla hundar har ju sin personliga stil - fast oftast blir det bra vilket som. Bara det att golden är så söta också! 
#26 Du tror inte att det finns en möjlighet för dig att få anhörigbidrag? Det är väl kommunen man vänder sig till för att få det..? Förstår att det kan bli knivigt med FK om du inte är direkt sjuklig. Numera skickar dom till o med ut sjuka människor i arbetslivet - där dom ändå inte får nåt jobb för dom är för sjuka.. Upp o nervända samhället har det blivit! Är det nåt man borde kämpa för så är det att såna regler ändras.
Hoppas ändå att det ordnar sig för dig Carina..

Nej, det är verkligen inte lätt med de nya reglerna. Jag bävar för att bli arbetslös, men att bli utförsäkrad skapar ju en hel del oro förstår jag. Och som ni säger, allt är verkligen upp och ner idag!
Jag skulle helst av allt ha ett helt litet zoo och 5 ungar, men tror inte särbon går med på det. Hund är vi i alla fall överens om 
Clary; hoppas de provsvar du fått är något som går att åtgärda. Vad bra att du tagit in dina pelargoner. Jag har några kvar ute än, men de ser så ynkliga ut så jag vet inte om de ska få hamna i komposten istället.
Tuva vilken härlig bild på vovvarna!
Mina pelargonier står fortfarande på bron utanför, det blev ju varmt helt plötsligt och tar jag in dom så torkar dom så snabbt. Men nu är alla rabatter rensade från sommarblommorna. Ser lite tråkigt ut men skall sätta lökar i alla fall. Snart är våren här igen!
Kommer ni ihåg tapeten jag hittade på Rusta? jag köpte en rulle av den för att använda som fondtapet i alla fall. Häftigt stora mönster var det! Nu är frågan om jag skall måla de övriga väggarna i ljusgrått eller créme.. 
Så här ser den ut..
Det lutar åt créme.. annars blir det så mycket grått - lite tråkigt, eller hur? Skall säga att créme går åt jusbeige mer än åt det bruna..
#31 Tänkte också på creme.

Har varit lite tuffa dagar igen men nu är hakan över vattenytan igen, tror jag.
Hund skulle jag gärna skaffa igen men måste ha det lugnare på hemmaplan först och sen var det ju det här med resor
Vet ännu inte någon granne här som jag skulle vilja anlita som hundvakt.
Snygg tapet Tuvan, håller med Pagan före o efterbilder tack 

kramar till dig Clary

Tack Szirius, idag har han lagts in igen men äntligen har man tagit itu med vissa saker som jag fått kämpa själv med väldigt länge. I över 6 månader har det varit berg-o-dal bana och den är inte över än och jag avskyr berg-o-dal banor.
Jag lovar! Bilder kommer sen! Just nu har jag kämpat färdigt med trappuppgången plus hallen uppe - och det känns i nacken kan jag säga..
men nu kommer det mest spännande, att få sätta upp tapeten! 
Fy sjutton Clary, va jobbigt du har det med alla sjukhusbesök och tvära vändningar! Hoppas nu att det löser sig till det bästa för dig och maken! Många kramis till dig! 

En ovanligt grå dag har det varit idag och temperaturen är nere på 6 grader redan får nog klä på mina rosor för det vore synd om de frös redan. Flera stora knoppar väntar jag på så lite mer sol några dagar tackar jag inte nej till.
Annars har dagen varit lat, min mans läkare ringde hem, han hade suttit i flera timmar och lusläst journalen så äntligen händer det saker. Han fick permision över helgen och det känns skönt. Konstigt att man ska behöva bli riktig arg innan de tar tag i saker och ting, prestige, kan inte konsultera de som är specialister utan säger sig veta bäst själva. Nu gäller det att hålla lille hjärtat vid gott mod, inte det lättaste, och att han orkar med resten också.
Hoppas ni har det riktigt mysigt denna mörka lördagskväll. Här ska vi festa på räkor, det har Tassen bestämt att han och husse vill ha, och njuta av lite lugn och skön musik i skenet av levande ljus
Jag håller tummarna för att löser sig till det bästa med din man Clary! Tur ändå att ni har förmågan att mysa till det mitt i eländet. Att ta vara på dom fina stunderna bygger upp nya krafter. 
Ja själv sitter jag här ensam ikväll, mörkt som natten ute, ja det är ju natt förresten och mörkermåne på det. Kan inte vänta annat än mörker då. Har just sett en film; PS I love you, en riktig snyftare som inte direkt lyfte sinnet - men vackra naturscener från Irland.
och den eviga röda tråden - hopplös kärlek. Det var ju också upplyftande. 
Ha ha..
Nä natti natt på er, sov gott och ta väl hand om er!

Fy vad fort helgen försvinner och inte blev det så mycket gjort heller men det får jag ta igen i morgon. Dagen försvann den med, åkte med in till sjukhuset i morse och sen är ju dagen borta mer eller mindre.
Kallt men solsken har det varit idag, lite rimfrost på taken var det. Är väl bara att bita i det sura äpplet och inse att det snart kommer sånt där kallt, blött vitt uppifrån. Nåja, då blir det åtminstone ljusare igen 
Ja det sa bara swap!
Har varit en fin helg för mig ändå, jag fick mycket gjort. Pyntat både på gravarna och hundgravarna, räfsat löv, tagit in blommor och pyntat på bron. Sedan alla härliga promenader ute i höstluften, då trivs jag! 
Varje årstid, även dom kallare, upplever jag ändå att jag går in i någonting nytt och okänt. Känner alltid en viss spännig inför vad som komma skall. Det lyfter sinnet, även om det är slut på sommaren och man vet att vintern är oundviklig. Och du, det där vita som kommer uppifrån skall inte vara blött.. 
Här ligger mina hundar begravda, strax intill skogen som alla tre älskade.
Och den lilla högen till vänster är kissens..

iFokus har jag inte kommit in på, på flera dagar därför har jag varit så tyst.
Jag är också tyst för att det åter är bergochdalbana i känslolivet.Jag har mkt att fundera kring och vi har många knutar att lösa upp här hemma, vi vet bara inte hur.Kärlek kan vara såå komplicerat, trots att man älskar varandra.Hur ska man kompromissa, utan att bli bitter…att offra vissa saker för att vinna andra.Livets balansgång.
Vi har en vacker höst här nere, sol varje dag i över en vecka nu tror jag.Tyvärr har jag knappt nån tid att vara ute, det blir som mest en runda i trädgården.Men i helgen gjorde vi utflykt, det var härligt!
Ännu ingen frost, men vi ska ändå dra in leandrarna nu i veckan.
Ja Szirius, det är inte lätt. Man vill ge men ändå inte ge upp alltför mycket av sina egna önskemål, så är det ju. Men att ni älskar varandra är en bra förutsättnig för att det kommer att ordna sig. Då vill ni båda samma sak.
Att ha någon att älska är ändå det som betyder mest, att ha någon man kan lita på, någon som stöttar i andra stunder än just dem då ni inte är sams. Det ordnar sig ska du se! 

Nu är det riktig höst ute, och det verkar som att de när här för att stanna nu…
I helgen är jag inte här, åker till Ullared och shoppar loss! Fynden får ni självklart höra om i nästa vecka 

Här faller det nåt vitt 
Hoppas det försvinner lika snabbt som det började.
Kul med Ullared Tiana, hoppas du gör fler fynd än jag gjorde när jag var dit i augusti, var nog inte så shoppingsugen då heller.
Blir nog en lugn helg bortsett från tvättstugan i morgonbitti då 
#47 Tänk om vi hade haft ett Ullared här uppe också, men härifrån åker man i busslaster för att besöka det undersköna västkusten minsann - eller Ullared då.
Vi har ju Birsta vi, ett jättelikt köpcenter utanför S-vall, men nu är det längesen jag var där. Åker hellre till Ö-vik som inte ligger så långt bort - man är ju bekväm också. 
Idag var jag på väg att krocka med en älg, eller jag hann se den på ganska långt håll så det var ingen fara. Men hade den inte vänt om och sprungit till skogs igen vete sjutton. Älgar är smarta se, nu under älgjakten träffar man ofta på dem nere i byarna - precis som dom vet att dom kan känna sig trygga där. Man får ju inte skjuta var som helst tack o lov! 

Idag har det varit strålande sol och vi satt ute och njöt. Fick trevligt besök, tjejen som var med mig till Goa i våras, tillsammans med sin man. Många roliga minnen att prata om och så lite planering för kommande resa i februari om jag får gubben min i bra skick tills dess.
Älgar ser vi inte mycket av här, däremot sägs det finnas massor av vildsvin inte så kul tycker jag då
Krockar man med ett vildsvin blir skadorna värre än om det är en älg, allt enligt min son som jobbar i frivilliga brandkåren.
Ha nu en skön fortsättning på söndagskvällen 
Tvärtom här uppe. Fy vilken gråmulen och duggregnig dag! Fast då fick jag lite gjort inomhus istället, bakade en äppelkaka till o med! Den avnjöts ikväll medan vi tittade på filmen "Rallybrudar". En småtrevlig flm om en tjej som ville köra rally på 60-talet, svensk dessutom med bra skådisar. Åhh jag kände igen så mycket från den tiden, även om jag var barn då men visst var det trevligt då, lite oskyldigt så där..
Gamla fina bilar; volvo, saab, amazoner… ja det var tider det! Minns pappas bil, en saab 96, som vi ofta var ute och testade "toppfarten" med - fast bara han och jag, vi som inte var åkrädda.
Ha ha..

Orkar knappt bubbla, men måste ju berätta att jag har överlevt både Ullared i helgen och jobbintervju idag
Förhoppningsvis kommer det mera imorgon, men nu måste jag gå och leta upp kudden…
Hur gick det på intrevjun då Tiana? Känner du dig nöjd? Håller tummarna för dig! En natts sömn så är du på bettet igen imorgon! 

Jodå, intervjun kändes bra. nu sitter jag på jobbet och sneglar på mobilen mest hela tiden och får inget gjort… 
Har ju 6 veckor kvar på mitt nuvarande ställe, så det hade varit skönt att få ett ja denna gång…

En mycket grå dag med regn men jag fick färdig en toffla eller vad jag nu ska kalla det, till gubben min. Han kan inte få på sig vanliga strumpor eftersom fötterna och benen är så svullna och lite kallt är det att gå barbent.
Håller också tummarna för dig Tiana så att du får jobbet 

Tackar för tumhållning! Jobbet är mitt om jag bara klarar av den obligatoriska hälsokontrollen 
#56 Åh va roligt Tiana! Vi behöver några positiva inlägg här så det var ett välkommet besked! Är det ett tungt arbete eftersom du behöver hälsokontroll för att bli godkänd..? Eller är det bara praxis kanske numera, att genomgå en sån? Det blir bara en transportsträcka de sista veckorna på gamla jobbet nu då? Härligt! Lycka till med ditt nya jobb Tiana! 
#55 Ja Clary det ha blivit kallt inomhus nu. Jag sitter nästan alltid med filten runt benen här vid datorn. Det drar väldeliga ifrån trappan se.
Tur att gubben din har dig! 
#54 Tjingeling Pagan! Några projekt på g hemmavid? Förutom veden..?
Skickar en styrkekram till dig i vilket fall! 

Tack Tuvan! Det var verkligen ett välkommet besked.
Hälsokontrollen verkar vara praxis, det är ju lite produktion på företaget, och ett stort lager så det är därför som de gör kontrollen. Även jag som hamnar på administration ska göra det.
Här har de lovat snö och regn till i eftermiddag. Får väl se hur det blir…

Grattis tiana, så härligt. Hälsokollen fixar du lätt
Nämen tackar tuvan fångade den i farten
inga större projekt just nu. Fullt slutröj i trädgården lite lökar mm och så den där jäkla veden då förståss. Den värmer måååånga gånger.
Sajtvärd Tarot
#58 Det tror jag också Tiana, hälsokontrollen klara du med en klackspark. Det är tåga i dig.
Jaaa, det är kallt! Just nu var det 6 grader kallt ute på verandan. Till o med hunden har dragit sig in i värmen. Jag eldar ikväll se. 
#59 Ja det var just det, den jäkla veden, men den är bra till vintern. Vad gjorde jag utan den..? Dubbla filtar runt benen kanske..
Hann aldrig sätta några lökar heller, men å andra sidan så brukar sorken äta upp varenda en.. I fjol satte jag 50-60 st av olika sorter och jag tror att jag har ett tiotal kvar. Men påskliljorna rör dom inte!
Smakar nog urrk i sorkmunnen.
Nu har jag lagt tjockt granris över mina rabatter i alla fall, fast det blir väl mysigt för sorken där nere i värmen då förstås.. 
Igår var det dramatik nedre vid tjärnen. Hade precis kommit ut o skulle börja slipa en piedestal när jag hör att isen barakar sönder på tjärnen, sedan plaskar det riktigt hårt.
Fick hjärtat i halsgropen för jag såg hästarna ligga där och sprattla utan att ta sig upp! Jag släppte allt jag hade för händerna och rusade ner genom hagen, men sprang förbi hästarna som stod där upprörda och blåste med näsborrrana.
Då fick jag se två älgar som låg i vattnet! Herre guuud, vad kunde jag göra för att hjälpa dem?!
men jag sprang ner till dom och liksom runt tjärnen, stannade framför dem men på torra land och började skrika och vifta med armarna för att få dem att vända tillbaka mot land. Och efter många om och men och flera minuter senare, så fattade dom galoppen och vände mot land där dom fick fäste mot bottnen. Isen brast ju hela tiden när dom försökte att ta sig upp ut mot den djupa delen. Dom var säkert helskärrade men sprang i alla fall mot skogen när dom kommit upp på land. Tack o lov! 
Och hästarna då! Vilka krakar dom är, skiträdda för allt vilt och blir helt galna när dom får vittring på dem. Var tvungen att stanna hos em en stund efteråt tills dom såg ut så här:

Vilken härlig historia du bjuder på Tuvan och älgarna är säkert lyckliga nu. Kan förstå att du fick hjärtat i halsgropen. Dina hästar ser så mysiga ut, 26 år är inte illa 
-4 men solen är på väg upp och det ser ut att bli en toppenfin dag. Får troligen skjuss idag till "lilla" staden så jag kan fylla på förråden, ja, mat alltså 
Sen är det väl bara fortsätta rensa bland bilderna på datorn och få nån ordning på dem.
Har du fått klart med hälsokontrollen Tiana? Hoppas att allt fixar sig till det bästa.

Hälsokontrollen blir den 4e november. Innan dess är det bara att förbereda och förbereda…

Håller tummarna för dig då Tiana 
Varit flitig idag eftersom vi haft rena vårvädret med +9 och lagom vindar, fönstren tvättade, badrummet städat och en omgång med snabeldraken, känns bra.
Blir vansinnig på alla bilder som ska sorteras upp, många "skräpbilder" ligger kvar, synd att jag inte tar bort dem direkt när jag lägger in dem men så ska ske hädanefter!!! Åtminstone de första veckorna 
Tycker det är dags att öppna en ny tråd så vi slipper skrolla så långt, ses där