Färgfrågan
Jag undrar vad färgerna vitt, grönt och brunt representerar. Dessa färger är det jag har mest av i mitt hem och på något sätt tilltalar de färger mig positivt och säger ganska mycket om mig som person, även hur jag kombinerar färgerna har betydelse. Men min fråga är nu vad dessa innebär inom feng shui?

Välkommen in Busangarden 
Om du tittar lite i tråden "Mer om färger" så ser du vad de färgerna står för. Det finns fler trådar om färger som jag ska se om jag hittar och puttar upp dem till dig
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#1 Tackar Clary. Jag tycker Feng Shui verkar vara ett nyttigt sätt att leva på för själen och vill lära mig mer så jag ramlade in här jag. 
Grönt - balans och hoppfullhet
Vitt - renhet och oskuld
Brunt - stabilitet och ursprung
Stämmer så bra med mig som person och färgerna skänker mig någon form av inre lugn. Närmast mig står färgen grönt som också är min favoritfärg sen älskar jag också naturen ovanpå det och den är ju också grön.
Gud vad kul det var att få veta detta, man är ju lite smått okunnig i ämnet.

Vi lär oss tillsammans, det är det som är så kul 

Ser mysigt ut
gillar gardinerna
Håller med dig Clary, det ser varmt o mysigt ut. Det enda jag saknar är en tavla ovanför soffan.
Titta in på konstnärer.ifokus, där finns tavlan som skulle passa perfekt ovanför din soffa!
DEn går i samma färger.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#7 Har nyligen flyttat hit så allt har inte åkt upp än. 

Det tar sin lilla tid att bli färdig efter en flytt, jag har en del kvar att fixa med och ändå har vi bott här i snart 5 månader 
…och snart är det dags för mig. Börjar nästan kännas lite gruvsamt. Jag trivs ju här också!
fast det var det där med uppvärmningen som kostar skjortan varje vinter - man kan ju ha roligare för pengarna..
Idag när jag gick ut såg jag det som är typiskt just för den här platsen på hösten; sångsvanar, kanadagäss, räven och rådjuren som springer över lägdorna. Visst kommer jag att sakna alla djuren.. 
Det verkar vara vanligt att man flyttar precis innan jul men det är ju också mysgt att ha ett nytt fräscht ställe precis på julafton.
Ja lite spänannde att få fira jul på ett nytt ställe, fast ingen braskamin förstås.
Den är viktig för mig på julen, ger en fin mysstämning och värme samtidigt. 
#12 Jo jag håller med. men det finns ju braskaminer att köpa som man även kan ställa i lägenhet. Annars finns ju dvd skivor man använder till tvn, en sådan har vi, inte riktigt samma effekt och känsla men i alla fall något. 
Vi flyttade för 2,5 år sedan och inte fått allt på plats ännu… Jag jobbar på saken med att rensa och endast behålla det jag verkligen vill ha. Desutom ska det bli mer omtapetsering när ekonomin tillåter.
Så är det Torazhen, man får ta det lite pö om pö.. JUst nu är jag inne i en period av kreativitet, så jag håller på mest varje dag med nånting. Det går upp o ner det där och det är nog ganska vanligt tror jag. 
#13 Blir nästan som en skärmsläckare då? Om du har en brasa inne i TV:n..? ja men det kan ju vara mysigt, även om en riktig alltid är bäst. 

När jag såg såna DVDer första gången tyckte jag det var helt knäppt, men nu är jag riktigt sugen på att ha en, som kan stå på under jul
Vi har en där man kan välja enbart brasa, brasa med julmusik eller enbart julmusik i menyn.. Riktigt mysigt faktiskt.