Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettpraktiska-tips
Läst 6691 ggr
Tuva-Lena
2010-10-12 01:00
0

Före/efter sovrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började med det första sovrummet idag också. Hade tänkt ta väggarna för att sedan tapetsera en fondvägg rakt fram, men då såg jag hur fult taket varså då började jag med det istället.

Läckra tapeter, eller hur..? Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
2010-10-12 14:09
0

Oja, såna tapeter har jag sökt efter länge…inte. Tur att du är händig Tuvan ska bli så kul att se när det blivit färdigt

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
2010-10-13 02:27
0

Vet du, den där tapeten mötte mig första gången för 30 år sen! Skrattande Det var när jag flyttade in till stan efter att ha bott i en personalbostad uppe vid ett sanatorium strax utanför stan. Redan då målade jag över den.. Skrikandes Uuurrrk!

Tiana
2010-10-13 16:07
0

Förstår din känsla… Själv hade jag gula tapeter i mitt flickrum och står inte ut med färgen sen dess Flört

Clary
2010-10-13 22:01
0

Jag gillar ju gult egentligen men då ska det vara citrongult men inte i sovrummet

Tuva-Lena
2010-10-14 03:05
0

Här kommer dagens bild!

Lite mer färg har det blivit, nu är det snart dags att sätta upp tapeten där på mittenväggen. En strykning till bara med rollern..

Kolla garderobsdörrarna, vad gör man med såna fula dörrar? Skall jag sätta fuskspeglar på dem och måla dem vita? Obestämd

Tuva-Lena
2010-10-14 03:07
0

Här kommer bild på andra sidan av rummet..

Tuva-Lena
2010-10-14 03:08
0

Det är alltså väggen som är äckligt gulgrön nu som får tapet sedan.Skrattande

szirius
2010-10-14 11:38
0

oj, vad fint det kommer bli med den tapetenGlad

Hellas
2010-10-15 00:20
0

Jättesnyggt Tuva!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-10-15 00:37
0

Tackar! Glad Ja jag hoppas att magkänslan är den rätta.. Tyst

Tuva-Lena
2010-10-20 02:09
0

Nu är rummet så gott som klart. Lite småfix med garderoberna bara och sedan är golvet ett sorgligt kapitel men det får jag ta till sommaren kanske..

Så här blev det!

Ser ni att någon annan är inne och inspekterar också?Flört

Bilden är gjord av två bilder, den väntsra delen av rummet och den högra har jag satt ihop till en bild. Titta i hörnet till höger.. kan det vara "tanten" som vill kolla jobbet?Glad

I alla fall så räckte inte tapeten ända ut i kanten, var ju mönsterpassning så det gick bort ca 25 cm på varje våd. Så lite fattas, skall jag behöva köpa en rulle till för den lilla biten? Obestämd

Nää tänkte jag, jag skall försöka göra en fondbelysning där, en avlång ljusskärm som täcker hörnet, i vitt kanske som sprider ljuset lite..?

Här kommer bild!

Clary
2010-10-20 09:55
0

Är det inte till och med två som kollar upp vad du gör? Tycker mig se nåt uppe vid taket på höger sida också Flört En belysning där tror jag kan bli bra så testa det först, snyggt blev det

szirius
2010-10-20 15:04
0

jättefint! Vi vill se resultatet med säng och allt på plats ocksåFlört

Tuva-Lena
2010-10-20 15:20
0

#12 Jo visst, det är det ju! Måste vara "guben" som är med på ett hörn också! Skrattande

#13 Klart att ni får Szirius! men det återstår en del jobb innan, bl a så skall jag måla om en säng som just nu går i furu.. Tyst

Funderar samtidigt på om jag skall välja vinrött i gardinerna, eller kanske någon behaglig grön färg? Så här grått kan man ju inte ha det. Tänk er skira vinröda eller gröna gardiner - vad är snyggast? Sedan måste jag ju ta golvsocklarna också - vita då förstås. Men det får bli när jag lägger in nytt golv. Glad

[GunillaF]
2010-10-21 00:41
0

#14 Vinröda skulle jag välja nu när det är vinter.

Tuva-Lena
2010-10-21 00:52
0

Ja jag har funderat i dom banorna jag också Gunilla. Vinrött är varmare den här årstiden. Skall jag ha vitt eller vinrött överkast? Vitt kanske med vinröda kuddar och en pläd i samma vinröda färg ..?Obestämd

Idag började jag med att slipa sänggavlarna, men slippapperet är utnött så jag måste köpa mer innan jag fortsätter.. Foten i munnen

Tuva-Lena
2010-10-22 02:12
0

Nu har jag kommit på hur jag skall lösa den tomma biten inne i hörgra hörnet: En belysning blir det, men inte vilken som helst. Har fått världens idé, men jag måste testa den först. Flört Kan avslöja att i den ingår en gammal piedestal som står och ser ledsen ut på vinden.. Tungan ute Nu kommer den till heders igen!

[GunillaF]
2010-10-22 02:14
0

#17 Vilken lampfot det kommer att bli!!!Tungan uteSkrattande

Sedan en stooor garnboll på det!Flört

Tuva-Lena
2010-10-22 02:22
0

Ja nästan i alla fall, men lampfoten har jag ju helt gratis! Ha ha.. Flört Måste bara måla den vit först.

[GunillaF]
2010-10-22 02:23
0

#19 Det var ju en jättebra idé!

Den ska jag komma ihåg…Flört

Tuva-Lena
2010-10-26 02:35
0

Piedestal målad två gånger.. Nu skall jag bara hitta en lämplig gardin att klä den med. Egenligen skulle jag vilja ta någon av gardinerna jag har i fönstret med passande färger och mönster, men det ser väl lite tomt ut om jag tar bort en av dem.. Tyst

Clary
2010-10-26 22:25
0

Ska bli spännande att se resultatet Tuvan Flört

Tuva-Lena
2010-10-27 02:51
0

Mm, tänkte jag skulle ta itu med den imorgon när jag är hemma. Flört Rispapper var en tanke som slog mig sen jag såg "Äntligen hemma" ikväll- Såg ni vilka fina mönster man hade på papperet? Gröna tryck av vass eller var det hundkex-blommor..? Jättefint var det i alla fall! Jag har tusen idéer om vad jag kan sno runt lampfoten så jag får väl testa mig fram. Tungan ute

Tuva-Lena
2010-10-28 02:21
0

Lampan!

Hur lätt som helst att göra! Vira bara gardiner runt, runt och fäst med en häftapparat längst ner. Benen är lite långa tycker jag så jag kanske sågar av dem en bit..

När jag tröttnar på den här gardinen/lampskärmen så kan jag byta till en färggladare. Det är ju så enkelt att byta när man vill. Lampan utgörs av en gammal lampfot som jag hittade på vinden. Välj en glödlampa med låg styrka så blir ljuset mjukare, och lämna hålet längst upp öppet så att det inte blir för varmt innanför tyget. Med en låg strömstyrka på glödlampan så är ändå risken minimal. Den här är på 11 watt, en lågenergilampa, men 15 är väl lämpligt med en vanlig glödlampa. Glad

[GunillaF]
2010-10-28 02:24
0

Den blir jättehäftig!Skrattande

Tuva-Lena
2010-10-28 02:34
0

Tackar! Glad ja vi får väl se hur den tar sig ut på plats.. Nu har jag minst hundra andra idéer på andra lampor dessutom. Jättekul var det men det tog tid innan jag bestämde mig för just den här modellen.  Jag testade ett antal olika varianter nämligen.. Tungan ute

Clary
2010-10-28 20:29
0

Tufft Skrattande det är nu jag kan ångra att jag slängt så mycket Skäms nä, jag bara luras men ett perfekt sätt att ta vara på en pidestal och lätt att variera

Tuva-Lena
2010-10-30 00:26
0

Jaa, som tur är så har den här gamla piedestalen blivit förskonad från loppisar. Tyst Nu har jag som sagt ett antal fler som står här hemma, men dom används till blommor. Glad

Nästa projekt blir att göra en lampa av en jalusi har jag bestämt. Vi får se hur det går.. Flört NU börjar det bli dags med flytten också så jag får väl ligga lite lågt med kreativiteten några dagar/veckor, eller vad det nu kan ta att flytta. Har två gamla 40-tals fåtöljer uppe på vinden också. Dom skall jag klä om och måla armstöden/benen svarta. Tungan ute Blir snygga uppe i hallen där det är väldigt ljusa färger.

Hellas
2010-10-30 00:30
0

Du är så himla påhittig Tuva, vilken rolig idé och snyggt blev det :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-10-30 02:16
0

Tack Helena! Prova vet ja, det är busenkelt! Tungan ute

TheWildRose
2010-11-09 17:18
0

Åh vill se hur det blir! Du är superduktig! :D