Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfärger
Läst 4734 ggr
Busangardens
2010-10-06 20:24
0

Färgfrågan

Jag undrar vad färgerna vitt, grönt och brunt representerar. Dessa färger är det jag har mest av i mitt hem och på något sätt tilltalar de färger mig positivt och säger ganska mycket om mig som person, även hur jag kombinerar färgerna har betydelse. Men min fråga är nu vad dessa innebär inom feng shui?

Clary
2010-10-06 22:10
0

Välkommen in Busangarden Glad

Om du tittar lite i tråden "Mer om färger" så ser du vad de färgerna står för. Det finns fler trådar om färger som jag ska se om jag hittar och puttar upp dem till dig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Busangardens
2010-10-06 22:29
0

#1 Tackar Clary. Jag tycker Feng Shui verkar vara ett nyttigt sätt att leva på för själen och vill lära mig mer så jag ramlade in här jag. Flört

Busangardens
2010-10-06 22:33
0

Grönt - balans och hoppfullhet
Vitt - renhet och oskuld
Brunt - stabilitet och ursprung

Stämmer så bra med mig som person och färgerna skänker mig någon form av inre lugn. Närmast mig står färgen grönt som också är min favoritfärg sen älskar jag också naturen ovanpå det och den är ju också grön. Skrattande

Gud vad kul det var att få veta detta, man är ju lite smått okunnig i ämnet.Oskyldig

Clary
2010-10-06 22:40
0

Vi lär oss tillsammans, det är det som är så kul Flört

Busangardens
2010-10-06 22:51
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni får ursäkta bildkvalliten och lampans starka ljus (mobilkamera) men detta är ett smakprov på hur det är hos oss, enkelt, stilrent och framförallt med ovannämnda färger.

Bilden visa en del av vardagsrummet.

Clary
2010-10-06 23:04
0

Ser mysigt ut Glad gillar gardinerna

Tuva-Lena
2010-10-08 00:43
0

Håller med dig Clary, det ser varmt o mysigt ut. Det enda jag saknar är en tavla ovanför soffan. Tyst Titta in på konstnärer.ifokus, där finns tavlan som skulle passa perfekt ovanför din soffa! Skrattande DEn går i samma färger.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Busangardens
2010-10-08 15:09
0

#7 Har nyligen flyttat hit så allt har inte åkt upp än. Flört

Clary
2010-10-09 21:16
0

Det tar sin lilla tid att bli färdig efter en flytt, jag har en del kvar att fixa med och ändå har vi bott här i snart 5 månader Skäms

Tuva-Lena
2010-10-10 02:15
0

…och snart är det dags för mig. Börjar nästan kännas lite gruvsamt. Jag trivs ju här också!Tyst fast det var det där med uppvärmningen som kostar skjortan varje vinter - man kan ju ha roligare för pengarna..

Idag när jag gick ut såg jag det som är typiskt just för den här platsen på hösten; sångsvanar, kanadagäss, räven och rådjuren som springer över lägdorna. Visst kommer jag att sakna alla djuren.. Gråter

Busangardens
2010-10-10 04:03
0

Det verkar vara vanligt att man flyttar precis innan jul men det är ju också mysgt att ha ett nytt fräscht ställe precis på julafton.

Tuva-Lena
2010-10-11 02:24
0

Ja lite spänannde att få fira jul på ett nytt ställe, fast ingen braskamin förstås. Obestämd Den är viktig för mig på julen, ger en fin mysstämning och värme samtidigt. Glad

Busangardens
2010-10-11 16:58
0

#12 Jo jag håller med. men det finns ju braskaminer att köpa som man även kan ställa i lägenhet. Annars finns ju dvd skivor man använder till tvn, en sådan har vi, inte riktigt samma effekt och känsla men i alla fall något. Flört

[Torahzen]
2010-10-25 14:53
0

Vi flyttade för 2,5 år sedan och inte fått allt på plats ännu… Jag jobbar på saken med att rensa och endast behålla det jag verkligen vill ha. Desutom ska det bli mer omtapetsering när ekonomin tillåter.

Tuva-Lena
2010-10-28 02:39
0

Så är det Torazhen, man får ta det lite pö om pö.. JUst nu är jag inne i en period av kreativitet, så jag håller på mest varje dag med nånting. Det går upp o ner det där och det är nog ganska vanligt tror jag. Flört

#13 Blir nästan som en skärmsläckare då? Om du har en brasa inne i TV:n..? ja men det kan ju vara mysigt, även om en riktig alltid är bäst. Glad

szirius
2010-10-29 15:18
0

När jag såg såna DVDer första gången tyckte jag det var helt knäppt, men nu är jag riktigt sugen på att ha en, som kan stå på under julFlört

Busangardens
2010-10-29 16:18
0

Vi har en där man kan välja enbart brasa, brasa med julmusik eller enbart julmusik i menyn.. Riktigt mysigt faktiskt.